Zobrazit minimální záznam

The impact of group and individual classroom work on well-being of children with special educational needs in primary schools
dc.contributor.advisorKubíčková, Anna
dc.creatorSlavíková, Eliška
dc.date.accessioned2024-11-28T22:30:25Z
dc.date.available2024-11-28T22:30:25Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194828
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami během vyučování na prvním stupni základních škol v kontextu současného diskurzu o duševním zdraví ve školním prostředí. S ohledem na negativní postoj českých žáků ke vzdělávání a dopady pandemie COVID-19 nabízí toto téma důležitý pohled na potřeby této specifické skupiny žáků. Cílem práce bylo identifikovat, jak různé organizační formy výuky ovlivňují psychickou pohodu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a určit, které faktory přispívají k jejich lepšímu wellbeingu. Práce si klade za cíl pojmenovat faktory, které wellbeing právě těchto žáků ovlivňují. Teoretická část práce představuje pojem wellbeing a popisuje faktory, které ho ovlivňují v případě žáků ve školním prostředí. Popisuje rovněž existující podpůrné mechanismy a strategie využívané v českých školách k podpoře těchto žáků. Výzkumná část obsahuje popis a analýzu výsledků výzkumného šetření provedeného ve třídách čtvrtých a pátých ročníků základních škol. Z výzkumného šetření vyplývá, že pro wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je vhodnější skupinová práce. Mezi klíčové faktory přispívající k lepšímu wellbeingu patřily například motivace, porozumění zadání, přítomnost asistenta pedagoga a zábavnost zadané aktivity. Tímto výzkumem...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focus on the issue of the wellbeing of students with special educational needs (SEN) during classes in primary schools, in the context of the current discourse on mental health in the school environment. Considering the negative attitude of Czech students towards education and the impacts of the COVID-19 pandemic, this topic offers an important perspective on the needs of this specific group of students. The aim of the thesis was to identify how different organizational forms of teaching affect the psychological wellbeing of SEN students and to determine which factors contribute to their improved wellbeing. The thesis aims to name the factors that specifically influence the wellbeing of these students. The theoretical part of the thesis introduces the concept of wellbeing and describes the factors that influence it in the case of students in the school environment. It also describes the existing support mechanisms and strategies used in Czech schools to support these students. The research part includes a description and analysis of the results of a survey conducted in fourth and fifth-grade primary school classes. The research findings suggest that group work is more suitable for the wellbeing of SEN students. Key factors contributing to better wellbeing included success, motivation,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectWellbeingen_US
dc.subjectspecial educational needsen_US
dc.subjectfactorsen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectclassroom worken_US
dc.subjectWellbeingcs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávací potřebycs_CZ
dc.subjectfaktorycs_CZ
dc.subjectprvní stupeňcs_CZ
dc.subjectaktivitycs_CZ
dc.titleVliv skupinové a samostatné práce ve třídě na wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId260755
dc.title.translatedThe impact of group and individual classroom work on well-being of children with special educational needs in primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeNěmec, Zbyněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami během vyučování na prvním stupni základních škol v kontextu současného diskurzu o duševním zdraví ve školním prostředí. S ohledem na negativní postoj českých žáků ke vzdělávání a dopady pandemie COVID-19 nabízí toto téma důležitý pohled na potřeby této specifické skupiny žáků. Cílem práce bylo identifikovat, jak různé organizační formy výuky ovlivňují psychickou pohodu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a určit, které faktory přispívají k jejich lepšímu wellbeingu. Práce si klade za cíl pojmenovat faktory, které wellbeing právě těchto žáků ovlivňují. Teoretická část práce představuje pojem wellbeing a popisuje faktory, které ho ovlivňují v případě žáků ve školním prostředí. Popisuje rovněž existující podpůrné mechanismy a strategie využívané v českých školách k podpoře těchto žáků. Výzkumná část obsahuje popis a analýzu výsledků výzkumného šetření provedeného ve třídách čtvrtých a pátých ročníků základních škol. Z výzkumného šetření vyplývá, že pro wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je vhodnější skupinová práce. Mezi klíčové faktory přispívající k lepšímu wellbeingu patřily například motivace, porozumění zadání, přítomnost asistenta pedagoga a zábavnost zadané aktivity. Tímto výzkumem...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focus on the issue of the wellbeing of students with special educational needs (SEN) during classes in primary schools, in the context of the current discourse on mental health in the school environment. Considering the negative attitude of Czech students towards education and the impacts of the COVID-19 pandemic, this topic offers an important perspective on the needs of this specific group of students. The aim of the thesis was to identify how different organizational forms of teaching affect the psychological wellbeing of SEN students and to determine which factors contribute to their improved wellbeing. The thesis aims to name the factors that specifically influence the wellbeing of these students. The theoretical part of the thesis introduces the concept of wellbeing and describes the factors that influence it in the case of students in the school environment. It also describes the existing support mechanisms and strategies used in Czech schools to support these students. The research part includes a description and analysis of the results of a survey conducted in fourth and fifth-grade primary school classes. The research findings suggest that group work is more suitable for the wellbeing of SEN students. Key factors contributing to better wellbeing included success, motivation,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV