Zobrazit minimální záznam

Comparison of the communication of football clubs competing in Fortuna: Liga and Premier League
dc.contributor.advisorTurková, Kateřina
dc.creatorBartoš, Pavel
dc.date.accessioned2024-11-28T14:14:05Z
dc.date.available2024-11-28T14:14:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194678
dc.description.abstractTato práce porovnává mediální komunikaci fotbalových klubů z nejvyšší české ligy Fortuna:Liga a nejvyšší anglické ligy Premier League na sociální síti Twitter (X) v sezoně 2023/24. V analýze jsou porovnávány tři fotbalové týmy z České republiky, konkrétně AC Sparta Praha, SK Slavia Praha a FC Baník Ostrava a tři týmy z Anglie, konkrétně Manchester United F.C., Arsenal F.C. a Crystal Palace F.C. Každému zkoumanému týmu je věnována dílčí analýza, následně jsou pak analyzované týmy komparovány s důrazem na ligovou příslušnost. Mezi hlavními aspekty této kvalitativní a kvantitativní analýzy patří kategorizace příspěvků, měření úspěšnosti dle relevantních metrik v kontextu sociálních médií, sledování využívaných mediálních formátů a žurnalistických žánrů v komunikaci. V neposlední řadě jsou v analýze sledovány trendy u všech analyzovaných klubů, jsou identifikovány odlišnosti, podobnosti a další specifika v komunikaci na sociální síti Twitter, a to zejména v souvislosti s rozdíly v komunikaci mezi českými a anglickými týmy. Analýza odhalila, že kluby z Premier League vyvíjí větší celkovou aktivitu, zatímco kluby z Fortuna:Ligy jsou aktivnější během zápasů. Mezi nejpopulárnější příspěvky patřily humorné, zaměřené na hráče, přestupů, fanoušků a informační příspěvky, oznamující konec zápasu. Informační...cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis compares the media communication of football clubs from the top Czech league Fortuna:Liga and the top English league Premier League on the social media network Twitter in the season 2023/24. The analysis compares three football teams from the Czech Republic, namely AC Sparta Praha, SK Slavia Praha and FC Baník Ostrava, with three teams from England, namely Manchester United F.C., Arsenal F.C. and Crystal Palace F.C. Each of these analyzed teams is given a partial analysis and then the teams are analyzed as a whole in a comparative analysis with emphasis on league affiliation. The main aspects of this qualitative and quantitative analysis include categorizing posts, measuring success according to relevant metrics in the context of social media, and tracking the media formats and journalistic genres used in communication. Last but not least, the analysis tracks trends for all the analyzed clubs, identifies differences, similarities and other specificities in communication on the social media network Twitter, especially in relation to the differences in communication between Czech and English teams. The analysis revealed that Premier League clubs are more active overall, while Fortuna:Liga clubs are more active during matches. The most popular posts were humorous, centred around...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSports Communicationen_US
dc.subjectFootballen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectPremier Leagueen_US
dc.subjectFortuna:Ligaen_US
dc.subjectCommunication of Clubsen_US
dc.subjectSportovní komunikacecs_CZ
dc.subjectFotbalcs_CZ
dc.subjectSociální médiacs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectPremier Leaguecs_CZ
dc.subjectFortuna:Ligacs_CZ
dc.subjectKomunikace klubůcs_CZ
dc.titlePorovnání komunikace fotbalových klubů Fortuna: Ligy a Premier League na sociálních sítíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263444
dc.title.translatedComparison of the communication of football clubs competing in Fortuna: Liga and Premier Leagueen_US
dc.contributor.refereeTrunečka, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism with specialisation in Media Content Creationen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistika se specializací Mediální tvorbacs_CZ
thesis.degree.programJournalismen_US
thesis.degree.programŽurnalistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistika se specializací Mediální tvorbacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism with specialisation in Media Content Creationen_US
uk.degree-program.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-program.enJournalismen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce porovnává mediální komunikaci fotbalových klubů z nejvyšší české ligy Fortuna:Liga a nejvyšší anglické ligy Premier League na sociální síti Twitter (X) v sezoně 2023/24. V analýze jsou porovnávány tři fotbalové týmy z České republiky, konkrétně AC Sparta Praha, SK Slavia Praha a FC Baník Ostrava a tři týmy z Anglie, konkrétně Manchester United F.C., Arsenal F.C. a Crystal Palace F.C. Každému zkoumanému týmu je věnována dílčí analýza, následně jsou pak analyzované týmy komparovány s důrazem na ligovou příslušnost. Mezi hlavními aspekty této kvalitativní a kvantitativní analýzy patří kategorizace příspěvků, měření úspěšnosti dle relevantních metrik v kontextu sociálních médií, sledování využívaných mediálních formátů a žurnalistických žánrů v komunikaci. V neposlední řadě jsou v analýze sledovány trendy u všech analyzovaných klubů, jsou identifikovány odlišnosti, podobnosti a další specifika v komunikaci na sociální síti Twitter, a to zejména v souvislosti s rozdíly v komunikaci mezi českými a anglickými týmy. Analýza odhalila, že kluby z Premier League vyvíjí větší celkovou aktivitu, zatímco kluby z Fortuna:Ligy jsou aktivnější během zápasů. Mezi nejpopulárnější příspěvky patřily humorné, zaměřené na hráče, přestupů, fanoušků a informační příspěvky, oznamující konec zápasu. Informační...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis compares the media communication of football clubs from the top Czech league Fortuna:Liga and the top English league Premier League on the social media network Twitter in the season 2023/24. The analysis compares three football teams from the Czech Republic, namely AC Sparta Praha, SK Slavia Praha and FC Baník Ostrava, with three teams from England, namely Manchester United F.C., Arsenal F.C. and Crystal Palace F.C. Each of these analyzed teams is given a partial analysis and then the teams are analyzed as a whole in a comparative analysis with emphasis on league affiliation. The main aspects of this qualitative and quantitative analysis include categorizing posts, measuring success according to relevant metrics in the context of social media, and tracking the media formats and journalistic genres used in communication. Last but not least, the analysis tracks trends for all the analyzed clubs, identifies differences, similarities and other specificities in communication on the social media network Twitter, especially in relation to the differences in communication between Czech and English teams. The analysis revealed that Premier League clubs are more active overall, while Fortuna:Liga clubs are more active during matches. The most popular posts were humorous, centred around...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV