Zobrazit minimální záznam

Inclusion of Ukrainian pupils in the secondary stage of the primary school
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorKazdová, Jiřina
dc.date.accessioned2024-10-04T07:25:11Z
dc.date.available2024-10-04T07:25:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194136
dc.description.abstractThe war conflict on the territory of Ukraine caused an influx of Ukrainian children-foreigners to our schools. It significantly influenced Czech education, which was not prepared for a similar situation on such a scale. The diploma thesis deals with the process of integration Ukrainian second-grade pupils at selected elementary school in the Central Bohemian region. It describes the subjective perception of the process by six Ukrainian pupils themselves, but also the objective views of the school environment from among their teachers and the wider view of the school management. For a more comprehensive picture, attention is also paid to the family background and leisure activities of pupils from Ukraine. The goal of this thesis is to evaluate the integration process from various areas of Ukrainian pupils' lives, point out the positives, but also the negatives of the process itself and find out how they significantly affect the process of integrating these pupils into the school environment. The research design is qualitative. This is a case study of six selected foreign pupils. The methods of semi-structured interviews with pupils, their teachers and school management were used. The other research methods include observing pupils in the school environment and studying documents. Based on the...en_US
dc.description.abstractVálečný konflikt na území Ukrajiny způsobil příliv ukrajinských dětí-cizinců do našich škol. Významně tak ovlivnil české školství, které na obdobnou situaci v takovém měřítku nebylo připraveno. Diplomová práce se zabývá procesem začleňování ukrajinských žáků druhého stupně na vybrané základní škole ve Středočeském kraji v kontextu válečného konfliktu na Ukrajině. Popisuje subjektivní vnímání procesu šesti ukrajinskými žáky, ale také objektivní pohledy školního prostředí z řad jejich vyučujících a širšího pohledu vedení školy. Pro komplexnější obraz je pozornost věnována i rodinnému zázemí a volnočasovým aktivitám žáků z Ukrajiny. Cílem je zhodnotit proces začleňování z různých oblastí života ukrajinských žáků, poukázat na pozitiva, ale i negativa samotného procesu a zjistit, jak významně ovlivňují proces začleňování těchto žáků do školního prostředí. Výzkumný design je kvalitativní. Jedná se o případovou studii šesti vybraných žáků-cizinců. Využita byla metoda polostrukturovaných rozhovorů se žáky, jejich vyučujícími a vedením školy. K dalším výzkumným metodám patří pozorování žáků ve školním prostředí a studium dokumentů. Na základě obsahové analýzy bylo zjištěno, že žáci nejvíce oceňují formy sociální opory, kterou jim poskytují ve školním prostředí spolužáci a vyučující - rodinné zázemí -...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectUkrainian pupilsen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.subjectintegration processen_US
dc.subjectsecond level elementary schoolen_US
dc.subjectukrajinští žácics_CZ
dc.subjectuprchlícics_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectintegrační procescs_CZ
dc.subjectdruhý stupeň základní školycs_CZ
dc.titleZačlenění ukrajinských žáků na druhém stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255507
dc.title.translatedInclusion of Ukrainian pupils in the secondary stage of the primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKlusák, Miroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVálečný konflikt na území Ukrajiny způsobil příliv ukrajinských dětí-cizinců do našich škol. Významně tak ovlivnil české školství, které na obdobnou situaci v takovém měřítku nebylo připraveno. Diplomová práce se zabývá procesem začleňování ukrajinských žáků druhého stupně na vybrané základní škole ve Středočeském kraji v kontextu válečného konfliktu na Ukrajině. Popisuje subjektivní vnímání procesu šesti ukrajinskými žáky, ale také objektivní pohledy školního prostředí z řad jejich vyučujících a širšího pohledu vedení školy. Pro komplexnější obraz je pozornost věnována i rodinnému zázemí a volnočasovým aktivitám žáků z Ukrajiny. Cílem je zhodnotit proces začleňování z různých oblastí života ukrajinských žáků, poukázat na pozitiva, ale i negativa samotného procesu a zjistit, jak významně ovlivňují proces začleňování těchto žáků do školního prostředí. Výzkumný design je kvalitativní. Jedná se o případovou studii šesti vybraných žáků-cizinců. Využita byla metoda polostrukturovaných rozhovorů se žáky, jejich vyučujícími a vedením školy. K dalším výzkumným metodám patří pozorování žáků ve školním prostředí a studium dokumentů. Na základě obsahové analýzy bylo zjištěno, že žáci nejvíce oceňují formy sociální opory, kterou jim poskytují ve školním prostředí spolužáci a vyučující - rodinné zázemí -...cs_CZ
uk.abstract.enThe war conflict on the territory of Ukraine caused an influx of Ukrainian children-foreigners to our schools. It significantly influenced Czech education, which was not prepared for a similar situation on such a scale. The diploma thesis deals with the process of integration Ukrainian second-grade pupils at selected elementary school in the Central Bohemian region. It describes the subjective perception of the process by six Ukrainian pupils themselves, but also the objective views of the school environment from among their teachers and the wider view of the school management. For a more comprehensive picture, attention is also paid to the family background and leisure activities of pupils from Ukraine. The goal of this thesis is to evaluate the integration process from various areas of Ukrainian pupils' lives, point out the positives, but also the negatives of the process itself and find out how they significantly affect the process of integrating these pupils into the school environment. The research design is qualitative. This is a case study of six selected foreign pupils. The methods of semi-structured interviews with pupils, their teachers and school management were used. The other research methods include observing pupils in the school environment and studying documents. Based on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV