dc.contributor.advisor | Felčer, Petr | |
dc.creator | Melhemová, Zeinab | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T16:41:20Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T16:41:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194605 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce s názvem Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice se zabývá otázkou identity libanonského národa a jejím formováním. Bakalářská práce shrne poválečný vývoj školství a snah o vytvoření jednotných výukových materiálů k dějinám země a výchově k občanství. Prostřednictvím diskurzivní analýzy arabsky psaných učebnic občanské výchovy a dějepisu vydaných v posledním desetiletí budou zodpovězeny výzkumné otázky, jejichž cílem bude zjistit, na základě jakých hodnot, rysů a historických událostí je sdílená libanonská národní identita ve vybraných učebních materiálech konstruována. Klíčová slova: Libanon, národní identita, občanská výchova, dějepis, diskurzivní analýza | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented bachelor's thesis, entitled Formation of Lebanese national identity through school textbooks, will examine the question about the identity of the Lebanese nation and its formation. The bachelor's thesis will summarize the post-war development of education and the effort to create uniform didactic materials for the history lessons and citizenship education. Using a discursive analysis of Arabic-written civics and history textbooks published in the last decade, the research questions will be answered. The aim is to find out in selected teaching materials on which values, features and historical events is the shared Lebanese national identity constructed. Key words: Lebanon, national identity, civic education, history, discursive analysis | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | identity|Lebanon|nation|discursive analysis|history|civic education | en_US |
dc.subject | identita|Libanon|národ|diskurzivní analýza|dějepis|občanská výchova | cs_CZ |
dc.title | Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Department of Middle Eastern Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra Blízkého východu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 260612 | |
dc.title.translated | Shaping Lebanese national identity through school textbooks | en_US |
dc.contributor.referee | Jermanová, Tereza | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Blízkovýchodní studia: Arabistika - Francouzská filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Middle Eastern Studies | en_US |
thesis.degree.program | Blízkovýchodní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra Blízkého východu | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Middle Eastern Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Blízkovýchodní studia: Arabistika - Francouzská filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Blízkovýchodní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Middle Eastern Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná bakalářská práce s názvem Utváření libanonské národní identity skrze školní učebnice se zabývá otázkou identity libanonského národa a jejím formováním. Bakalářská práce shrne poválečný vývoj školství a snah o vytvoření jednotných výukových materiálů k dějinám země a výchově k občanství. Prostřednictvím diskurzivní analýzy arabsky psaných učebnic občanské výchovy a dějepisu vydaných v posledním desetiletí budou zodpovězeny výzkumné otázky, jejichž cílem bude zjistit, na základě jakých hodnot, rysů a historických událostí je sdílená libanonská národní identita ve vybraných učebních materiálech konstruována. Klíčová slova: Libanon, národní identita, občanská výchova, dějepis, diskurzivní analýza | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented bachelor's thesis, entitled Formation of Lebanese national identity through school textbooks, will examine the question about the identity of the Lebanese nation and its formation. The bachelor's thesis will summarize the post-war development of education and the effort to create uniform didactic materials for the history lessons and citizenship education. Using a discursive analysis of Arabic-written civics and history textbooks published in the last decade, the research questions will be answered. The aim is to find out in selected teaching materials on which values, features and historical events is the shared Lebanese national identity constructed. Key words: Lebanon, national identity, civic education, history, discursive analysis | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východu | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |