Zobrazit minimální záznam

Strukturální modelování vlivu ethanolu na ceny benzínu v USA
dc.contributor.advisorJanda, Karel
dc.creatorLetovská, Vendula
dc.date.accessioned2024-11-29T00:23:36Z
dc.date.available2024-11-29T00:23:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194817
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá dopad mandátů na přimíchávání ethanolu a daňových úlev na ceny pohonných hmot ve Spojených státech. S využitím tří mikroekonomických modelů - modelů částečné rovnováhy od de Gortera & Justa a Drabika et al., spolu s modelem obecné rovnováhy od Wu & Langpapa - výzkum poskytuje komplexní analýzu toho, jak tyto politiky týkající se biopaliv ovlivňují ceny pohonných hmot pro spotřebitele u čerpacích stanic. Studie využívá data z let 2009 až 2022, získaná z Energy Information Administra- tion (EIA) a United States Department of Agriculture (USDA), aby simulovala různé scénáře zahrnující různé míry přimíchávání ethanolu a daňovou úlevu na etanol (Volumetric Ethanol Excise Tax Credit, VEETC). Zjištění naznačují, že zvyšování míry přimíchávání ethanolu obecně vede ke snížení cen pohonných hmot, což je v rozporu s původní hypotézou, zatímco znovuzavedení daňových úlev na etanol, jako je VEETC, vede k významným úsporám pro spotřebitele. Diplomová práce také rozšiřuje analýzu do budoucích projekcí, které naznačují, že vyšší míry přimíchávání ethanolu by mohly snižovat ceny pohonných hmot až do roku 2030. Tato zjištění poskytují cenné informace pro tvůrce politik, kteří se snaží vyvážit ekonomické, environmentální a energetické cíle prostřed- nictvím regulace biopaliv. Klasifikace...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates the impact of ethanol blending mandates and tax cred- its on fuel prices in the United States. Utilizing three microeconomics models - partial equilibrium models by de Gorter & Just and Drabik et al., with Wu & Langpap general equilibrium model - the research provides a comprehen- sive analysis of how these biofuel policies influence consumer fuel prices at the pump. The study employs data from 2009 to 2022, sourced from the Energy Information Administration (EIA) and the United States Department of Agri- culture (USDA), to simulate various scenarios involving various ethanol blend rates and the Volumetric Ethanol Excise Tax Credit (VEETC). The findings indicate that increasing ethanol blend rates generally lead to lower fuel prices, contrary to initial hypothesis, while the reintroduction of ethanol tax credits like is shown to result in significant consumer savings. The thesis also extends the analysis into future projections, suggesting that higher ethanol blend rates could continue to reduce fuel prices through 2030. These results offer valu- able insights for policymakers aiming to balance economic, environmental, and energy security goals through biofuel-related regulations. JEL Classification Q42, Q48, Q52, L71, D61, Q18, H23 Keywords biofuels, ethanol, fuel prices,...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectbiofuelsen_US
dc.subjectethanolen_US
dc.subjectfuel pricesen_US
dc.subjectRFSen_US
dc.subjectVEETCen_US
dc.subjectbiopalivacs_CZ
dc.subjectethanolcs_CZ
dc.subjectcena palivacs_CZ
dc.subjectRFScs_CZ
dc.subjectVEETCcs_CZ
dc.titleStructural Modelling of Impact of Ethanol on U.S. Gasoline Pricesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId256720
dc.title.translatedStrukturální modelování vlivu ethanolu na ceny benzínu v USAcs_CZ
dc.contributor.refereeOpatrný, Matěj
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Finance with specialisation in Banking and Corporate Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a finance se specializací Bankovnictví a podnikové financecs_CZ
thesis.degree.programEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomie a financecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a finance se specializací Bankovnictví a podnikové financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Finance with specialisation in Banking and Corporate Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-program.enEconomics and Financeen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá dopad mandátů na přimíchávání ethanolu a daňových úlev na ceny pohonných hmot ve Spojených státech. S využitím tří mikroekonomických modelů - modelů částečné rovnováhy od de Gortera & Justa a Drabika et al., spolu s modelem obecné rovnováhy od Wu & Langpapa - výzkum poskytuje komplexní analýzu toho, jak tyto politiky týkající se biopaliv ovlivňují ceny pohonných hmot pro spotřebitele u čerpacích stanic. Studie využívá data z let 2009 až 2022, získaná z Energy Information Administra- tion (EIA) a United States Department of Agriculture (USDA), aby simulovala různé scénáře zahrnující různé míry přimíchávání ethanolu a daňovou úlevu na etanol (Volumetric Ethanol Excise Tax Credit, VEETC). Zjištění naznačují, že zvyšování míry přimíchávání ethanolu obecně vede ke snížení cen pohonných hmot, což je v rozporu s původní hypotézou, zatímco znovuzavedení daňových úlev na etanol, jako je VEETC, vede k významným úsporám pro spotřebitele. Diplomová práce také rozšiřuje analýzu do budoucích projekcí, které naznačují, že vyšší míry přimíchávání ethanolu by mohly snižovat ceny pohonných hmot až do roku 2030. Tato zjištění poskytují cenné informace pro tvůrce politik, kteří se snaží vyvážit ekonomické, environmentální a energetické cíle prostřed- nictvím regulace biopaliv. Klasifikace...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the impact of ethanol blending mandates and tax cred- its on fuel prices in the United States. Utilizing three microeconomics models - partial equilibrium models by de Gorter & Just and Drabik et al., with Wu & Langpap general equilibrium model - the research provides a comprehen- sive analysis of how these biofuel policies influence consumer fuel prices at the pump. The study employs data from 2009 to 2022, sourced from the Energy Information Administration (EIA) and the United States Department of Agri- culture (USDA), to simulate various scenarios involving various ethanol blend rates and the Volumetric Ethanol Excise Tax Credit (VEETC). The findings indicate that increasing ethanol blend rates generally lead to lower fuel prices, contrary to initial hypothesis, while the reintroduction of ethanol tax credits like is shown to result in significant consumer savings. The thesis also extends the analysis into future projections, suggesting that higher ethanol blend rates could continue to reduce fuel prices through 2030. These results offer valu- able insights for policymakers aiming to balance economic, environmental, and energy security goals through biofuel-related regulations. JEL Classification Q42, Q48, Q52, L71, D61, Q18, H23 Keywords biofuels, ethanol, fuel prices,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV