Mediálně zprostředkovaná klimatická změna a generace Z
Media-mediated climate change snd the Generation Z
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194757Identifikátory
SIS: 251053
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Soukup, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
18. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato diplomová práce zkoumá mediální reprezentaci klimatických změn a jejich percepci generací Z. Cílem práce je porozumět, jak mladí lidé vnímají roli médií při informování o klimatických změnách a jaké jsou jejich mediální návyky a očekávání. Výzkum využívá kvalitativní metody, konkrétně hloubkové rozhovory se stimulačními materiály, které umožňují detailní analýzu individuálních názorů a postojů. Výsledky ukazují, že generace Z očekává od médií vyvážené, srozumitelné a vizuálně atraktivní informace o klimatických změnách. Média by měla reflektovat potřeby mladého publika a přizpůsobit své mediální výstupy tak, aby efektivně zprostředkovaly vědecké poznatky a podnítily aktivní zapojení do řešení klimatické krize.
This thesis examines the media representation of climate change and its perception by Generation Z. The aim of the study is to understand how young people perceive the role of media in informing about climate change and what their media habits and expectations are. The research uses qualitative methods, specifically in-depth interviews with stimulus materials, which allow for a detailed analysis of individual opinions and attitudes. The findings show that Generation Z expects balanced, comprehensible, and visually attractive information about climate change from the media. Media should reflect the needs of the young audience and adjust their media outputs to effectively convey scientific knowledge and encourage active engagement in addressing the climate crisis.