Zobrazit minimální záznam

Body and Gender in the Work of Andrea Arnold
dc.contributor.advisorSvatoňová, Kateřina
dc.creatorLicek, Viktor
dc.date.accessioned2024-11-29T12:19:49Z
dc.date.available2024-11-29T12:19:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194539
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje reprezentaci těla a genderu ve filmech britské režisérky Andrey Arnold. Zkoumá vývoj jejího stylu v kontextu britského sociálního realismu a feministické filmové teorie. Práce využívá intersekcionální analýzu k prozkoumání vztahů mezi genderem, třídou a rasou v Arnoldině tvorbě, zvláštní pozornost je věnována využití stylistických postupů k zprostředkování tělesné zkušenosti marginalizovaných postav. Analýza zahrnuje krátké filmy, celovečerní snímky i dokumentární tvorbu Arnold, s důrazem na filmy Fish Tank, Bouřlivé výšiny a Red Road. Práce dochází k závěru, že Arnold svým důrazem na tělesnost a smyslovou zkušenost rozšiřuje možnosti filmového vyjádření a nabízí nové perspektivy pro zobrazení genderových identit v současné kinematografii.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis analyzes the representation of body and gender in the films of British director Andrea Arnold. It examines the evolution of her style within the context of British social realism and feminist film theory. The paper employs intersectional analysis to explore the relationships between gender, class, and race in Arnold's work, with special attention given to the use of stylistic techniques to convey the corporeal experience of marginalized characters. The analysis encompasses Arnold's short films, feature-length works, and documentary, with emphasis on Fish Tank, Wuthering Heights, and Red Road. The thesis concludes that Arnold's emphasis on corporeality and sensory experience expands the possibilities of cinematic expression and offers new perspectives for the representation of gender identities in contemporary cinema.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfeminist film theory|gender|British social realism|masculinity|femininity|bodyen_US
dc.subjectfeministická filmová teorie|gender|britský sociální realismus|maskulinita|femininita|tělocs_CZ
dc.titleTělo a gender v díle Andrey Arnoldcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266422
dc.title.translatedBody and Gender in the Work of Andrea Arnolden_US
dc.contributor.refereeRogoff, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilm Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programFilm Studiesen_US
thesis.degree.programFilmová studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enFilm Studiesen_US
uk.degree-program.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-program.enFilm Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce analyzuje reprezentaci těla a genderu ve filmech britské režisérky Andrey Arnold. Zkoumá vývoj jejího stylu v kontextu britského sociálního realismu a feministické filmové teorie. Práce využívá intersekcionální analýzu k prozkoumání vztahů mezi genderem, třídou a rasou v Arnoldině tvorbě, zvláštní pozornost je věnována využití stylistických postupů k zprostředkování tělesné zkušenosti marginalizovaných postav. Analýza zahrnuje krátké filmy, celovečerní snímky i dokumentární tvorbu Arnold, s důrazem na filmy Fish Tank, Bouřlivé výšiny a Red Road. Práce dochází k závěru, že Arnold svým důrazem na tělesnost a smyslovou zkušenost rozšiřuje možnosti filmového vyjádření a nabízí nové perspektivy pro zobrazení genderových identit v současné kinematografii.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis analyzes the representation of body and gender in the films of British director Andrea Arnold. It examines the evolution of her style within the context of British social realism and feminist film theory. The paper employs intersectional analysis to explore the relationships between gender, class, and race in Arnold's work, with special attention given to the use of stylistic techniques to convey the corporeal experience of marginalized characters. The analysis encompasses Arnold's short films, feature-length works, and documentary, with emphasis on Fish Tank, Wuthering Heights, and Red Road. The thesis concludes that Arnold's emphasis on corporeality and sensory experience expands the possibilities of cinematic expression and offers new perspectives for the representation of gender identities in contemporary cinema.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV