Zobrazit minimální záznam

Adapting editorial strategies to target young recipients in the context of the increasing influence of social media
dc.contributor.advisorJirků, Jan
dc.creatorFaltys, Marcel
dc.date.accessioned2024-11-28T12:36:50Z
dc.date.available2024-11-28T12:36:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194394
dc.description.abstractS nástupem a rostoucí rolí sociálních sítí se změnila jak podoba samotného zpravodajství, tak to, jak zpravodajství konzumujeme. Patrné je to zejména u generace Z, která jako první vyrostla s telefonem v ruce a nezažila éru, kdy většinu informací lidé konzumovali z tisku. V této diplomové práci se autor zabývá nejenom tím, jak přesně se změnilo chování zástupců generace Z při konzumaci zpravodajských obsahů, ale jak na tyto změny reagují samotná zpravodajská média. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části práce se autor zabývá definicí zpravodajství, jeho žánry, hodnotami a nároky, které jsou na novináře kladeny. Kapitola je věnována i současným vývojovým trendům a výzvám zpravodajství jako jsou mediální konvergence, rozmach dezinformací nebo právě vliv sociálních sítí. Kromě toho se autor zabývá i nezbytnou definicí zpravodajského publika a generace Z, kterou se práce zabývá. Druhá část diplomové práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, který je proveden formou polostrukturovaných rozhovorů. Na dotazy ohledně vývoje konzumace zpravodajských obsahů odpovídali šéfredaktoři vybraných zpravodajských médií. Vzhledem k výzkumným otázkám poté autor realizoval i interview s některými odborníky na sociální sítě, kteří v daných médiích zodpovídají za jejich správu. Existuje mnoho...cs_CZ
dc.description.abstractWith the advent and growing role of social media, both the form of news itself and the way how we consume news has changed. This is particularly evident with Generation Z, who were the first to grow up with a phone in their hand and did not experience an era when people consumed most of their information from print. In this thesis, the author examines not only how exactly the behavior of Generation Z members has changed in consuming news content, but how the news media itself is responding to these changes. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the first part of the thesis, the author discusses the definition of news, its genres, values and the demands placed on journalists. The chapter is also devoted to the current trends and challenges of the news industry, such as media convergence, the rise of misinformation, and the influence of social media. In addition, the author discusses the necessary definition of the news audience and Generation Z, which the thesis addresses. The second part of the thesis is devoted to qualitative research, which is conducted in the form of semi-structured interviews. Questions about the development of news content consumption were answered by the editors-in-chief of selected news media. Given the research questions, the author then also...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectmedia trendsen_US
dc.subjectZpravodajstvícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectvývojové trendy médiícs_CZ
dc.titleUzpůsobování redakčních strategií cílených na mladé příjemce v souvislosti s rostoucím vlivem sociálních sítícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263442
dc.title.translatedAdapting editorial strategies to target young recipients in the context of the increasing influence of social mediaen_US
dc.contributor.refereeKlimeš, David
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism with specialisation in Political Journalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistika se specializací Politická žurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programJournalismen_US
thesis.degree.programŽurnalistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistika se specializací Politická žurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism with specialisation in Political Journalismen_US
uk.degree-program.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-program.enJournalismen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csS nástupem a rostoucí rolí sociálních sítí se změnila jak podoba samotného zpravodajství, tak to, jak zpravodajství konzumujeme. Patrné je to zejména u generace Z, která jako první vyrostla s telefonem v ruce a nezažila éru, kdy většinu informací lidé konzumovali z tisku. V této diplomové práci se autor zabývá nejenom tím, jak přesně se změnilo chování zástupců generace Z při konzumaci zpravodajských obsahů, ale jak na tyto změny reagují samotná zpravodajská média. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části práce se autor zabývá definicí zpravodajství, jeho žánry, hodnotami a nároky, které jsou na novináře kladeny. Kapitola je věnována i současným vývojovým trendům a výzvám zpravodajství jako jsou mediální konvergence, rozmach dezinformací nebo právě vliv sociálních sítí. Kromě toho se autor zabývá i nezbytnou definicí zpravodajského publika a generace Z, kterou se práce zabývá. Druhá část diplomové práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, který je proveden formou polostrukturovaných rozhovorů. Na dotazy ohledně vývoje konzumace zpravodajských obsahů odpovídali šéfredaktoři vybraných zpravodajských médií. Vzhledem k výzkumným otázkám poté autor realizoval i interview s některými odborníky na sociální sítě, kteří v daných médiích zodpovídají za jejich správu. Existuje mnoho...cs_CZ
uk.abstract.enWith the advent and growing role of social media, both the form of news itself and the way how we consume news has changed. This is particularly evident with Generation Z, who were the first to grow up with a phone in their hand and did not experience an era when people consumed most of their information from print. In this thesis, the author examines not only how exactly the behavior of Generation Z members has changed in consuming news content, but how the news media itself is responding to these changes. The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the first part of the thesis, the author discusses the definition of news, its genres, values and the demands placed on journalists. The chapter is also devoted to the current trends and challenges of the news industry, such as media convergence, the rise of misinformation, and the influence of social media. In addition, the author discusses the necessary definition of the news audience and Generation Z, which the thesis addresses. The second part of the thesis is devoted to qualitative research, which is conducted in the form of semi-structured interviews. Questions about the development of news content consumption were answered by the editors-in-chief of selected news media. Given the research questions, the author then also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV