dc.contributor.advisor | Ortová, Marie | |
dc.creator | Lukášová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T11:37:34Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T11:37:34Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19461 | |
dc.description.abstract | Má bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | My final thesis deals with the problematics of children with ADHD from the pedagogical point of view. Because this defect, with symptoms like hyperactivity, impulsivity and enourmous excentricism, is connected with various difficulties, it also offers a range of most common methods of teaching and personal approaches to hyperkinetic children. In the theoretic part, there are described main problems connected with ADHD and ways of their solving and prevention. It strats with the general chracteristcs of ADHD wtih it ́s symptoms, causes, types and possible risks and further deals with the main areas of help: teaching environment, diagnostics, psycho-pharmakotherapy and also alternattive methods. The second, parctical part of my thesis is aimed to the comparison of previously mentioned theoretical findings and practical knowledge based on my questionCforms. It describes especially tha diagnostics and working methods with children suffering ADHD, ways of their treatment and other additional help activities like hobby groups etc. Hyperactive children are often considered less intelligent or naughty, but their unsusual behaviour is connected with their defect. If it is recognized and cured in time and if the children are treated in the right manner, it can be depressed to minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchova dětí s ANHD | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-28 | |
dc.description.department | Jabok | en_US |
dc.description.department | Jabok | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 78087 | |
dc.title.translated | Managing Children with ADHD | en_US |
dc.contributor.referee | Klímová, Olga | |
dc.identifier.aleph | 001223159 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastoral and Social Work | en_US |
thesis.degree.discipline | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Jabok | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Jabok | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pastoral and Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Má bakalářská práce se zabývá problematikou ADHD u dětí především z pedagogického hlediska a snaží se podat výčet nejpoužívanějších metod práce a přístupu k hyperkinetickým dětem. ADHD je vývojová porucha, která je spojena s četnými problémy. Projevuje se nadměrnou nesoustředěností, hyperaktivitou a impulsivitou. V teoretické části jsou popsány hlavní problémy, které se mohou s ADHD pojit a způsoby jejich řešení či předcházení. Postup je následující : od obecného vysvětlení a popsání ADHD s jeho typy, příčinami, příznaky a souvisejícími problémy se přechází k hlavním oblastem pomoci : diagnostice, metodám práce ve škole, psycho-farmakoterapii i alternativním metodám. Praktická část se soustředí na porovnání praktických zkušeností z dotazníkového šetření s teoretickými poznatky především v těchto oblastech: diagnóza ADHD, způsoby léčby a metody práce s dětmi s ADHD, včetně nejoptimálnějších přístupů při výuce a zájmových kroužků. Hyperkinetické děti jsou často neprávem považovány za méně inteligentní nebo roztržité, jejich neobvyklé chování je však ve většině případů důsledkem poruchy. Tyto projevy mohou být při včasné diagnóze a správném přístupu potlačeny na minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | My final thesis deals with the problematics of children with ADHD from the pedagogical point of view. Because this defect, with symptoms like hyperactivity, impulsivity and enourmous excentricism, is connected with various difficulties, it also offers a range of most common methods of teaching and personal approaches to hyperkinetic children. In the theoretic part, there are described main problems connected with ADHD and ways of their solving and prevention. It strats with the general chracteristcs of ADHD wtih it ́s symptoms, causes, types and possible risks and further deals with the main areas of help: teaching environment, diagnostics, psycho-pharmakotherapy and also alternattive methods. The second, parctical part of my thesis is aimed to the comparison of previously mentioned theoretical findings and practical knowledge based on my questionCforms. It describes especially tha diagnostics and working methods with children suffering ADHD, ways of their treatment and other additional help activities like hobby groups etc. Hyperactive children are often considered less intelligent or naughty, but their unsusual behaviour is connected with their defect. If it is recognized and cured in time and if the children are treated in the right manner, it can be depressed to minimum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabok | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012231590106986 | |