Zobrazit minimální záznam

Czechoslovak students in the Netherlands after 1968
dc.contributor.advisorKozmanová, Irena
dc.creatorPetříčková, Adéla
dc.date.accessioned2024-11-29T15:28:38Z
dc.date.available2024-11-29T15:28:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194526
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá osudy československých studentů, kteří po začátku okupace Československa v roce 1968 emigrovali do Nizozemska. Práce je strukturována do dvou kapitol. V první kapitole jsou analyzovány požadavky, které nizozemské instituce kladly na nově příchozí československé studenty - jednak jako skupinu, a pak jako jednotlivce. Druhá kapitola zkoumá formy podpory poskytované těmto studentům, materiální i symbolické. Cílem práce je zkoumat argumentační strategie a vzorce, které formovaly jak požadavky, které stanovily nizozemské instance příchozím studentům a byly nutným předpokladem k integraci do nizozemské společnosti a také v pokračování studia na univerzitě. Práce rovněž sleduje argumentační vzorce spojené s podpůrnými opatřeními ze strany nizozemských aktérů, které byly poskytnuty československým studentům. Hlavním pramenem byly interní materiály Universitair Asiel Fonds (UAF) uložené v Nationaal Archief v Haagu, které poskytly vhled do fungování UAF, do komunikace s dalšími nizozemskými institucemi a do každodenní praxe požadavků a podpory československých studentů.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the fate of Czechoslovak students who emigrated to the Netherlands after the beginning of the occupation of Czechoslovakia in 1968. The thesis is structured in two chapters. The first chapter analyses the demands that the Dutch institutions placed on the newly arrived Czechoslovak students - first as a group and then as individuals. The second chapter examines the forms of support provided to these students, both material and symbolic. The aim of the thesis is to examine the argumentative strategies and patterns that shaped both the requirements set by the Dutch instances for the incoming students and were a prerequisite for integration into Dutch society and in the continuation of their studies at university. The thesis also traces the argumentation patterns associated with the support measures provided by Dutch actors to Czechoslovak students. The main source material was internal materials of the Universitair Asiel Fonds (UAF) stored at the Nationaal Archief in The Hague, which provided insights into the functioning of the UAF, the communication with other Dutch institutions and the daily practice of demands and support for Czechoslovak students.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectczechoslovak students|occupation 1968|emigration|Netherlands|university|integration|Universitair Asyl Fondsen_US
dc.subjectčeskoslovenští studenti|okupace 1968|emigrace|Nizozemsko|univerzita|integrace|Universitair Asyl Fondscs_CZ
dc.titleČeskoslovenští studenti v Nizozemsku po roce 1968cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260501
dc.title.translatedCzechoslovak students in the Netherlands after 1968en_US
dc.contributor.refereeCoufalová, Iveta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistorie-evropská studia - Germánská a severoevropská studia: Nizozemštinacs_CZ
thesis.degree.programHistory - European Studiesen_US
thesis.degree.programHistorie - evropská studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie-evropská studia - Germánská a severoevropská studia: Nizozemštinacs_CZ
uk.degree-program.csHistorie - evropská studiacs_CZ
uk.degree-program.enHistory - European Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá osudy československých studentů, kteří po začátku okupace Československa v roce 1968 emigrovali do Nizozemska. Práce je strukturována do dvou kapitol. V první kapitole jsou analyzovány požadavky, které nizozemské instituce kladly na nově příchozí československé studenty - jednak jako skupinu, a pak jako jednotlivce. Druhá kapitola zkoumá formy podpory poskytované těmto studentům, materiální i symbolické. Cílem práce je zkoumat argumentační strategie a vzorce, které formovaly jak požadavky, které stanovily nizozemské instance příchozím studentům a byly nutným předpokladem k integraci do nizozemské společnosti a také v pokračování studia na univerzitě. Práce rovněž sleduje argumentační vzorce spojené s podpůrnými opatřeními ze strany nizozemských aktérů, které byly poskytnuty československým studentům. Hlavním pramenem byly interní materiály Universitair Asiel Fonds (UAF) uložené v Nationaal Archief v Haagu, které poskytly vhled do fungování UAF, do komunikace s dalšími nizozemskými institucemi a do každodenní praxe požadavků a podpory československých studentů.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the fate of Czechoslovak students who emigrated to the Netherlands after the beginning of the occupation of Czechoslovakia in 1968. The thesis is structured in two chapters. The first chapter analyses the demands that the Dutch institutions placed on the newly arrived Czechoslovak students - first as a group and then as individuals. The second chapter examines the forms of support provided to these students, both material and symbolic. The aim of the thesis is to examine the argumentative strategies and patterns that shaped both the requirements set by the Dutch instances for the incoming students and were a prerequisite for integration into Dutch society and in the continuation of their studies at university. The thesis also traces the argumentation patterns associated with the support measures provided by Dutch actors to Czechoslovak students. The main source material was internal materials of the Universitair Asiel Fonds (UAF) stored at the Nationaal Archief in The Hague, which provided insights into the functioning of the UAF, the communication with other Dutch institutions and the daily practice of demands and support for Czechoslovak students.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV