dc.contributor.advisor | Janda, Karel | |
dc.creator | Letovská, Vendula | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T00:23:36Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T00:23:36Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194817 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá dopad mandátů na přimíchávání ethanolu a daňových úlev na ceny pohonných hmot ve Spojených státech. S využitím tří mikroekonomických modelů - modelů částečné rovnováhy od de Gortera & Justa a Drabika et al., spolu s modelem obecné rovnováhy od Wu & Langpapa - výzkum poskytuje komplexní analýzu toho, jak tyto politiky týkající se biopaliv ovlivňují ceny pohonných hmot pro spotřebitele u čerpacích stanic. Studie využívá data z let 2009 až 2022, získaná z Energy Information Administra- tion (EIA) a United States Department of Agriculture (USDA), aby simulovala různé scénáře zahrnující různé míry přimíchávání ethanolu a daňovou úlevu na etanol (Volumetric Ethanol Excise Tax Credit, VEETC). Zjištění naznačují, že zvyšování míry přimíchávání ethanolu obecně vede ke snížení cen pohonných hmot, což je v rozporu s původní hypotézou, zatímco znovuzavedení daňových úlev na etanol, jako je VEETC, vede k významným úsporám pro spotřebitele. Diplomová práce také rozšiřuje analýzu do budoucích projekcí, které naznačují, že vyšší míry přimíchávání ethanolu by mohly snižovat ceny pohonných hmot až do roku 2030. Tato zjištění poskytují cenné informace pro tvůrce politik, kteří se snaží vyvážit ekonomické, environmentální a energetické cíle prostřed- nictvím regulace biopaliv. Klasifikace... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis investigates the impact of ethanol blending mandates and tax cred- its on fuel prices in the United States. Utilizing three microeconomics models - partial equilibrium models by de Gorter & Just and Drabik et al., with Wu & Langpap general equilibrium model - the research provides a comprehen- sive analysis of how these biofuel policies influence consumer fuel prices at the pump. The study employs data from 2009 to 2022, sourced from the Energy Information Administration (EIA) and the United States Department of Agri- culture (USDA), to simulate various scenarios involving various ethanol blend rates and the Volumetric Ethanol Excise Tax Credit (VEETC). The findings indicate that increasing ethanol blend rates generally lead to lower fuel prices, contrary to initial hypothesis, while the reintroduction of ethanol tax credits like is shown to result in significant consumer savings. The thesis also extends the analysis into future projections, suggesting that higher ethanol blend rates could continue to reduce fuel prices through 2030. These results offer valu- able insights for policymakers aiming to balance economic, environmental, and energy security goals through biofuel-related regulations. JEL Classification Q42, Q48, Q52, L71, D61, Q18, H23 Keywords biofuels, ethanol, fuel prices,... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | biofuels | en_US |
dc.subject | ethanol | en_US |
dc.subject | fuel prices | en_US |
dc.subject | RFS | en_US |
dc.subject | VEETC | en_US |
dc.subject | biopaliva | cs_CZ |
dc.subject | ethanol | cs_CZ |
dc.subject | cena paliva | cs_CZ |
dc.subject | RFS | cs_CZ |
dc.subject | VEETC | cs_CZ |
dc.title | Structural Modelling of Impact of Ethanol on U.S. Gasoline Prices | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Institute of Economic Studies | en_US |
dc.description.department | Institut ekonomických studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 256720 | |
dc.title.translated | Strukturální modelování vlivu ethanolu na ceny benzínu v USA | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Opatrný, Matěj | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Economics and Finance with specialisation in Banking and Corporate Finance | en_US |
thesis.degree.discipline | Ekonomie a finance se specializací Bankovnictví a podnikové finance | cs_CZ |
thesis.degree.program | Economics and Finance | en_US |
thesis.degree.program | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Institut ekonomických studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Institute of Economic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ekonomie a finance se specializací Bankovnictví a podnikové finance | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Economics and Finance with specialisation in Banking and Corporate Finance | en_US |
uk.degree-program.cs | Ekonomie a finance | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Economics and Finance | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá dopad mandátů na přimíchávání ethanolu a daňových úlev na ceny pohonných hmot ve Spojených státech. S využitím tří mikroekonomických modelů - modelů částečné rovnováhy od de Gortera & Justa a Drabika et al., spolu s modelem obecné rovnováhy od Wu & Langpapa - výzkum poskytuje komplexní analýzu toho, jak tyto politiky týkající se biopaliv ovlivňují ceny pohonných hmot pro spotřebitele u čerpacích stanic. Studie využívá data z let 2009 až 2022, získaná z Energy Information Administra- tion (EIA) a United States Department of Agriculture (USDA), aby simulovala různé scénáře zahrnující různé míry přimíchávání ethanolu a daňovou úlevu na etanol (Volumetric Ethanol Excise Tax Credit, VEETC). Zjištění naznačují, že zvyšování míry přimíchávání ethanolu obecně vede ke snížení cen pohonných hmot, což je v rozporu s původní hypotézou, zatímco znovuzavedení daňových úlev na etanol, jako je VEETC, vede k významným úsporám pro spotřebitele. Diplomová práce také rozšiřuje analýzu do budoucích projekcí, které naznačují, že vyšší míry přimíchávání ethanolu by mohly snižovat ceny pohonných hmot až do roku 2030. Tato zjištění poskytují cenné informace pro tvůrce politik, kteří se snaží vyvážit ekonomické, environmentální a energetické cíle prostřed- nictvím regulace biopaliv. Klasifikace... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis investigates the impact of ethanol blending mandates and tax cred- its on fuel prices in the United States. Utilizing three microeconomics models - partial equilibrium models by de Gorter & Just and Drabik et al., with Wu & Langpap general equilibrium model - the research provides a comprehen- sive analysis of how these biofuel policies influence consumer fuel prices at the pump. The study employs data from 2009 to 2022, sourced from the Energy Information Administration (EIA) and the United States Department of Agri- culture (USDA), to simulate various scenarios involving various ethanol blend rates and the Volumetric Ethanol Excise Tax Credit (VEETC). The findings indicate that increasing ethanol blend rates generally lead to lower fuel prices, contrary to initial hypothesis, while the reintroduction of ethanol tax credits like is shown to result in significant consumer savings. The thesis also extends the analysis into future projections, suggesting that higher ethanol blend rates could continue to reduce fuel prices through 2030. These results offer valu- able insights for policymakers aiming to balance economic, environmental, and energy security goals through biofuel-related regulations. JEL Classification Q42, Q48, Q52, L71, D61, Q18, H23 Keywords biofuels, ethanol, fuel prices,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |