Porovnání komunikace fotbalových klubů Fortuna: Ligy a Premier League na sociálních sítích
Comparison of the communication of football clubs competing in Fortuna: Liga and Premier League
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194678Identifikátory
SIS: 263444
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunečka, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Mediální tvorba
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
17. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Sportovní komunikace, Fotbal, Sociální média, Twitter, Premier League, Fortuna:Liga, Komunikace klubůKlíčová slova (anglicky)
Sports Communication, Football, Social Media, Twitter, Premier League, Fortuna:Liga, Communication of ClubsTato práce porovnává mediální komunikaci fotbalových klubů z nejvyšší české ligy Fortuna:Liga a nejvyšší anglické ligy Premier League na sociální síti Twitter (X) v sezoně 2023/24. V analýze jsou porovnávány tři fotbalové týmy z České republiky, konkrétně AC Sparta Praha, SK Slavia Praha a FC Baník Ostrava a tři týmy z Anglie, konkrétně Manchester United F.C., Arsenal F.C. a Crystal Palace F.C. Každému zkoumanému týmu je věnována dílčí analýza, následně jsou pak analyzované týmy komparovány s důrazem na ligovou příslušnost. Mezi hlavními aspekty této kvalitativní a kvantitativní analýzy patří kategorizace příspěvků, měření úspěšnosti dle relevantních metrik v kontextu sociálních médií, sledování využívaných mediálních formátů a žurnalistických žánrů v komunikaci. V neposlední řadě jsou v analýze sledovány trendy u všech analyzovaných klubů, jsou identifikovány odlišnosti, podobnosti a další specifika v komunikaci na sociální síti Twitter, a to zejména v souvislosti s rozdíly v komunikaci mezi českými a anglickými týmy. Analýza odhalila, že kluby z Premier League vyvíjí větší celkovou aktivitu, zatímco kluby z Fortuna:Ligy jsou aktivnější během zápasů. Mezi nejpopulárnější příspěvky patřily humorné, zaměřené na hráče, přestupů, fanoušků a informační příspěvky, oznamující konec zápasu. Informační...
This master thesis compares the media communication of football clubs from the top Czech league Fortuna:Liga and the top English league Premier League on the social media network Twitter in the season 2023/24. The analysis compares three football teams from the Czech Republic, namely AC Sparta Praha, SK Slavia Praha and FC Baník Ostrava, with three teams from England, namely Manchester United F.C., Arsenal F.C. and Crystal Palace F.C. Each of these analyzed teams is given a partial analysis and then the teams are analyzed as a whole in a comparative analysis with emphasis on league affiliation. The main aspects of this qualitative and quantitative analysis include categorizing posts, measuring success according to relevant metrics in the context of social media, and tracking the media formats and journalistic genres used in communication. Last but not least, the analysis tracks trends for all the analyzed clubs, identifies differences, similarities and other specificities in communication on the social media network Twitter, especially in relation to the differences in communication between Czech and English teams. The analysis revealed that Premier League clubs are more active overall, while Fortuna:Liga clubs are more active during matches. The most popular posts were humorous, centred around...