Structural Modelling of Impact of Ethanol on U.S. Gasoline Prices
Strukturální modelování vlivu ethanolu na ceny benzínu v USA
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194817Identifikátory
SIS: 256720
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opatrný, Matěj
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance se specializací Bankovnictví a podnikové finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
18. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
biopaliva, ethanol, cena paliva, RFS, VEETCKlíčová slova (anglicky)
biofuels, ethanol, fuel prices, RFS, VEETCTato diplomová práce zkoumá dopad mandátů na přimíchávání ethanolu a daňových úlev na ceny pohonných hmot ve Spojených státech. S využitím tří mikroekonomických modelů - modelů částečné rovnováhy od de Gortera & Justa a Drabika et al., spolu s modelem obecné rovnováhy od Wu & Langpapa - výzkum poskytuje komplexní analýzu toho, jak tyto politiky týkající se biopaliv ovlivňují ceny pohonných hmot pro spotřebitele u čerpacích stanic. Studie využívá data z let 2009 až 2022, získaná z Energy Information Administra- tion (EIA) a United States Department of Agriculture (USDA), aby simulovala různé scénáře zahrnující různé míry přimíchávání ethanolu a daňovou úlevu na etanol (Volumetric Ethanol Excise Tax Credit, VEETC). Zjištění naznačují, že zvyšování míry přimíchávání ethanolu obecně vede ke snížení cen pohonných hmot, což je v rozporu s původní hypotézou, zatímco znovuzavedení daňových úlev na etanol, jako je VEETC, vede k významným úsporám pro spotřebitele. Diplomová práce také rozšiřuje analýzu do budoucích projekcí, které naznačují, že vyšší míry přimíchávání ethanolu by mohly snižovat ceny pohonných hmot až do roku 2030. Tato zjištění poskytují cenné informace pro tvůrce politik, kteří se snaží vyvážit ekonomické, environmentální a energetické cíle prostřed- nictvím regulace biopaliv. Klasifikace...
This thesis investigates the impact of ethanol blending mandates and tax cred- its on fuel prices in the United States. Utilizing three microeconomics models - partial equilibrium models by de Gorter & Just and Drabik et al., with Wu & Langpap general equilibrium model - the research provides a comprehen- sive analysis of how these biofuel policies influence consumer fuel prices at the pump. The study employs data from 2009 to 2022, sourced from the Energy Information Administration (EIA) and the United States Department of Agri- culture (USDA), to simulate various scenarios involving various ethanol blend rates and the Volumetric Ethanol Excise Tax Credit (VEETC). The findings indicate that increasing ethanol blend rates generally lead to lower fuel prices, contrary to initial hypothesis, while the reintroduction of ethanol tax credits like is shown to result in significant consumer savings. The thesis also extends the analysis into future projections, suggesting that higher ethanol blend rates could continue to reduce fuel prices through 2030. These results offer valu- able insights for policymakers aiming to balance economic, environmental, and energy security goals through biofuel-related regulations. JEL Classification Q42, Q48, Q52, L71, D61, Q18, H23 Keywords biofuels, ethanol, fuel prices,...