Zobrazit minimální záznam

Media Prtrayal of Inflation in selected Media in the Czech Republic in 2023
dc.contributor.advisorKlimeš, David
dc.creatorPírek, Petr
dc.date.accessioned2024-11-29T20:08:17Z
dc.date.available2024-11-29T20:08:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194792
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje vyobrazení inflace v České republice ve vybraných médiích za rok 2023. Mezi vybraná média byly zařazeny weby HN.cz, Finance.cz, iRozhlas.cz a ParlamentniListy.cz. Cílem této diplomové práce byla analýza způsobu informování o inflaci mezi vybranými médii. V práci byla jako metoda použita kvantitativní obsahová analýza. Kódovací jednotkou byl jeden článek, který obsahoval slovo inflace ve svém nadpisu, byl publikován v roce 2023 v jednom z vybraných médií a jeho autorem nebyla Česká tisková kancelář. Ve výzkumném vzorku (N = 207) bylo analyzováno, že vybraná média se lišila ve způsobu, jaké ukazatele míry inflace byly v jejich článcích uvedeny. Pro celý vzorek bylo typické, že obsahoval obvykle pouze jeden ukazatel míry inflace. Bylo statisticky potvrzeno, že analyzované články byly ve většině případů založeny na informacích z elitních zdrojů. Pozorované články obsahovaly kromě inflace v 81,2 % případů také další ekonomicky nebo byznysově zaměřená témata. Články vybraných médií se vzájemně lišily z hlediska délky článku a z hlediska použité žurnalistické formy. Výsledky této diplomové práce potvrdily existenci rozdílů mezi vybranými médii a shodovaly se s provedenými studiemi ohledně typu zdrojů v ekonomické žurnalistice.cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract This thesis focuses on the portrayal of inflation in the Czech Republic in selected media for the year 2023. The selected media include the websites HN.cz, Finance.cz, iRozhlas.cz, and ParlamentniListy.cz. The aim of this thesis was to analyse the manner in which information about inflation is presented among the selected media. A quantitative content analysis was used as the method in this work. The coding unit was an article that contained the word "inflation" in its title, was published in 2023 in one of the selected media and was not authored by the Czech News Agency. In the research sample (N = 207), it was analysed that the selected media differed in the way they presented indicators of the inflation rate in their articles. It was typical for the entire sample to contain usually only one indicator of the inflation rate. It was statistically confirmed that the analysed articles were mostly based on information from elite sources. In 81.2% of cases, the observed articles also contained other economically or business-oriented topics besides inflation. The articles from the selected media differed in terms of article length and journalistic form used. The results of this thesis confirmed the existence of differences among the selected media and were consistent with studies regarding the types...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectInflationen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjecteconomical journalismen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectInflacecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectekonomická žurnalistikacs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.titleMediální obraz inflace ve vybraných médiích v České republice za rok 2023cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId269544
dc.title.translatedMedia Prtrayal of Inflation in selected Media in the Czech Republic in 2023en_US
dc.contributor.refereeCebe, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje vyobrazení inflace v České republice ve vybraných médiích za rok 2023. Mezi vybraná média byly zařazeny weby HN.cz, Finance.cz, iRozhlas.cz a ParlamentniListy.cz. Cílem této diplomové práce byla analýza způsobu informování o inflaci mezi vybranými médii. V práci byla jako metoda použita kvantitativní obsahová analýza. Kódovací jednotkou byl jeden článek, který obsahoval slovo inflace ve svém nadpisu, byl publikován v roce 2023 v jednom z vybraných médií a jeho autorem nebyla Česká tisková kancelář. Ve výzkumném vzorku (N = 207) bylo analyzováno, že vybraná média se lišila ve způsobu, jaké ukazatele míry inflace byly v jejich článcích uvedeny. Pro celý vzorek bylo typické, že obsahoval obvykle pouze jeden ukazatel míry inflace. Bylo statisticky potvrzeno, že analyzované články byly ve většině případů založeny na informacích z elitních zdrojů. Pozorované články obsahovaly kromě inflace v 81,2 % případů také další ekonomicky nebo byznysově zaměřená témata. Články vybraných médií se vzájemně lišily z hlediska délky článku a z hlediska použité žurnalistické formy. Výsledky této diplomové práce potvrdily existenci rozdílů mezi vybranými médii a shodovaly se s provedenými studiemi ohledně typu zdrojů v ekonomické žurnalistice.cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract This thesis focuses on the portrayal of inflation in the Czech Republic in selected media for the year 2023. The selected media include the websites HN.cz, Finance.cz, iRozhlas.cz, and ParlamentniListy.cz. The aim of this thesis was to analyse the manner in which information about inflation is presented among the selected media. A quantitative content analysis was used as the method in this work. The coding unit was an article that contained the word "inflation" in its title, was published in 2023 in one of the selected media and was not authored by the Czech News Agency. In the research sample (N = 207), it was analysed that the selected media differed in the way they presented indicators of the inflation rate in their articles. It was typical for the entire sample to contain usually only one indicator of the inflation rate. It was statistically confirmed that the analysed articles were mostly based on information from elite sources. In 81.2% of cases, the observed articles also contained other economically or business-oriented topics besides inflation. The articles from the selected media differed in terms of article length and journalistic form used. The results of this thesis confirmed the existence of differences among the selected media and were consistent with studies regarding the types...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV