Uzpůsobování redakčních strategií cílených na mladé příjemce v souvislosti s rostoucím vlivem sociálních sítí
Adapting editorial strategies to target young recipients in the context of the increasing influence of social media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194394Identifikátory
SIS: 263442
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klimeš, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Politická žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
16. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zpravodajství, média, generace Z, sociální sítě, vývojové trendy médiíKlíčová slova (anglicky)
News, media, generation Z, social media, media trendsnástupem a rostoucí rolí sociálních sítí se změnila jak podoba samotného zpravodajství, tak ruce a nezažila éru, kdy většinu informací lidé konz diplomové práci se autor zabývá nejenom tím, jak přesně se změnilo chování zástupců generace při konzumaci zpravodajských obsahů, ale jak na tyto změny reagují samotná zpravodajská média. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části práce se autor zabývá definicí zpravodajství, jeho žánry, hodnotami a nároky, které jsou na novináře kladeny. Kapitola je věnována i současným vývojovým trendům a výzvám zpravodajství jako jsou rmací nebo právě vliv sociálních sítí. Kromě toho se Druhá část diplomové práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, který je proveden formou rozhovorů. Na dotazy ohledně vývoje konzumace zpravodajských obsahů odpovídali šéfredaktoři vybraných zpravodajských médií. Vzhledem k některými odborníky na sociální sítě, kteří v vídají za jejich správu. Existuje mnoho výzkumů a závěrečných prací, které se zabývají existuje určitá mezera, a proto práce nabízí netradiční pohled na fungování české mediální krajiny.
With the advent and growing role of social media, both the form of news itself and the way how we consume news has changed. This is particularly evident with Generation Z, who were the first to grow up with a phone in their hand and did not experience an era when people consumed most of their information from print. In this thesis, the author examines not only how exactly the behavior of Generation Z members has changed in consuming news content, but how the news media itself is responding to these changes. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the first part of the thesis, the author discusses the definition of news, its genres, values and the demands placed on journalists. The chapter is also devoted to the current trends and challenges of the news industry, such as media convergence, the rise of misinformation, and the influence of social media. In addition, the author discusses the necessary definition of the news audience and Generation Z, which the thesis addresses. The second part of the thesis is devoted to qualitative research, which is conducted in the form of semi-structured interviews. Questions about the development of news content consumption were answered by the editors-in-chief of selected news media. Given the research questions, the author then also...