Zobrazit minimální záznam

Nonviolent Communication Needs of Adolescents and their Fulfilment in the School Environment
dc.contributor.advisorUrban, Kamila
dc.creatorBohuslavová, Lucie
dc.date.accessioned2024-11-29T09:28:08Z
dc.date.available2024-11-29T09:28:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194612
dc.description.abstractTato práce se zabývá konceptem nenásilné komunikace (Nonviolent Communication; NVC), konkrétně pak potřebami dospívajících ve školním prostředí, které dosud byly zkoumány zejména v souvislosti s rozvojem empatie a ve školním prostředí pak s efektivitou učení a motivací. Ve snaze přispět k lepšímu well-beingu studentstva staršího školního věku se výzkumná část zaměřuje na hlubší porozumění potřebám specifickým pro tuto věkovou skupinu. Cílem práce bylo identifikovat oblasti potřeb aktivních u dospívajících ve školním prostředí. Data byla sbírána metodou ohniskových skupin, uskutečnily se tři skupiny s celkovým počtem deseti respondentů. Realizované ohniskové skupiny byly strukturovány dle předpokladů NVC - přítomné potřeby byly zjišťovány na základě emočně výrazných situací, které studentstvo ve školním prostředí zažívá. Pomocí tematické analýzy bylo identifikováno šest skupin potřeb aktivních u dospívajících z osmých ročníků dvou základních škol: bezpečný prostor, vzájemná provázanost, seberealizace, autonomie, hédonismus a péče o tělo. Výsledky studie prohlubují porozumění potřebám důležitým specificky pro dospívající ve školním prostředí, mohou tak přispět k efektivnější péči a podpoře této skupiny.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the concept of Nonviolent Communication (NVC), specifically the needs of adolescents in school environment, which have so far been investigated mainly in relation to the development of empathy, in the school environment in relation to learning efficacy and motivation. In an effort to contribute to the well-being of older school-aged students, the research section focuses on a deeper understanding of the needs specific to this age group. The aim of this thesis was to identify areas of needs that are active in adolescents in the school environment. Data was collected using the focus group method, three focus groups were conducted with a total of ten respondents. The performed focus groups were structured according to the assumptions of the NVC - the needs present were identified based on emotionally salient situations experienced by the students in the school environment. Using thematic analysis, six clusters of needs were identified as active among adolescents in eighth grade in two elementary schools: safe space, interdependence, self-realization, autonomy, hedonism, and body care. The results of the study deepen the understanding of the needs specifically important to adolescents in the school setting and may contribute to more effective care and support for this group.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescents|needs|nonviolent communication|NVC|school environment|focus groupsen_US
dc.subjectdospívající|potřeby|nenásilná komunikace|NVC|školní prostředí|ohniskové skupinycs_CZ
dc.titlePotřeby dospívajících dle metod nenásilné komunikace a jejich naplňování ve školním prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId261217
dc.title.translatedNonviolent Communication Needs of Adolescents and their Fulfilment in the School Environmenten_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá konceptem nenásilné komunikace (Nonviolent Communication; NVC), konkrétně pak potřebami dospívajících ve školním prostředí, které dosud byly zkoumány zejména v souvislosti s rozvojem empatie a ve školním prostředí pak s efektivitou učení a motivací. Ve snaze přispět k lepšímu well-beingu studentstva staršího školního věku se výzkumná část zaměřuje na hlubší porozumění potřebám specifickým pro tuto věkovou skupinu. Cílem práce bylo identifikovat oblasti potřeb aktivních u dospívajících ve školním prostředí. Data byla sbírána metodou ohniskových skupin, uskutečnily se tři skupiny s celkovým počtem deseti respondentů. Realizované ohniskové skupiny byly strukturovány dle předpokladů NVC - přítomné potřeby byly zjišťovány na základě emočně výrazných situací, které studentstvo ve školním prostředí zažívá. Pomocí tematické analýzy bylo identifikováno šest skupin potřeb aktivních u dospívajících z osmých ročníků dvou základních škol: bezpečný prostor, vzájemná provázanost, seberealizace, autonomie, hédonismus a péče o tělo. Výsledky studie prohlubují porozumění potřebám důležitým specificky pro dospívající ve školním prostředí, mohou tak přispět k efektivnější péči a podpoře této skupiny.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the concept of Nonviolent Communication (NVC), specifically the needs of adolescents in school environment, which have so far been investigated mainly in relation to the development of empathy, in the school environment in relation to learning efficacy and motivation. In an effort to contribute to the well-being of older school-aged students, the research section focuses on a deeper understanding of the needs specific to this age group. The aim of this thesis was to identify areas of needs that are active in adolescents in the school environment. Data was collected using the focus group method, three focus groups were conducted with a total of ten respondents. The performed focus groups were structured according to the assumptions of the NVC - the needs present were identified based on emotionally salient situations experienced by the students in the school environment. Using thematic analysis, six clusters of needs were identified as active among adolescents in eighth grade in two elementary schools: safe space, interdependence, self-realization, autonomy, hedonism, and body care. The results of the study deepen the understanding of the needs specifically important to adolescents in the school setting and may contribute to more effective care and support for this group.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV