Zobrazit minimální záznam

Existentialist Anxiety in the Films of Jean-Luc Godard and Agnès Varda
dc.contributor.advisorVoldřichová - Beránková, Eva
dc.creatorDrenková, Miriam
dc.date.accessioned2024-10-08T07:27:41Z
dc.date.available2024-10-08T07:27:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194692
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the interpretation of existentialist anxiety in the films of the French New Wave; Breathless by Jean-Luc Godard and Cléo from 5 to 7 by Agnès Varda. The aim of this thesis is to analyse and compare the depiction of Jean-Paul Sartre's existentialist anxiety, his philosophy of love, freedom, and death in these films and to compare the cinematic production of each film and its production. Key words: Jean-Paul Sartre, Jean-Luc Godard, Agnès Varda, French New Wave, existentialism, film, literatureen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se bude zabývat interpretací existencialistické úzkosti ve dvou filmech francouzské Nové vlny: U konce s dechem (natočený Jeanem-Lucem Godardem) a Cléo od 5 do 7 (zfilmovaný Agnès Vardou). Cílem bude analyzovat a porovnat zachycení základních existencialistických kategorií definovaných Jeanem-Paulem Sartrem (filozofické pojetí lásky, svobody a smrti) v těchto filmech. Věnovat se budeme i formálně-technickým stránkám obou filmů a jejich produkce, opět ve vztahu k jejich existencialistickému poselství. Klíčová slova (česky): Jean-Paul Sartre, Jean-Luc Godard, Agnès Varda, francouzská Nová Vlna, francouzský existencialismus, film, literaturacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJean-Paul Sartre|Jean-Luc Godard|Agnès Varda|French New Wave|Existentialism|film|literatureen_US
dc.subjectJean-Paul Sartre|Jean-Luc Godard|Agnès Varda|francouzská Nová Vlna|francouzský existencialismus|film|literaturacs_CZ
dc.titleExistencialistická úzkost ve filmech Jeana-Luca Godarda a Agnès Vardycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255484
dc.title.translatedExistentialist Anxiety in the Films of Jean-Luc Godard and Agnès Vardaen_US
dc.contributor.refereeŠarše, Vojtěch
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFrancouzská filologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-program.enFrench Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se bude zabývat interpretací existencialistické úzkosti ve dvou filmech francouzské Nové vlny: U konce s dechem (natočený Jeanem-Lucem Godardem) a Cléo od 5 do 7 (zfilmovaný Agnès Vardou). Cílem bude analyzovat a porovnat zachycení základních existencialistických kategorií definovaných Jeanem-Paulem Sartrem (filozofické pojetí lásky, svobody a smrti) v těchto filmech. Věnovat se budeme i formálně-technickým stránkám obou filmů a jejich produkce, opět ve vztahu k jejich existencialistickému poselství. Klíčová slova (česky): Jean-Paul Sartre, Jean-Luc Godard, Agnès Varda, francouzská Nová Vlna, francouzský existencialismus, film, literaturacs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the interpretation of existentialist anxiety in the films of the French New Wave; Breathless by Jean-Luc Godard and Cléo from 5 to 7 by Agnès Varda. The aim of this thesis is to analyse and compare the depiction of Jean-Paul Sartre's existentialist anxiety, his philosophy of love, freedom, and death in these films and to compare the cinematic production of each film and its production. Key words: Jean-Paul Sartre, Jean-Luc Godard, Agnès Varda, French New Wave, existentialism, film, literatureen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV