Zobrazit minimální záznam

Shaping Lebanese national identity through school textbooks
dc.contributor.advisorFelčer, Petr
dc.creatorMelhemová, Zeinab
dc.date.accessioned2024-11-28T16:41:20Z
dc.date.available2024-11-28T16:41:20Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194605
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce s názvem Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice se zabývá otázkou identity libanonského národa a jejím formováním. Bakalářská práce shrne poválečný vývoj školství a snah o vytvoření jednotných výukových materiálů k dějinám země a výchově k občanství. Prostřednictvím diskurzivní analýzy arabsky psaných učebnic občanské výchovy a dějepisu vydaných v posledním desetiletí budou zodpovězeny výzkumné otázky, jejichž cílem bude zjistit, na základě jakých hodnot, rysů a historických událostí je sdílená libanonská národní identita ve vybraných učebních materiálech konstruována. Klíčová slova: Libanon, národní identita, občanská výchova, dějepis, diskurzivní analýzacs_CZ
dc.description.abstractThe presented bachelor's thesis, entitled Formation of Lebanese national identity through school textbooks, will examine the question about the identity of the Lebanese nation and its formation. The bachelor's thesis will summarize the post-war development of education and the effort to create uniform didactic materials for the history lessons and citizenship education. Using a discursive analysis of Arabic-written civics and history textbooks published in the last decade, the research questions will be answered. The aim is to find out in selected teaching materials on which values, features and historical events is the shared Lebanese national identity constructed. Key words: Lebanon, national identity, civic education, history, discursive analysisen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectidentity|Lebanon|nation|discursive analysis|history|civic educationen_US
dc.subjectidentita|Libanon|národ|diskurzivní analýza|dějepis|občanská výchovacs_CZ
dc.titleUtváření libanonské národní identity skrze školní učebnicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentDepartment of Middle Eastern Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra Blízkého východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260612
dc.title.translatedShaping Lebanese national identity through school textbooksen_US
dc.contributor.refereeJermanová, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBlízkovýchodní studia: Arabistika - Francouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.programMiddle Eastern Studiesen_US
thesis.degree.programBlízkovýchodní studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra Blízkého východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Middle Eastern Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBlízkovýchodní studia: Arabistika - Francouzská filologiecs_CZ
uk.degree-program.csBlízkovýchodní studiacs_CZ
uk.degree-program.enMiddle Eastern Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce s názvem Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice se zabývá otázkou identity libanonského národa a jejím formováním. Bakalářská práce shrne poválečný vývoj školství a snah o vytvoření jednotných výukových materiálů k dějinám země a výchově k občanství. Prostřednictvím diskurzivní analýzy arabsky psaných učebnic občanské výchovy a dějepisu vydaných v posledním desetiletí budou zodpovězeny výzkumné otázky, jejichž cílem bude zjistit, na základě jakých hodnot, rysů a historických událostí je sdílená libanonská národní identita ve vybraných učebních materiálech konstruována. Klíčová slova: Libanon, národní identita, občanská výchova, dějepis, diskurzivní analýzacs_CZ
uk.abstract.enThe presented bachelor's thesis, entitled Formation of Lebanese national identity through school textbooks, will examine the question about the identity of the Lebanese nation and its formation. The bachelor's thesis will summarize the post-war development of education and the effort to create uniform didactic materials for the history lessons and citizenship education. Using a discursive analysis of Arabic-written civics and history textbooks published in the last decade, the research questions will be answered. The aim is to find out in selected teaching materials on which values, features and historical events is the shared Lebanese national identity constructed. Key words: Lebanon, national identity, civic education, history, discursive analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV