Zobrazit minimální záznam

The role of information from Twitter accounts of corporate, government and public institution spokespeople for journalism
dc.contributor.advisorNěmcová Tejkalová, Alice
dc.creatorFoglová, Adéla
dc.date.accessioned2024-11-29T17:19:54Z
dc.date.available2024-11-29T17:19:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194488
dc.description.abstractV této diplomové práci se soustředím na roli a význam účtů na sociální síti X pro žurnalistiku. Konkrétně se pak věnuji těm účtům na zmíněné síti, za nimiž stojí tiskoví mluvčí pracující pro korporace a státní a veřejné instituce. Primárně v této práci zkoumám, jakou mají pro žurnalistiku jejich profily roli a vliv. Tato práce se věnuje charakteristice, pracovní náplni a komunikačním kanálům tiskových mluvčích. Dále studuje sociální sítě jako součást externí komunikace společností a jejich význam pro public relations. Věnuje se také tomu, jak vypadá aktivita tiskových mluvčích na sociální síti X. Respondenty výzkumu jsem rozřadila do dvou tematických skupin. V tom prvním jsou tiskoví mluvčí korporací, jako Kateřina Pavlíková, mluvčí cestovní kanceláře Čedok, Pavel Kaidl, mluvčí ORLEN Unipetrol, Pavel Jína, mluvčí Komunikace podniku Škoda Auto, a David Pavlíček, mluvčí Hyundai. Druhou skupinu tvoří mluvčí veřejných a státních institucí, konkrétně pak Klára Divíšková, mluvčí Letiště Praha, Martin Kavka, mluvčí HZS hl. m. Prahy, kde je taktéž vedoucím Oddělení zjišťování příčin požárů, působící zároveň jako mluvčí hasičů Správy železnic, Tomáš Staněk, mluvčí Národního divadla, a Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis, I focus on the role and significance of accounts on the social network X for journalism. Specifically, I address those accounts on the mentioned social network that are managed by spokespeople working for corporations and public and state institutions. Primarily, I examine the role and influence these profiles have on journalism. This thesis explores the characteristics, job responsibilities, and communication channels of spokespeople. Additionally, it studies social networks as a component of companies' external communication and their importance for public relations. It also looks into the activities of spokespeople on the social network X. I have divided the research respondents into two groups. The first group consists of corporate spokespeople, including Kateřina Pavlíková, spokesperson for the travel agency Čedok, Pavel Kaidl, spokesperson for ORLEN Unipetrol, Pavel Jína, spokesperson for Škoda Auto, and David Pavlíček, spokesperson for Hyundai. The second group comprises spokespeople from public and state institutions, specifically Klára Divíšková, spokesperson for Prague Airport, Martin Kavka, spokesperson for the Fire Rescue Service of the City of Prague, who is also the head of the Fire Cause Investigation Department and acts as a spokesperson for the Railway...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectspokespersonen_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.subjectXen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectcommunication channelen_US
dc.subjectjournalisten_US
dc.subjectposten_US
dc.subjectsourceen_US
dc.subjecttiskový mluvčícs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectXcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectkomunikační kanálcs_CZ
dc.subjectnovinářcs_CZ
dc.subjectpostcs_CZ
dc.subjectzdrojcs_CZ
dc.titleRole informací z twitterových účtů tiskových mluvčích korporací, státních a veřejných institucí pro žurnalistikucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263454
dc.title.translatedThe role of information from Twitter accounts of corporate, government and public institution spokespeople for journalismen_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism with specialisation in Cultural Journalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistika se specializací Kulturní žurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programJournalismen_US
thesis.degree.programŽurnalistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistika se specializací Kulturní žurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism with specialisation in Cultural Journalismen_US
uk.degree-program.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-program.enJournalismen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této diplomové práci se soustředím na roli a význam účtů na sociální síti X pro žurnalistiku. Konkrétně se pak věnuji těm účtům na zmíněné síti, za nimiž stojí tiskoví mluvčí pracující pro korporace a státní a veřejné instituce. Primárně v této práci zkoumám, jakou mají pro žurnalistiku jejich profily roli a vliv. Tato práce se věnuje charakteristice, pracovní náplni a komunikačním kanálům tiskových mluvčích. Dále studuje sociální sítě jako součást externí komunikace společností a jejich význam pro public relations. Věnuje se také tomu, jak vypadá aktivita tiskových mluvčích na sociální síti X. Respondenty výzkumu jsem rozřadila do dvou tematických skupin. V tom prvním jsou tiskoví mluvčí korporací, jako Kateřina Pavlíková, mluvčí cestovní kanceláře Čedok, Pavel Kaidl, mluvčí ORLEN Unipetrol, Pavel Jína, mluvčí Komunikace podniku Škoda Auto, a David Pavlíček, mluvčí Hyundai. Druhou skupinu tvoří mluvčí veřejných a státních institucí, konkrétně pak Klára Divíšková, mluvčí Letiště Praha, Martin Kavka, mluvčí HZS hl. m. Prahy, kde je taktéž vedoucím Oddělení zjišťování příčin požárů, působící zároveň jako mluvčí hasičů Správy železnic, Tomáš Staněk, mluvčí Národního divadla, a Jakub Kozák, mluvčí HZS MSK.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, I focus on the role and significance of accounts on the social network X for journalism. Specifically, I address those accounts on the mentioned social network that are managed by spokespeople working for corporations and public and state institutions. Primarily, I examine the role and influence these profiles have on journalism. This thesis explores the characteristics, job responsibilities, and communication channels of spokespeople. Additionally, it studies social networks as a component of companies' external communication and their importance for public relations. It also looks into the activities of spokespeople on the social network X. I have divided the research respondents into two groups. The first group consists of corporate spokespeople, including Kateřina Pavlíková, spokesperson for the travel agency Čedok, Pavel Kaidl, spokesperson for ORLEN Unipetrol, Pavel Jína, spokesperson for Škoda Auto, and David Pavlíček, spokesperson for Hyundai. The second group comprises spokespeople from public and state institutions, specifically Klára Divíšková, spokesperson for Prague Airport, Martin Kavka, spokesperson for the Fire Rescue Service of the City of Prague, who is also the head of the Fire Cause Investigation Department and acts as a spokesperson for the Railway...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV