Zobrazit minimální záznam

Didactic game in teaching geography at primary schools
dc.contributor.advisorJelen, Jakub
dc.creatorHorová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-29T08:55:03Z
dc.date.available2024-11-29T08:55:03Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194770
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením využití didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách s následnou realizací vlastní didaktické hry pro výuku zeměpisu na základních školách, která je pilotně testována žáky základní školy. Práce je pro přehlednost rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována formou rešerše odborných publikací a slouží především k faktografickému ukotvení pojmů jako jsou učení, metody učení, aktivizační výukové metody, hra či didaktická hra. V rámci praktické části je proveden kvantitativní výzkum zaměřující se na hodnocení využitelnosti didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách, konkrétně na příkladu Hlavního města Prahy. Metodou pro zjišťování potřebných informací bylo zvoleno dotazníkové šetření, přičemž byly použity jak uzavřené, tak otevřené otázky. Součástí praktické části je také tvorba vlastní didaktické zeměpisné hry zaměřené na fyzickogeografické sféry Země. Hra je pilotně testována žáky jednoho 5. a dvou 6. ročníků základní školy a za využití kvalitativních a kvantitativních metod je provedena závěrečná reflexe. Klíčová slova: zeměpis, aktivizující metody, hra, didaktická hra, praktická využitelnost, základní školacs_CZ
dc.description.abstractThe presented thesis deals with the evaluation of the use of didactic games in geography teaching at primary schools, followed by the implementation of a didactic game for geography teaching at primary schools, which is pilot tested by primary school students. For clarity, the thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is processed in the form of a research of professional publications and serves primarily to factually anchor concepts such as learning, learning methods, active teaching methods, games, and didactic games. Within the practical part, a quantitative research study is conducted focusing on the assessment of the usability of didactic games in geography teaching at primary schools, specifically on the example of the capital city of Prague. As a method for gathering necessary information, a questionnaire survey was selected, which included both closed and open-ended questions. The practical part also includes the creation of an original didactic geography game that aims at the physical-geographical spheres of the Earth. The game is pilot tested by students of one 5th and two 6th grade primary school, and a final reflection is carried out using qualitative and quantitative methods. Keywords: geography, activation methods, game, educational game,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectactivation methodsen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjecteducational gameen_US
dc.subjectpractical usabilityen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectzeměpiscs_CZ
dc.subjectaktivizující metodycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectdidaktická hracs_CZ
dc.subjectpraktická využitelnostcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleDidaktická hra ve výuce zeměpisu na základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId232582
dc.title.translatedDidactic game in teaching geography at primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeMatějček, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Geography for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením využití didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách s následnou realizací vlastní didaktické hry pro výuku zeměpisu na základních školách, která je pilotně testována žáky základní školy. Práce je pro přehlednost rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována formou rešerše odborných publikací a slouží především k faktografickému ukotvení pojmů jako jsou učení, metody učení, aktivizační výukové metody, hra či didaktická hra. V rámci praktické části je proveden kvantitativní výzkum zaměřující se na hodnocení využitelnosti didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách, konkrétně na příkladu Hlavního města Prahy. Metodou pro zjišťování potřebných informací bylo zvoleno dotazníkové šetření, přičemž byly použity jak uzavřené, tak otevřené otázky. Součástí praktické části je také tvorba vlastní didaktické zeměpisné hry zaměřené na fyzickogeografické sféry Země. Hra je pilotně testována žáky jednoho 5. a dvou 6. ročníků základní školy a za využití kvalitativních a kvantitativních metod je provedena závěrečná reflexe. Klíčová slova: zeměpis, aktivizující metody, hra, didaktická hra, praktická využitelnost, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThe presented thesis deals with the evaluation of the use of didactic games in geography teaching at primary schools, followed by the implementation of a didactic game for geography teaching at primary schools, which is pilot tested by primary school students. For clarity, the thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is processed in the form of a research of professional publications and serves primarily to factually anchor concepts such as learning, learning methods, active teaching methods, games, and didactic games. Within the practical part, a quantitative research study is conducted focusing on the assessment of the usability of didactic games in geography teaching at primary schools, specifically on the example of the capital city of Prague. As a method for gathering necessary information, a questionnaire survey was selected, which included both closed and open-ended questions. The practical part also includes the creation of an original didactic geography game that aims at the physical-geographical spheres of the Earth. The game is pilot tested by students of one 5th and two 6th grade primary school, and a final reflection is carried out using qualitative and quantitative methods. Keywords: geography, activation methods, game, educational game,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantKrajňáková, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV