dc.contributor.advisor | Trültzsch-Wijnen, Christine | |
dc.creator | Pangan, Jay-vee Marasigan | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T22:15:01Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T22:15:01Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194843 | |
dc.description.abstract | Studentští novináři na Filipínách jsou v rychle se měnícím mediálním prostředí zranitelní v důsledku digitální transformace a různorodých zkušeností s tréninkem, a také kvůli státnímu obtěžování, administrativním zásahům, právním výhrůžkám, kyberútokům a napjaté mediální situaci v zemi. Tato práce zkoumá, jak formální a mimoškolní vzdělávání spolu s digitální transformací ovlivňují praxi a reportování studentských publikací na Filipínách. Práce využívá Bronfenbrennerův model ekologických systémů pro kontextualizaci environmentálních vlivů a Estellin konceptuální rámec digitálních žurnalistických kompetencí k identifikaci kompetenčních indikátorů. Zaměřuje na 20 studentských publikací, které reprezentují všechny regiony Filipín. Pomocí mixed-method přístupu analyzuje Facebookové příspěvky těchto publikací a rozhovory s jejich editory. Zjištění ukazují, že studentští novináři generace Z se aktivně zapojují jako mobilní a "batůžkoví" novináři, kteří se rychle přizpůsobují prostředí digitálních médií. Informují o svých školách a komunitách, čímž prokazují klíčové kompetence. Studie zdůrazňuje potřebu robustních podpůrných systémů, zejména v oblasti práva, kybernetické bezpečnosti a průběžného vzdělávání reflektujícího digitální transformaci. Toto reflexivní vzdělávání a praxe pomáhají studentům... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Journalism competence | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | digital transformation | en_US |
dc.subject | reportage | en_US |
dc.subject | Žurnalistická kompetence | cs_CZ |
dc.subject | studenti | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | digitální transformaci | cs_CZ |
dc.subject | reportáž | cs_CZ |
dc.title | Start Them Young: The Influence of Education and Digital Transformation on Student Publications' Practices and Reportage in the Philippines | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-18 | |
dc.description.department | Department of Journalism | en_US |
dc.description.department | Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 268845 | |
dc.title.translated | Vliv vzdělávání a digitální transformace na praxi a reportáže studentských publikací na Filipínách | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Géla, František | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
thesis.degree.discipline | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
thesis.degree.program | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
thesis.degree.program | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Journalism | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
uk.degree-program.cs | Journalism, Media and Globalisation | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Journalism, Media and Globalisation | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Studentští novináři na Filipínách jsou v rychle se měnícím mediálním prostředí zranitelní v důsledku digitální transformace a různorodých zkušeností s tréninkem, a také kvůli státnímu obtěžování, administrativním zásahům, právním výhrůžkám, kyberútokům a napjaté mediální situaci v zemi. Tato práce zkoumá, jak formální a mimoškolní vzdělávání spolu s digitální transformací ovlivňují praxi a reportování studentských publikací na Filipínách. Práce využívá Bronfenbrennerův model ekologických systémů pro kontextualizaci environmentálních vlivů a Estellin konceptuální rámec digitálních žurnalistických kompetencí k identifikaci kompetenčních indikátorů. Zaměřuje na 20 studentských publikací, které reprezentují všechny regiony Filipín. Pomocí mixed-method přístupu analyzuje Facebookové příspěvky těchto publikací a rozhovory s jejich editory. Zjištění ukazují, že studentští novináři generace Z se aktivně zapojují jako mobilní a "batůžkoví" novináři, kteří se rychle přizpůsobují prostředí digitálních médií. Informují o svých školách a komunitách, čímž prokazují klíčové kompetence. Studie zdůrazňuje potřebu robustních podpůrných systémů, zejména v oblasti práva, kybernetické bezpečnosti a průběžného vzdělávání reflektujícího digitální transformaci. Toto reflexivní vzdělávání a praxe pomáhají studentům... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | D | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |