dc.contributor.advisor | Hájková, Vanda | |
dc.creator | Blažková, Irina | |
dc.date.accessioned | 2024-10-09T06:42:11Z | |
dc.date.available | 2024-10-09T06:42:11Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194835 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá postavením a rolí základních škol při nemocnicích. Cílem práce je popsat vliv vnitřního a vnějšího prostředí na činnost základních škol při nemocnicích. Vnitřním prostředím se rozumí nemocniční prostředí, vnějším prostředím se rozumí obecné prostředí, které školu může ovlivňovat po stránce legislativní, ekonomické, sociokulturní a jiné. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je zaměřena na legislativní ukotvení základních škol při nemocnicích, výchovně vzdělávací proces, který v nich probíhá, a jeho účastníky. V teoretické části práce autorka také uvádí základní informace o roli základních škol při nemocnicích, která je součástí jejich postavení. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru a následně zpracována pomocí metody zakotvené teorie. Výsledky výzkumného šetření popisují především postavení základních škol při nemocnicích a částečně se dotýkají i vlivů působících na jejich roli. Za důležité zjištění autorka práce považuje to, že vztahy pedagogů základních škol při nemocnicích a zdravotníků nejsou vždycky ideální, a to do velké míry ovlivňuje postavení nemocničních škol. Autorka práce také zjistila, že míra zapojení základní školy při nemocnici do léčebného a... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | hospital | en_US |
dc.subject | sick student | en_US |
dc.subject | hospital school | en_US |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | nemocnice | cs_CZ |
dc.subject | nemocný žák | cs_CZ |
dc.subject | škola při nemocnici | cs_CZ |
dc.title | Postavení a role základních škol při nemocnicích | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 258597 | |
dc.title.translated | Status and role of hospital primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Zemková, Jaroslava | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá postavením a rolí základních škol při nemocnicích. Cílem práce je popsat vliv vnitřního a vnějšího prostředí na činnost základních škol při nemocnicích. Vnitřním prostředím se rozumí nemocniční prostředí, vnějším prostředím se rozumí obecné prostředí, které školu může ovlivňovat po stránce legislativní, ekonomické, sociokulturní a jiné. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je zaměřena na legislativní ukotvení základních škol při nemocnicích, výchovně vzdělávací proces, který v nich probíhá, a jeho účastníky. V teoretické části práce autorka také uvádí základní informace o roli základních škol při nemocnicích, která je součástí jejich postavení. Výzkumná část je zaměřena na kvalitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru a následně zpracována pomocí metody zakotvené teorie. Výsledky výzkumného šetření popisují především postavení základních škol při nemocnicích a částečně se dotýkají i vlivů působících na jejich roli. Za důležité zjištění autorka práce považuje to, že vztahy pedagogů základních škol při nemocnicích a zdravotníků nejsou vždycky ideální, a to do velké míry ovlivňuje postavení nemocničních škol. Autorka práce také zjistila, že míra zapojení základní školy při nemocnici do léčebného a... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |