dc.contributor.advisor | Jelen, Jakub | |
dc.creator | Horová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T08:55:03Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T08:55:03Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194770 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením využití didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách s následnou realizací vlastní didaktické hry pro výuku zeměpisu na základních školách, která je pilotně testována žáky základní školy. Práce je pro přehlednost rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována formou rešerše odborných publikací a slouží především k faktografickému ukotvení pojmů jako jsou učení, metody učení, aktivizační výukové metody, hra či didaktická hra. V rámci praktické části je proveden kvantitativní výzkum zaměřující se na hodnocení využitelnosti didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách, konkrétně na příkladu Hlavního města Prahy. Metodou pro zjišťování potřebných informací bylo zvoleno dotazníkové šetření, přičemž byly použity jak uzavřené, tak otevřené otázky. Součástí praktické části je také tvorba vlastní didaktické zeměpisné hry zaměřené na fyzickogeografické sféry Země. Hra je pilotně testována žáky jednoho 5. a dvou 6. ročníků základní školy a za využití kvalitativních a kvantitativních metod je provedena závěrečná reflexe. Klíčová slova: zeměpis, aktivizující metody, hra, didaktická hra, praktická využitelnost, základní škola | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented thesis deals with the evaluation of the use of didactic games in geography teaching at primary schools, followed by the implementation of a didactic game for geography teaching at primary schools, which is pilot tested by primary school students. For clarity, the thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is processed in the form of a research of professional publications and serves primarily to factually anchor concepts such as learning, learning methods, active teaching methods, games, and didactic games. Within the practical part, a quantitative research study is conducted focusing on the assessment of the usability of didactic games in geography teaching at primary schools, specifically on the example of the capital city of Prague. As a method for gathering necessary information, a questionnaire survey was selected, which included both closed and open-ended questions. The practical part also includes the creation of an original didactic geography game that aims at the physical-geographical spheres of the Earth. The game is pilot tested by students of one 5th and two 6th grade primary school, and a final reflection is carried out using qualitative and quantitative methods. Keywords: geography, activation methods, game, educational game,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | geography | en_US |
dc.subject | activation methods | en_US |
dc.subject | game | en_US |
dc.subject | educational game | en_US |
dc.subject | practical usability | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | zeměpis | cs_CZ |
dc.subject | aktivizující metody | cs_CZ |
dc.subject | hra | cs_CZ |
dc.subject | didaktická hra | cs_CZ |
dc.subject | praktická využitelnost | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.title | Didaktická hra ve výuce zeměpisu na základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 232582 | |
dc.title.translated | Didactic game in teaching geography at primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Matějček, Tomáš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Geography for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Geography for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Geography for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství geografie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Geography for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením využití didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách s následnou realizací vlastní didaktické hry pro výuku zeměpisu na základních školách, která je pilotně testována žáky základní školy. Práce je pro přehlednost rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována formou rešerše odborných publikací a slouží především k faktografickému ukotvení pojmů jako jsou učení, metody učení, aktivizační výukové metody, hra či didaktická hra. V rámci praktické části je proveden kvantitativní výzkum zaměřující se na hodnocení využitelnosti didaktických her ve výuce zeměpisu na základních školách, konkrétně na příkladu Hlavního města Prahy. Metodou pro zjišťování potřebných informací bylo zvoleno dotazníkové šetření, přičemž byly použity jak uzavřené, tak otevřené otázky. Součástí praktické části je také tvorba vlastní didaktické zeměpisné hry zaměřené na fyzickogeografické sféry Země. Hra je pilotně testována žáky jednoho 5. a dvou 6. ročníků základní školy a za využití kvalitativních a kvantitativních metod je provedena závěrečná reflexe. Klíčová slova: zeměpis, aktivizující metody, hra, didaktická hra, praktická využitelnost, základní škola | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented thesis deals with the evaluation of the use of didactic games in geography teaching at primary schools, followed by the implementation of a didactic game for geography teaching at primary schools, which is pilot tested by primary school students. For clarity, the thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part is processed in the form of a research of professional publications and serves primarily to factually anchor concepts such as learning, learning methods, active teaching methods, games, and didactic games. Within the practical part, a quantitative research study is conducted focusing on the assessment of the usability of didactic games in geography teaching at primary schools, specifically on the example of the capital city of Prague. As a method for gathering necessary information, a questionnaire survey was selected, which included both closed and open-ended questions. The practical part also includes the creation of an original didactic geography game that aims at the physical-geographical spheres of the Earth. The game is pilot tested by students of one 5th and two 6th grade primary school, and a final reflection is carried out using qualitative and quantitative methods. Keywords: geography, activation methods, game, educational game,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Krajňáková, Lenka | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |