Vývoj mediálního obrazu veganství na českých internetových zpravodajských serverech posledních 10 let
The development of the media image of veganism in czech internet news portals in the last 10 years
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194310Identifikátory
SIS: 262458
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábrodská, Kristina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
13. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Veganství, mediální obraz, kvantitativní obsahová analýza, kritická analýza diskurzuKlíčová slova (anglicky)
Veganism, media image, quantitative content analysis, critical discourse analysis8 Abstrakt Tato bakalářské práce má za cíl analyzovat vývoj mediálního obrazu veganství na českých internetových zpravodajských serverech v průběhu posledních deseti let. Výzkum se zaměřuje na roky 2013, 2018 a 2023 a čerpá z pěti nejčtenějších online zpravodajských médií: iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz a TN.cz. Teoreticky představuje veganství a nastiňuje mediální konstrukci reality. Metodologicky práce kombinuje kvantitativní obsahovou analýzu, která slouží k zodpovězení otázek týkající se rozsahu mediálního pokrytí veganství a jeho tematických okruhů, a kritickou analýzu diskurzu, která odpovídá na otázky prezentace veganství. Nakonec data ze všech zkoumaných roků porovnává a popisuje vývoj.
The aim of this bachelor thesis is to analyse the development of the media image of veganism on Czech internet news servers over the last ten years. The research focuses on the years 2013, 2018 and 2023 and draws on five of the most read online news media: iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, Deník.cz and TN.cz. Theoretically, it presents veganism and outlines the media construction of reality. Methodologically, the thesis combines quantitative content analysis, which serves to answer questions about the extent of media coverage of veganism and its thematic areas, and critical discourse analysis, which answers questions about the presentation of veganism. Finally, it compares the data from all the years examined and describes the trends. 8