dc.contributor.advisor | Gráf, Tomáš | |
dc.creator | Drábek, Filip | |
dc.date.accessioned | 2024-10-08T07:29:19Z | |
dc.date.available | 2024-10-08T07:29:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194700 | |
dc.description.abstract | This thesis investigates occurrences of filled pauses in teacher English and provides their typology along with quantitative data: frequency and the total number of the individual types of pauses. The analysis, typologisation and statistical output are performed individually for for native and non-native speakers, the characteristics of filled pauses for each group are compared at the end. All data are taken from the ETC corpus of teacher English. The thesis is written in English. Key words: disfluency, filled pauses, teacher English, teacher English corpus, corpus analysis, native speakers, non-native speakers | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce zkoumá výskyty vyplněných pauz v učitelské angličtině a poskytuje jejich typologii spolu s kvantitativními daty: frekvencí a absolutní četností jednotlivých typů pauz. Analýza, typologizace a statistický výstup jsou vypracovány zvlášť mluvčí, charakteristiky pauz obou skupin jsou na závěr srovnány. Data jsou čerpána z učitelské angličtiny ETC. Práce je vypracována v angličtině. Klíčová slova: disfluence, vyplněné pauzy, učitelská angličtina, korpus učitelské angličtiny, korpusová analýza, rodilí mluvčí, nerodilí mluvčí | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | disfluency|filled pauses|teacher English|teacher English corpus|corpus analysis|native speakers|non-native speakers | en_US |
dc.subject | disfluence|vyplněné pauzy|učitelská angličtina|korpus učitelské angličtiny|korpusová analýza|rodilí mluvčí|nerodilí mluvčí | cs_CZ |
dc.title | Corpus-based comparative analysis of filled pauses in teacher English of native and L2 speakers | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 266843 | |
dc.title.translated | Komparativní analýza vyplněných pauz v učitelské angličtině rodilých a nerodilých mluvčích na základě korpusových dat | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hubáčková, Iva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Czech Language and Literature for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Czech Language and Literature for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce zkoumá výskyty vyplněných pauz v učitelské angličtině a poskytuje jejich typologii spolu s kvantitativními daty: frekvencí a absolutní četností jednotlivých typů pauz. Analýza, typologizace a statistický výstup jsou vypracovány zvlášť mluvčí, charakteristiky pauz obou skupin jsou na závěr srovnány. Data jsou čerpána z učitelské angličtiny ETC. Práce je vypracována v angličtině. Klíčová slova: disfluence, vyplněné pauzy, učitelská angličtina, korpus učitelské angličtiny, korpusová analýza, rodilí mluvčí, nerodilí mluvčí | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis investigates occurrences of filled pauses in teacher English and provides their typology along with quantitative data: frequency and the total number of the individual types of pauses. The analysis, typologisation and statistical output are performed individually for for native and non-native speakers, the characteristics of filled pauses for each group are compared at the end. All data are taken from the ETC corpus of teacher English. The thesis is written in English. Key words: disfluency, filled pauses, teacher English, teacher English corpus, corpus analysis, native speakers, non-native speakers | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |