Výchova dětí s ANHD
Managing Children with ADHD
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19461Identifikátory
SIS: 78087
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klímová, Olga
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
28. 1. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Má bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
My final thesis deals with the problematics of children with ADHD from the pedagogical point of view. Because this defect, with symptoms like hyperactivity, impulsivity and enourmous excentricism, is connected with various difficulties, it also offers a range of most common methods of teaching and personal approaches to hyperkinetic children. In the theoretic part, there are described main problems connected with ADHD and ways of their solving and prevention. It strats with the general chracteristcs of ADHD wtih it ́s symptoms, causes, types and possible risks and further deals with the main areas of help: teaching environment, diagnostics, psycho-pharmakotherapy and also alternattive methods. The second, parctical part of my thesis is aimed to the comparison of previously mentioned theoretical findings and practical knowledge based on my questionCforms. It describes especially tha diagnostics and working methods with children suffering ADHD, ways of their treatment and other additional help activities like hobby groups etc. Hyperactive children are often considered less intelligent or naughty, but their unsusual behaviour is connected with their defect. If it is recognized and cured in time and if the children are treated in the right manner, it can be depressed to minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)