Psychologické aspekty čtenářství a jeho ontogeneze
Psychological aspects of reading and its ontogenesis
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19475Identifikátory
SIS: 134251
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klusák, Miroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
10. 2. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Tato rigorózní práce se zabývá tématem čtenářství. Formou kvalitativního výzkumu mapuje četbu žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia, tedy mladých lidí ve věku 1 5 - 3 2 let. Zabývá se především dvěma tématy, a to procesem četby (výběrem knihy, četbou knihy a dozníváním knihy) a čtenářským vývojem. Formou individuálních rozhovorů pak zachycuje jemné aspekty čtenářství a prožitků, z něj plynoucích. Dále charakterizuje jednotlivá čtenářská stadia v závislosti na fyzickém věku čtenáře.
The thesis addresses the topic of reading. By means of the qualitative research it analyzes reading of the pupils of the secondary professional school and secondary extension courses, i.e. young people 15-32 years old. Primarily, it deals with two topics: the process of reading (choice of the book, process of reading itself and subsiding of reading) and the reading evolution. Moreover, using individual interviews, it surveys other subtle aspects of reading and accompanying experience. Finally it characterizes individual reader's stages according to the age of the child.