Zobrazit minimální záznam

Specifics of Working with Pupils with Specific Learning Disabilities in Russian Language at Primary School
dc.contributor.advisorRozboudová, Lenka
dc.creatorDítětová, Dominika
dc.date.accessioned2024-10-04T07:51:50Z
dc.date.available2024-10-04T07:51:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194266
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of specific learning disabilities and Russian language teaching in primary school. In the theoretical part, specific learning disabilities, their specific types, their influence on foreign language teaching in general and their specific influence on Russian language teaching are characterized. The main curriculum documents of the Czech Republic related to this issue are also mentioned. The practical part is devoted to the research conducted on a group of pupils from the 2nd grade of primary school. The main aim of the work is to find out whether pupils improve specific skills under the influence of pedagogical intervention aimed at specific learning disabilities implemented in the form of specially adapted worksheets. The analysis of the pupils' performance showed that the pupils were more successful when working with adapted worksheets. This was also confirmed by the analysis of the individual reflections, which showed that the adapted worksheets were more accessible to the pupils, as agreed by the pupils in the final interviews. It was confirmed in the research investigation that if the modifications are set up correctly, they are reflected in the pupils' results and their overall feeling about the lessons.en_US
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou specifických poruch učení a výuky ruského jazyka na základní škole. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy učení, jejich konkrétní druhy, jejich vliv na výuku cizích jazyků obecně i konkrétní vliv na výuku ruského jazyka. Také jsou zmíněny hlavní kurikulární dokumenty ČR týkající se této problematiky. Praktická část se věnuje výzkumu, který probíhal na skupině žáků z 2. stupně základní školy. Hlavním cílem práce je zjistit, zda dochází u žáka ke zlepšení konkrétních dovedností pod vlivem pedagogické intervence zaměřené na specifické poruchy učení realizované formou speciálně upravených pracovních listů. Z analýzy výkonů žáků vyplynulo, že žáci byli úspěšnější při práci s upravenými pracovními listy. To se potvrdilo také analýzou individuálních reflexí, ze kterých upravené pracovní listy vyšly jako pro žáky přístupnější, na čemž se žáci shodují i v závěrečných rozhovorech. Ve výzkumném šetření se potvrdilo, že pokud jsou modifikace nastaveny správně, odrazí se ve výsledcích žáků i v jejich celkovém pocitu z výuky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspecific learning disabilitiesen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectdysgraphiaen_US
dc.subjectdysorthographyen_US
dc.subjectpedagogical interventionen_US
dc.subjectmethods of re-educationen_US
dc.subjectRussian languageen_US
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectdysgrafiecs_CZ
dc.subjectdysortografiecs_CZ
dc.subjectpedagogická intervencecs_CZ
dc.subjectmetody reedukacecs_CZ
dc.subjectruský jazykcs_CZ
dc.titleSpecifika práce se žáky se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259336
dc.title.translatedSpecifics of Working with Pupils with Specific Learning Disabilities in Russian Language at Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKonečný, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství ruského jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Russian Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou specifických poruch učení a výuky ruského jazyka na základní škole. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy učení, jejich konkrétní druhy, jejich vliv na výuku cizích jazyků obecně i konkrétní vliv na výuku ruského jazyka. Také jsou zmíněny hlavní kurikulární dokumenty ČR týkající se této problematiky. Praktická část se věnuje výzkumu, který probíhal na skupině žáků z 2. stupně základní školy. Hlavním cílem práce je zjistit, zda dochází u žáka ke zlepšení konkrétních dovedností pod vlivem pedagogické intervence zaměřené na specifické poruchy učení realizované formou speciálně upravených pracovních listů. Z analýzy výkonů žáků vyplynulo, že žáci byli úspěšnější při práci s upravenými pracovními listy. To se potvrdilo také analýzou individuálních reflexí, ze kterých upravené pracovní listy vyšly jako pro žáky přístupnější, na čemž se žáci shodují i v závěrečných rozhovorech. Ve výzkumném šetření se potvrdilo, že pokud jsou modifikace nastaveny správně, odrazí se ve výsledcích žáků i v jejich celkovém pocitu z výuky.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of specific learning disabilities and Russian language teaching in primary school. In the theoretical part, specific learning disabilities, their specific types, their influence on foreign language teaching in general and their specific influence on Russian language teaching are characterized. The main curriculum documents of the Czech Republic related to this issue are also mentioned. The practical part is devoted to the research conducted on a group of pupils from the 2nd grade of primary school. The main aim of the work is to find out whether pupils improve specific skills under the influence of pedagogical intervention aimed at specific learning disabilities implemented in the form of specially adapted worksheets. The analysis of the pupils' performance showed that the pupils were more successful when working with adapted worksheets. This was also confirmed by the analysis of the individual reflections, which showed that the adapted worksheets were more accessible to the pupils, as agreed by the pupils in the final interviews. It was confirmed in the research investigation that if the modifications are set up correctly, they are reflected in the pupils' results and their overall feeling about the lessons.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV