Zobrazit minimální záznam

Whitewashing and washing methods of communication
dc.contributor.advisorMiessler, Jan
dc.creatorKubánek, Michal
dc.date.accessioned2024-10-09T06:28:13Z
dc.date.available2024-10-09T06:28:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194762
dc.description.abstractWe are currently witnessing the spread of the terms whitewashing, greenwashing, artwashing, sportwashing, pinkwashing and others among the lay and professional public. This is an unethical way of communication, the authors or sponsors of which improve their public image, distort history or deliberately cover up or omit information that could harm them, using positive social phenomena such as the support of ecology, minorities, sports, art etc. In the theoretical part of the diploma thesis, we define these terms, look for common features and define them so that we can recognize individual methods not only in the media environment and possibly recognize new methods that will arise in the future. In the practical part, with the help of research, we look for media outputs in the Czech environment that mention the issue of individual whitewashing methods, as well as outputs that reproduce them without critical mention. Based on the research, we conducted semi-structured interviews with their authors. From the analysis of their answers, we found that the element of lack of time and weak editorial control helps to unconsciously reproduce whitewashing methods. Which may also be aspects of journalistic reality that whitewashing newsmakers rely on. On the contrary, journalists from more prestigious newsrooms...en_US
dc.description.abstractV současnosti jsme svědky, kdy se mezi laickou i odbornou veřejností rozšiřují pojmy whitewashing, greenwashing, artwashing, sportwashing, pinkwashing a další. Jedná se o neetický způsob komunikace, jejichž autoři nebo zadavatelé vylepšují svůj veřejný obraz, překrucují historii nebo záměrně zakrývají či vynechávají informace, které by je mohli poškodit, a to pomocí pozitivních společenských fenoménů, jako je podpora ekologie, menšin, sportu, umění apod. V teoretické části diplomové práce vymezujeme tyto pojmy, hledáme společné znaky a definujeme je, abychom jednotlivé metody dokázali rozpoznat nejen v mediálním prostředí a případně rozpoznali nové metody, které v budoucnosti vzniknou. V praktické části pomocí rešerše hledáme mediální výstupy v českém prostředí, které zmiňují problematiku jednotlivých whitewashingových metod a také výstupy, které je bez kritické zmínky reprodukují. Na základě rešerše jsme uskutečnili polostrukturované rozhovory s jejich autory. Z analýzy jejich odpovědí jsme zjistili, že element nedostatku času a slabé redakční kontroly napomáhá k nevědomému reprodukování whitewashingových metod. To mohou být také aspekty novinářské reality, na které tvůrci whitewashingových zpráv spoléhají. Naopak novináři z prestižnějších redakcí mají nastavené žurnalistické rutiny, které...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectWhitewashingen_US
dc.subjectmedia communicationen_US
dc.subjectjournalistic routinesen_US
dc.subjectjournalistic poleen_US
dc.subjectgreenwashingen_US
dc.subjectartwashingen_US
dc.subjectsportwashingen_US
dc.subjectpinkwashingen_US
dc.subjectWhitewashingcs_CZ
dc.subjectmediální komunikacecs_CZ
dc.subjectnovinářské rutinycs_CZ
dc.subjectžurnalistické polecs_CZ
dc.subjectgreenwashingcs_CZ
dc.subjectartwashingcs_CZ
dc.subjectsportwashingcs_CZ
dc.subjectpinkwashingcs_CZ
dc.titleWhitewashing a washingové metody komunikacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId262778
dc.title.translatedWhitewashing and washing methods of communicationen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV současnosti jsme svědky, kdy se mezi laickou i odbornou veřejností rozšiřují pojmy whitewashing, greenwashing, artwashing, sportwashing, pinkwashing a další. Jedná se o neetický způsob komunikace, jejichž autoři nebo zadavatelé vylepšují svůj veřejný obraz, překrucují historii nebo záměrně zakrývají či vynechávají informace, které by je mohli poškodit, a to pomocí pozitivních společenských fenoménů, jako je podpora ekologie, menšin, sportu, umění apod. V teoretické části diplomové práce vymezujeme tyto pojmy, hledáme společné znaky a definujeme je, abychom jednotlivé metody dokázali rozpoznat nejen v mediálním prostředí a případně rozpoznali nové metody, které v budoucnosti vzniknou. V praktické části pomocí rešerše hledáme mediální výstupy v českém prostředí, které zmiňují problematiku jednotlivých whitewashingových metod a také výstupy, které je bez kritické zmínky reprodukují. Na základě rešerše jsme uskutečnili polostrukturované rozhovory s jejich autory. Z analýzy jejich odpovědí jsme zjistili, že element nedostatku času a slabé redakční kontroly napomáhá k nevědomému reprodukování whitewashingových metod. To mohou být také aspekty novinářské reality, na které tvůrci whitewashingových zpráv spoléhají. Naopak novináři z prestižnějších redakcí mají nastavené žurnalistické rutiny, které...cs_CZ
uk.abstract.enWe are currently witnessing the spread of the terms whitewashing, greenwashing, artwashing, sportwashing, pinkwashing and others among the lay and professional public. This is an unethical way of communication, the authors or sponsors of which improve their public image, distort history or deliberately cover up or omit information that could harm them, using positive social phenomena such as the support of ecology, minorities, sports, art etc. In the theoretical part of the diploma thesis, we define these terms, look for common features and define them so that we can recognize individual methods not only in the media environment and possibly recognize new methods that will arise in the future. In the practical part, with the help of research, we look for media outputs in the Czech environment that mention the issue of individual whitewashing methods, as well as outputs that reproduce them without critical mention. Based on the research, we conducted semi-structured interviews with their authors. From the analysis of their answers, we found that the element of lack of time and weak editorial control helps to unconsciously reproduce whitewashing methods. Which may also be aspects of journalistic reality that whitewashing newsmakers rely on. On the contrary, journalists from more prestigious newsrooms...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV