Zobrazit minimální záznam

Support in the education of a pupil with developmental language disorder in a regular primary school
dc.contributor.advisorKorandová, Zuzana
dc.creatorNováková, Anežka
dc.date.accessioned2024-11-29T13:18:44Z
dc.date.available2024-11-29T13:18:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194494
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem podpory ve vzdělávání vybraného žáka s vývojovou poruchou jazyka v základní škole hlavního vzdělávacího proudu v Praze. Cílem práce je analýza této podpory ve vzdělávání u sledovaného žáka s vývojovou poruchou jazyka, který je vzděláván ve druhém ročníku běžné základní školy. První kapitola je věnovaná vývojové poruše jazyka jako jedné z poruch neurovývojových, konkrétně definuje její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a následnou terapii. Kapitola druhá shrnuje možnosti základního vzdělávání žáků s vývojovou poruchou jazyka dle platných zákonů a vyhlášek, pojednává o podpoře ve vzdělávání těchto žáků a jejich vzdělávání v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Obě kapitoly byly zpracovány na základě studia odborné literatury a dalších odborných zdrojů. Třetí kapitola je empirickou částí bakalářské práce. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, podrobnou případovou studii s hlavním cílem analyzovat podporu ve vzdělávání u vybraného žáka s vývojovou poruchou jazyka, který se vzdělává v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. K hlavnímu cíli byly stanoveny tři cíle dílčí a byly položeny jim odpovídající výzkumné otázky. Pro naplnění stanovených cílů byla vybrána výzkumná metoda případová studie, pro sběr dat o žákovi a jeho situaci bylo využito...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the topic of the support in the education of a pupil with a developmental language disorder in a regular primary school. The aim of the thesis is to analyze this educational support for the observed pupil with a developmental language disorder who is educated in a mainstream primary school. The first chapter is devoted to developmental language disorder as one of the neurodevelopmental disorders, specifically defining its etiology, symptomatology, diagnosis, and subsequent therapy. The second chapter summarizes the possibilities of primary education for pupils with developmental language disorder, discusses the educational support for these pupils and their education in mainstream primary schools. Both chapters were based on a study of the literature and other specialist sources. The third chapter is the empirical part of the bachelor thesis. It is a qualitative research investigation, a detailed case study with the main aim of analyzing the educational support of a selected pupil with a developmental language disorder who is educated in a regular primary school. Three sub-objectives were set for the main objective and corresponding research questions were posed. In order to meet the set objectives, the research method chosen was a case study, non-participant...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdevelopmental language disorderen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectpupil with special educational needsen_US
dc.subjectvývojová porucha jazykacs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectprvní stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.titlePodpora ve vzdělávání žáka s vývojovou poruchou jazyka v základní škole hlavního vzdělávacího prouducs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264315
dc.title.translatedSupport in the education of a pupil with developmental language disorder in a regular primary schoolen_US
dc.contributor.refereeKlenková, Jiřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem podpory ve vzdělávání vybraného žáka s vývojovou poruchou jazyka v základní škole hlavního vzdělávacího proudu v Praze. Cílem práce je analýza této podpory ve vzdělávání u sledovaného žáka s vývojovou poruchou jazyka, který je vzděláván ve druhém ročníku běžné základní školy. První kapitola je věnovaná vývojové poruše jazyka jako jedné z poruch neurovývojových, konkrétně definuje její etiologii, symptomatologii, diagnostiku a následnou terapii. Kapitola druhá shrnuje možnosti základního vzdělávání žáků s vývojovou poruchou jazyka dle platných zákonů a vyhlášek, pojednává o podpoře ve vzdělávání těchto žáků a jejich vzdělávání v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Obě kapitoly byly zpracovány na základě studia odborné literatury a dalších odborných zdrojů. Třetí kapitola je empirickou částí bakalářské práce. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, podrobnou případovou studii s hlavním cílem analyzovat podporu ve vzdělávání u vybraného žáka s vývojovou poruchou jazyka, který se vzdělává v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. K hlavnímu cíli byly stanoveny tři cíle dílčí a byly položeny jim odpovídající výzkumné otázky. Pro naplnění stanovených cílů byla vybrána výzkumná metoda případová studie, pro sběr dat o žákovi a jeho situaci bylo využito...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the topic of the support in the education of a pupil with a developmental language disorder in a regular primary school. The aim of the thesis is to analyze this educational support for the observed pupil with a developmental language disorder who is educated in a mainstream primary school. The first chapter is devoted to developmental language disorder as one of the neurodevelopmental disorders, specifically defining its etiology, symptomatology, diagnosis, and subsequent therapy. The second chapter summarizes the possibilities of primary education for pupils with developmental language disorder, discusses the educational support for these pupils and their education in mainstream primary schools. Both chapters were based on a study of the literature and other specialist sources. The third chapter is the empirical part of the bachelor thesis. It is a qualitative research investigation, a detailed case study with the main aim of analyzing the educational support of a selected pupil with a developmental language disorder who is educated in a regular primary school. Three sub-objectives were set for the main objective and corresponding research questions were posed. In order to meet the set objectives, the research method chosen was a case study, non-participant...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV