Party Leader Selection and the Influence of Leader Democracy: German CDU Case Study
Výběr lídra strany a vliv leader democracy: Příklad německé CDU
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/194190/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194190Identifikátory
SIS: 251533
Kolekce
- Kvalifikační práce [18229]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lizcová, Zuzana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
leader democracy, předseda strany, personalizace politiky, politická komunikace, politický branding, vnitrostranická demokracie, CDU, Křesťansko-demokratická unie, Friedrich MerzKlíčová slova (anglicky)
leader democracy, party leader, political personalization, political communication, political branding, intra-party democracy, CDU, Christian Democratic Union, Friedrich MerzTato práce zkoumá roli leader democracy při výběru stranického lídra a ve strategické komunikaci tradičních politických stran s využitím dat z rozhovorů se stakeholdery stranické politiky. Studie vychází z poznatků týkajících se německé CDU a jejího současného stranického lídra Friedricha Merze. Zjištění ukazují, že Merz coby předseda strany vyniká ve čtyřech hodnotách soutěže demokracie plebiscitárního lídra (PLD): meritokracie, mírové řešení konfliktů, integrace a repolitizace. Přestože Merz začal upravovat svůj komunikační styl, aby se postavil do pozice potenciálního kandidáta na kancléře, zůstává nejisté, zda dokáže voliče zaujmout stejně jako členy své strany. Merz je vnímán jako úspěšný a kompetentní, ale také jako polarizující a kontroverzní a jeho osobní značka postrádá dimenze "image" a "upřímnost", stejně jako politické charisma. To ukazuje potřebu co-brandingu s generálním tajemníkem Carstenem Linnemannem, jehož osobní značka kompenzuje Merzovy slabé stránky. Studie navrhuje, že pro podpoření své konkurenceschopnosti si tradiční strany mohou vybírat lídry, kteří vynikají v hodnotách soutěže PLD. Vnitrostranický výkon nicméně nezaručuje úspěch ve volbách, což podtrhuje význam politického managementu strany a strategií co-brandingu.
This study examines the role of leader democracy in the selection of party leaders and the strategic communication of traditional political parties, utilizing insights from stakeholder interviews. The study is based on findings concerning the German CDU and its current party leader, Friedrich Merz. The findings reveal that Merz excels in the four competition values of plebiscitary leader democracy (PLD): meritocracy, peaceful conflict-resolution, integration, and repoliticization, indicating his potential as an "intra-party plebiscitary leader." However, while Merz began to adjust his communication style to position himself as a potential chancellor candidate, it remains uncertain whether he can engage the public as effectively as he does within his party. Merz is seen as successful and competent yet polarizing and controversial, with deficiencies in image, honesty, and political charisma. This highlights the need for co-branding strategy with Secretary General Carsten Linnemann, whose personal brand compensates for Merz's weaknesses. The study suggests that traditional parties select leaders who excel in PLD values to stay competitive, though internal success does not ensure electoral victory, emphasizing the importance of political management and co-branding strategies.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Využití kompetencí získaných skautskými vedoucími v čekatelském kurzu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠudák, Patrik (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 4. 9. 2020The bachelor's thesis deals with the issue of competencies of scout leaders working in the organization Junák - český skaut, z.s. after finishing the supporting leader preparation course and passing the supporting leader ... -
Projekt celotáborové hry "Já Padouch"
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBachmanová, Adéla (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 8. 6. 2015 -
Klasifikace venkovských obcí dle rozvojového potenciálu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSkála, Vít (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Datum obhajoby: 23. 9. 2013Problematika venkovských obcí se v ČR týká cca 5,8 tisíce obcí, tj. 93 % všech obcí v ČR, které pokrývají více než tři čtvrtiny území ČR, a ve kterých žije přes 3 mil. obyvatel, tj. více než třetina celkové populace ČR. ...