Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice
Shaping Lebanese national identity through school textbooks
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/194605/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194605Identifikátory
SIS: 260612
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jermanová, Tereza
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Blízkovýchodní studia: Arabistika - Francouzská filologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra Blízkého východu
Datum obhajoby
12. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
identita|Libanon|národ|diskurzivní analýza|dějepis|občanská výchovaKlíčová slova (anglicky)
identity|Lebanon|nation|discursive analysis|history|civic educationPředkládaná bakalářská práce s názvem Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice se zabývá otázkou identity libanonského národa a jejím formováním. Bakalářská práce shrne poválečný vývoj školství a snah o vytvoření jednotných výukových materiálů k dějinám země a výchově k občanství. Prostřednictvím diskurzivní analýzy arabsky psaných učebnic občanské výchovy a dějepisu vydaných v posledním desetiletí budou zodpovězeny výzkumné otázky, jejichž cílem bude zjistit, na základě jakých hodnot, rysů a historických událostí je sdílená libanonská národní identita ve vybraných učebních materiálech konstruována. Klíčová slova: Libanon, národní identita, občanská výchova, dějepis, diskurzivní analýza
The presented bachelor's thesis, entitled Formation of Lebanese national identity through school textbooks, will examine the question about the identity of the Lebanese nation and its formation. The bachelor's thesis will summarize the post-war development of education and the effort to create uniform didactic materials for the history lessons and citizenship education. Using a discursive analysis of Arabic-written civics and history textbooks published in the last decade, the research questions will be answered. The aim is to find out in selected teaching materials on which values, features and historical events is the shared Lebanese national identity constructed. Key words: Lebanon, national identity, civic education, history, discursive analysis