Zobrazit minimální záznam

Managing Children with ADHD
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorLukášová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-13T11:37:34Z
dc.date.available2017-04-13T11:37:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19461
dc.description.abstractMá bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractMy final thesis deals with the problematics of children with ADHD from the pedagogical point of view. Because this defect, with symptoms like hyperactivity, impulsivity and enourmous excentricism, is connected with various difficulties, it also offers a range of most common methods of teaching and personal approaches to hyperkinetic children. In the theoretic part, there are described main problems connected with ADHD and ways of their solving and prevention. It strats with the general chracteristcs of ADHD wtih it ́s symptoms, causes, types and possible risks and further deals with the main areas of help: teaching environment, diagnostics, psycho-pharmakotherapy and also alternattive methods. The second, parctical part of my thesis is aimed to the comparison of previously mentioned theoretical findings and practical knowledge based on my questionCforms. It describes especially tha diagnostics and working methods with children suffering ADHD, ways of their treatment and other additional help activities like hobby groups etc. Hyperactive children are often considered less intelligent or naughty, but their unsusual behaviour is connected with their defect. If it is recognized and cured in time and if the children are treated in the right manner, it can be depressed to minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova dětí s ANHDcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-28
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78087
dc.title.translatedManaging Children with ADHDen_US
dc.contributor.refereeKlímová, Olga
dc.identifier.aleph001223159
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMá bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enMy final thesis deals with the problematics of children with ADHD from the pedagogical point of view. Because this defect, with symptoms like hyperactivity, impulsivity and enourmous excentricism, is connected with various difficulties, it also offers a range of most common methods of teaching and personal approaches to hyperkinetic children. In the theoretic part, there are described main problems connected with ADHD and ways of their solving and prevention. It strats with the general chracteristcs of ADHD wtih it ́s symptoms, causes, types and possible risks and further deals with the main areas of help: teaching environment, diagnostics, psycho-pharmakotherapy and also alternattive methods. The second, parctical part of my thesis is aimed to the comparison of previously mentioned theoretical findings and practical knowledge based on my questionCforms. It describes especially tha diagnostics and working methods with children suffering ADHD, ways of their treatment and other additional help activities like hobby groups etc. Hyperactive children are often considered less intelligent or naughty, but their unsusual behaviour is connected with their defect. If it is recognized and cured in time and if the children are treated in the right manner, it can be depressed to minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990012231590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV