Zobrazit minimální záznam

Support for Children with Selective Mutism in Czech Primary Schools
dc.contributor.advisorHomolková, Kamila
dc.creatorNáprstková, Eliška
dc.date.accessioned2024-11-28T17:41:11Z
dc.date.available2024-11-28T17:41:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194689
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na problematiku podpory dětí se selektivním mutismem na běžných základních školách. Práce po vzoru několika zahraničních studií věnovaných téže problematice popisuje zkušenosti rodičů a učitelů s podporou dětí se selektivním mutismem, komplikace, kterým učitelé a děti vzhledem k selektivnímu mutismu čelí, a metody, pomocí kterých lze těmto komplikacím předejít či je zmírnit. Výzkum využívá metody dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Respondenty dotazníku byli rodiče dětí se selektivním mutismem, které navštěvují první stupeň běžné základní školy, a polostrukturované rozhovory jsme provedli se třemi učitelkami působícími na prvním stupni základní školy, které aktuálně vyučují nebo vyučovaly dítě se selektivním mutismem. Z výzkumu vyplynulo, že adekvátní podpora ze strany učitele a školy může omezit potenciální negativní vliv selektivního mutismu na studijní výsledky dítěte a jeho začlenění do kolektivu, dále že učitelé i rodiče považují za důležitý aspekt podpory jak informovanost učitelů o selektivním mutismu, tak i jejich empatický přístup a že klíčové je rovněž navázání vztahu důvěry a ustavení alternativní formy komunikace. Ukázal se rovněž význam spolupráce a sdílení informací a zkušeností mezi všemi, kteří s dítětem přijdou do kontaktu.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the issue of supporting children with selective mutism in mainstream primary schools. Following the example of several foreign studies on the same issue, the thesis describes the experiences of parents and teachers in supporting children with selective mutism, the complications that teachers and children face due to selective mutism, and methods that can be used to prevent or mitigate these complications. The research uses a questionnaire and semi-structured interview method. The respondents to the questionnaire were parents of children with selective mutism who attend the first grade of a mainstream primary school, and semi-structured interviews were conducted with three teachers working in the first grade of a mainstream primary school who currently teach or have taught a child with selective mutism. The research revealed that adequate support from the teacher and the school can reduce the potential negative impact of selective mutism on the child's academic performance and integration into the group, that teachers and parents consider both teachers' awareness of selective mutism and their empathetic approach to be important aspects of support, and that establishing a trusting relationship and an alternative form of communication is also key. The importance of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectselective mutism|special needs|educationen_US
dc.subjectselektivní mutismus|speciální potřeby|vzdělávánícs_CZ
dc.titlePodpora dětí se selektivním mutismem v českých základních školáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId270577
dc.title.translatedSupport for Children with Selective Mutism in Czech Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeSaicová Římalová, Lucie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Germánská a severoevropská studia: Germanistikacs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Germánská a severoevropská studia: Germanistikacs_CZ
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na problematiku podpory dětí se selektivním mutismem na běžných základních školách. Práce po vzoru několika zahraničních studií věnovaných téže problematice popisuje zkušenosti rodičů a učitelů s podporou dětí se selektivním mutismem, komplikace, kterým učitelé a děti vzhledem k selektivnímu mutismu čelí, a metody, pomocí kterých lze těmto komplikacím předejít či je zmírnit. Výzkum využívá metody dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru. Respondenty dotazníku byli rodiče dětí se selektivním mutismem, které navštěvují první stupeň běžné základní školy, a polostrukturované rozhovory jsme provedli se třemi učitelkami působícími na prvním stupni základní školy, které aktuálně vyučují nebo vyučovaly dítě se selektivním mutismem. Z výzkumu vyplynulo, že adekvátní podpora ze strany učitele a školy může omezit potenciální negativní vliv selektivního mutismu na studijní výsledky dítěte a jeho začlenění do kolektivu, dále že učitelé i rodiče považují za důležitý aspekt podpory jak informovanost učitelů o selektivním mutismu, tak i jejich empatický přístup a že klíčové je rovněž navázání vztahu důvěry a ustavení alternativní formy komunikace. Ukázal se rovněž význam spolupráce a sdílení informací a zkušeností mezi všemi, kteří s dítětem přijdou do kontaktu.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the issue of supporting children with selective mutism in mainstream primary schools. Following the example of several foreign studies on the same issue, the thesis describes the experiences of parents and teachers in supporting children with selective mutism, the complications that teachers and children face due to selective mutism, and methods that can be used to prevent or mitigate these complications. The research uses a questionnaire and semi-structured interview method. The respondents to the questionnaire were parents of children with selective mutism who attend the first grade of a mainstream primary school, and semi-structured interviews were conducted with three teachers working in the first grade of a mainstream primary school who currently teach or have taught a child with selective mutism. The research revealed that adequate support from the teacher and the school can reduce the potential negative impact of selective mutism on the child's academic performance and integration into the group, that teachers and parents consider both teachers' awareness of selective mutism and their empathetic approach to be important aspects of support, and that establishing a trusting relationship and an alternative form of communication is also key. The importance of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV