Zobrazit minimální záznam

Media-mediated climate change snd the Generation Z
dc.contributor.advisorVochocová, Lenka
dc.creatorTlachová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-10-09T06:27:12Z
dc.date.available2024-10-09T06:27:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194757
dc.description.abstractThis thesis examines the media representation of climate change and its perception by Generation Z. The aim of the study is to understand how young people perceive the role of media in informing about climate change and what their media habits and expectations are. The research uses qualitative methods, specifically in-depth interviews with stimulus materials, which allow for a detailed analysis of individual opinions and attitudes. The findings show that Generation Z expects balanced, comprehensible, and visually attractive information about climate change from the media. Media should reflect the needs of the young audience and adjust their media outputs to effectively convey scientific knowledge and encourage active engagement in addressing the climate crisis.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá mediální reprezentaci klimatických změn a jejich percepci generací Z. Cílem práce je porozumět, jak mladí lidé vnímají roli médií při informování o klimatických změnách a jaké jsou jejich mediální návyky a očekávání. Výzkum využívá kvalitativní metody, konkrétně hloubkové rozhovory se stimulačními materiály, které umožňují detailní analýzu individuálních názorů a postojů. Výsledky ukazují, že generace Z očekává od médií vyvážené, srozumitelné a vizuálně atraktivní informace o klimatických změnách. Média by měla reflektovat potřeby mladého publika a přizpůsobit své mediální výstupy tak, aby efektivně zprostředkovaly vědecké poznatky a podnítily aktivní zapojení do řešení klimatické krize.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediálně zprostředkovaná klimatická změna a generace Zcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251053
dc.title.translatedMedia-mediated climate change snd the Generation Zen_US
dc.contributor.refereeSoukup, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá mediální reprezentaci klimatických změn a jejich percepci generací Z. Cílem práce je porozumět, jak mladí lidé vnímají roli médií při informování o klimatických změnách a jaké jsou jejich mediální návyky a očekávání. Výzkum využívá kvalitativní metody, konkrétně hloubkové rozhovory se stimulačními materiály, které umožňují detailní analýzu individuálních názorů a postojů. Výsledky ukazují, že generace Z očekává od médií vyvážené, srozumitelné a vizuálně atraktivní informace o klimatických změnách. Média by měla reflektovat potřeby mladého publika a přizpůsobit své mediální výstupy tak, aby efektivně zprostředkovaly vědecké poznatky a podnítily aktivní zapojení do řešení klimatické krize.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the media representation of climate change and its perception by Generation Z. The aim of the study is to understand how young people perceive the role of media in informing about climate change and what their media habits and expectations are. The research uses qualitative methods, specifically in-depth interviews with stimulus materials, which allow for a detailed analysis of individual opinions and attitudes. The findings show that Generation Z expects balanced, comprehensible, and visually attractive information about climate change from the media. Media should reflect the needs of the young audience and adjust their media outputs to effectively convey scientific knowledge and encourage active engagement in addressing the climate crisis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV