Start Them Young: The Influence of Education and Digital Transformation on Student Publications' Practices and Reportage in the Philippines
Vliv vzdělávání a digitální transformace na praxi a reportáže studentských publikací na Filipínách
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/194843Identifikátory
SIS: 268845
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Vedoucí práce
Oponent práce
Géla, František
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Journalism, Media and Globalisation
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
18. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Žurnalistická kompetence, studenti, vzdělávání, digitální transformaci, reportážKlíčová slova (anglicky)
Journalism competence, students, education, digital transformation, reportageStudentští novináři na Filipínách jsou v rychle se měnícím mediálním prostředí zranitelní v důsledku digitální transformace a různorodých zkušeností s tréninkem, a také kvůli státnímu obtěžování, administrativním zásahům, právním výhrůžkám, kyberútokům a napjaté mediální situaci v zemi. Tato práce zkoumá, jak formální a mimoškolní vzdělávání spolu s digitální transformací ovlivňují praxi a reportování studentských publikací na Filipínách. Práce využívá Bronfenbrennerův model ekologických systémů pro kontextualizaci environmentálních vlivů a Estellin konceptuální rámec digitálních žurnalistických kompetencí k identifikaci kompetenčních indikátorů. Zaměřuje na 20 studentských publikací, které reprezentují všechny regiony Filipín. Pomocí mixed-method přístupu analyzuje Facebookové příspěvky těchto publikací a rozhovory s jejich editory. Zjištění ukazují, že studentští novináři generace Z se aktivně zapojují jako mobilní a "batůžkoví" novináři, kteří se rychle přizpůsobují prostředí digitálních médií. Informují o svých školách a komunitách, čímž prokazují klíčové kompetence. Studie zdůrazňuje potřebu robustních podpůrných systémů, zejména v oblasti práva, kybernetické bezpečnosti a průběžného vzdělávání reflektujícího digitální transformaci. Toto reflexivní vzdělávání a praxe pomáhají studentům...