Existencialistická úzkost ve filmech Jeana-Luca Godarda a Agnès Vardy
Existentialist Anxiety in the Films of Jean-Luc Godard and Agnès Varda
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194692Identifikátory
SIS: 255484
Kolekce
- Kvalifikační práce [23748]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šarše, Vojtěch
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Francouzská filologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
5. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Jean-Paul Sartre|Jean-Luc Godard|Agnès Varda|francouzská Nová Vlna|francouzský existencialismus|film|literaturaKlíčová slova (anglicky)
Jean-Paul Sartre|Jean-Luc Godard|Agnès Varda|French New Wave|Existentialism|film|literatureBakalářská práce se bude zabývat interpretací existencialistické úzkosti ve dvou filmech francouzské Nové vlny: U konce s dechem (natočený Jeanem-Lucem Godardem) a Cléo od 5 do 7 (zfilmovaný Agnès Vardou). Cílem bude analyzovat a porovnat zachycení základních existencialistických kategorií definovaných Jeanem-Paulem Sartrem (filozofické pojetí lásky, svobody a smrti) v těchto filmech. Věnovat se budeme i formálně-technickým stránkám obou filmů a jejich produkce, opět ve vztahu k jejich existencialistickému poselství. Klíčová slova (česky): Jean-Paul Sartre, Jean-Luc Godard, Agnès Varda, francouzská Nová Vlna, francouzský existencialismus, film, literatura
This bachelor thesis focuses on the interpretation of existentialist anxiety in the films of the French New Wave; Breathless by Jean-Luc Godard and Cléo from 5 to 7 by Agnès Varda. The aim of this thesis is to analyse and compare the depiction of Jean-Paul Sartre's existentialist anxiety, his philosophy of love, freedom, and death in these films and to compare the cinematic production of each film and its production. Key words: Jean-Paul Sartre, Jean-Luc Godard, Agnès Varda, French New Wave, existentialism, film, literature