Zobrazit minimální záznam

Social inequalities in education from the point of view of teachers in Bílina
dc.contributor.advisorVeselý, Arnošt
dc.creatorMotyčková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-29T19:27:57Z
dc.date.available2024-11-29T19:27:57Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194369
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá sociálními nerovnostmi ve vzdělávání z pohledu učitelů v Bílině. Cílem práce je zjistit, zda a jak se liší postoje učitelů z víceletého gymnázia a z druhého stupně základní školy v Bílině dle toho, na jakém typu školy vyučují. Dalším cílem je hlubší porozumění sociálním nerovnostem ve vzdělávání z pohledu učitelů, kteří jsou klíčovými aktéry vzdělávací politiky. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a analytickou. První část práce je věnována popisu teoretických východisek práce. Nejdříve je v této části popsán koncept spravedlnosti ve vzdělávání a následně různé teorie vysvětlující příčiny vzniku sociálních nerovností ve vzdělávání, jako je kupříkladu teorie Basila Bernsteina, Pierra Bourdieua a Jeana-Claude Passerona či Melvina L. Kohna, z českých autorů kupříkladu Tomáše Katrňáka či Ladislava Rabušice. Dále je v teoretické části práce popsána vnější diferenciace a její vliv na nerovnosti ve vzdělávání, jaké postoje k vnější diferenciaci a sociálním nerovnostem ve vzdělávání zastávají dle různých výzkumů učitelé ze základních škol a víceletých gymnázií a možné příčiny odlišností těchto postojů. Druhá, analytická, část práce vychází z provedených rozhovorů s celkem pěti respondenty, třemi z víceletého gymnázia a dvěma z druhého stupně základní školy v...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with social inequalities in education from the point of view of teachers in Bílina. The aim of the work is to find out whether and how the attitudes of teachers from the multi-year gymnasium and from the second primary school in Bílina differ according to the type of school they teach at. Another goal is a deeper understanding of social inequality from the perspective of teachers, who are key actors in education policy. The work is divided into two main parts - theoretical and analytical. The first part of the work is devoted to the description of the theoretical basis of the work. First, this section describes the concept of justice in education, followed by various theories explaining the causes of social inequalities in education, such as the theories of Basil Bernstein, Pierre Bourdieu and Jean-Claude Passeron or Melvin L. Kohn, from Czech authors such as Tomáš Katrňák or Ladislav Rabušic. Furthermore, in the theoretical part of the work, external differentiation and its influence on inequalities in education are described, as well as what attitudes towards external differentiation and social inequalities in education are held by teachers from primary schools and multi-year grammar schools according to various researches, and the possible causes of differences in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectinequalities in educationen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectmulti-year gymnasiumen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectexternal differentiationen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectnerovnosti ve vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectvíceleté gymnáziumcs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectvnější diferenciacecs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.titleSociální nerovnosti ve vzdělávání z pohledu učitelů v Bíliněcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId260709
dc.title.translatedSocial inequalities in education from the point of view of teachers in Bílinaen_US
dc.contributor.refereeNekola, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and Public Policyen_US
thesis.degree.disciplinePolitologie a veřejná politikacs_CZ
thesis.degree.programPolitical Science and Public Policyen_US
thesis.degree.programPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and Public Policyen_US
uk.degree-program.csPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Science and Public Policyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá sociálními nerovnostmi ve vzdělávání z pohledu učitelů v Bílině. Cílem práce je zjistit, zda a jak se liší postoje učitelů z víceletého gymnázia a z druhého stupně základní školy v Bílině dle toho, na jakém typu školy vyučují. Dalším cílem je hlubší porozumění sociálním nerovnostem ve vzdělávání z pohledu učitelů, kteří jsou klíčovými aktéry vzdělávací politiky. Práce je rozdělena na dvě hlavní části - teoretickou a analytickou. První část práce je věnována popisu teoretických východisek práce. Nejdříve je v této části popsán koncept spravedlnosti ve vzdělávání a následně různé teorie vysvětlující příčiny vzniku sociálních nerovností ve vzdělávání, jako je kupříkladu teorie Basila Bernsteina, Pierra Bourdieua a Jeana-Claude Passerona či Melvina L. Kohna, z českých autorů kupříkladu Tomáše Katrňáka či Ladislava Rabušice. Dále je v teoretické části práce popsána vnější diferenciace a její vliv na nerovnosti ve vzdělávání, jaké postoje k vnější diferenciaci a sociálním nerovnostem ve vzdělávání zastávají dle různých výzkumů učitelé ze základních škol a víceletých gymnázií a možné příčiny odlišností těchto postojů. Druhá, analytická, část práce vychází z provedených rozhovorů s celkem pěti respondenty, třemi z víceletého gymnázia a dvěma z druhého stupně základní školy v...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with social inequalities in education from the point of view of teachers in Bílina. The aim of the work is to find out whether and how the attitudes of teachers from the multi-year gymnasium and from the second primary school in Bílina differ according to the type of school they teach at. Another goal is a deeper understanding of social inequality from the perspective of teachers, who are key actors in education policy. The work is divided into two main parts - theoretical and analytical. The first part of the work is devoted to the description of the theoretical basis of the work. First, this section describes the concept of justice in education, followed by various theories explaining the causes of social inequalities in education, such as the theories of Basil Bernstein, Pierre Bourdieu and Jean-Claude Passeron or Melvin L. Kohn, from Czech authors such as Tomáš Katrňák or Ladislav Rabušic. Furthermore, in the theoretical part of the work, external differentiation and its influence on inequalities in education are described, as well as what attitudes towards external differentiation and social inequalities in education are held by teachers from primary schools and multi-year grammar schools according to various researches, and the possible causes of differences in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV