Hodnocení učebnic
Textbooks evaluation
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19455Identifikátory
SIS: 68304
Kolekce
- Kvalifikační práce [19166]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
13. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se věnuje problematice hodnocení učebnic a jejich fungování ve školní praxi. Teoretická část objasňuje význam termínu učebnice, předkládá její funkce a strukturu, popisuje učebnicový text, parametry jeho hodnocení a mimotextové složky učebnice. Dále uvádí metody práce s učebnicí a následně se věnuje výzkumu učebnic. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda dnešní učebnice vyhovují moderním parametrům hodnocení učebnic. Dále bylo cílem určit, jak se v praxi liší používání učebnic od záměru autorů a jaké důvody vedou učitele pro provedení těchto změn.
This thesis deals with an evaluation of textbooks and their operation at school. The theoretical part clarifies the purport of the term a textbook, functions and a structure of textbooks, and describes a text of textbooks, parameters of its evaluation, and the extratextual components of textbooks. It presents methods of work with a textbook and research into textbooks. The empirical part describes a research that was aimed to learn whether textbooks fit to modern parameters of textbooks. Further, it was aimed to find out the differences between using textbooks in practice and intentions of the authors, and the reasons for making these modifications.