Autorská didaktická hra s biologickou tématikou
Author's Didactic Game with a Biological Topic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194716Identifiers
Study Information System: 242264
Collections
- Kvalifikační práce [20089]
Author
Advisor
Referee
Vágnerová, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teacher Education of Biology for Upper Secondary Schools - Teacher Education of Geography for Upper Secondary Schools
Department
Department of Biology Education
Date of defense
17. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
hra, didaktika, biologie, žáci, cíle, ekologieKeywords (English)
game, didactics, biology, pupils, aims, ekologyV rámci této diplomová práce vznikla autorská didaktická hra s biologickou tématikou, která má za cíl posílit znalosti žáků základních škol o základních ekologických pojmech a procesech. Práce zahrnuje teoretický úvod do problematiky didaktických her a jejich využití ve výuce biologie. Následuje podrobný popis procesu tvorby a testování hry, která byla koncipována pro menší počet hráčů (3-6), aby bylo možné lépe kontrolovat průběh hry a zvýšit míru zapojení hráčů. Hra byla testována na různých skupinách hráčů, aby bylo možné provést potřebné úpravy a optimalizace.
Within the framework of this thesis, an original didactic game with a biological theme was created to strengthen the knowledge of elementary school pupils about basic ecological concepts and processes. The thesis includes a theoretical introduction to didactic games and their use in teaching biology. This is followed by a detailed description of the process of creating and testing the game, which was designed for a smaller number of players (3-6) in order to better control the game's progress and increase the level of player involvement. The game was tested on different groups of players in order to make the necessary adjustments and optimizations.