Autorská didaktická hra s biologickou tématikou
Author's Didactic Game with a Biological Topic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194716Identifikátory
SIS: 242264
Kolekce
- Kvalifikační práce [20089]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vágnerová, Petra
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
17. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hra, didaktika, biologie, žáci, cíle, ekologieKlíčová slova (anglicky)
game, didactics, biology, pupils, aims, ekologyV rámci této diplomová práce vznikla autorská didaktická hra s biologickou tématikou, která má za cíl posílit znalosti žáků základních škol o základních ekologických pojmech a procesech. Práce zahrnuje teoretický úvod do problematiky didaktických her a jejich využití ve výuce biologie. Následuje podrobný popis procesu tvorby a testování hry, která byla koncipována pro menší počet hráčů (3-6), aby bylo možné lépe kontrolovat průběh hry a zvýšit míru zapojení hráčů. Hra byla testována na různých skupinách hráčů, aby bylo možné provést potřebné úpravy a optimalizace.
Within the framework of this thesis, an original didactic game with a biological theme was created to strengthen the knowledge of elementary school pupils about basic ecological concepts and processes. The thesis includes a theoretical introduction to didactic games and their use in teaching biology. This is followed by a detailed description of the process of creating and testing the game, which was designed for a smaller number of players (3-6) in order to better control the game's progress and increase the level of player involvement. The game was tested on different groups of players in order to make the necessary adjustments and optimizations.