Zobrazit minimální záznam

Vliv vzdělávání a digitální transformace na praxi a reportáže studentských publikací na Filipínách
dc.contributor.advisorTrültzsch-Wijnen, Christine
dc.creatorPangan, Jay-vee Marasigan
dc.date.accessioned2024-11-11T22:15:01Z
dc.date.available2024-11-11T22:15:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194843
dc.description.abstractStudentští novináři na Filipínách jsou v rychle se měnícím mediálním prostředí zranitelní v důsledku digitální transformace a různorodých zkušeností s tréninkem, a také kvůli státnímu obtěžování, administrativním zásahům, právním výhrůžkám, kyberútokům a napjaté mediální situaci v zemi. Tato práce zkoumá, jak formální a mimoškolní vzdělávání spolu s digitální transformací ovlivňují praxi a reportování studentských publikací na Filipínách. Práce využívá Bronfenbrennerův model ekologických systémů pro kontextualizaci environmentálních vlivů a Estellin konceptuální rámec digitálních žurnalistických kompetencí k identifikaci kompetenčních indikátorů. Zaměřuje na 20 studentských publikací, které reprezentují všechny regiony Filipín. Pomocí mixed-method přístupu analyzuje Facebookové příspěvky těchto publikací a rozhovory s jejich editory. Zjištění ukazují, že studentští novináři generace Z se aktivně zapojují jako mobilní a "batůžkoví" novináři, kteří se rychle přizpůsobují prostředí digitálních médií. Informují o svých školách a komunitách, čímž prokazují klíčové kompetence. Studie zdůrazňuje potřebu robustních podpůrných systémů, zejména v oblasti práva, kybernetické bezpečnosti a průběžného vzdělávání reflektujícího digitální transformaci. Toto reflexivní vzdělávání a praxe pomáhají studentům...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectJournalism competenceen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdigital transformationen_US
dc.subjectreportageen_US
dc.subjectŽurnalistická kompetencecs_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectdigitální transformacics_CZ
dc.subjectreportážcs_CZ
dc.titleStart Them Young: The Influence of Education and Digital Transformation on Student Publications' Practices and Reportage in the Philippinesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId268845
dc.title.translatedVliv vzdělávání a digitální transformace na praxi a reportáže studentských publikací na Filipínáchcs_CZ
dc.contributor.refereeGéla, František
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.degree.disciplineJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
thesis.degree.programJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.degree.programJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism, Media and Globalisationen_US
uk.degree-program.csJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.degree-program.enJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csStudentští novináři na Filipínách jsou v rychle se měnícím mediálním prostředí zranitelní v důsledku digitální transformace a různorodých zkušeností s tréninkem, a také kvůli státnímu obtěžování, administrativním zásahům, právním výhrůžkám, kyberútokům a napjaté mediální situaci v zemi. Tato práce zkoumá, jak formální a mimoškolní vzdělávání spolu s digitální transformací ovlivňují praxi a reportování studentských publikací na Filipínách. Práce využívá Bronfenbrennerův model ekologických systémů pro kontextualizaci environmentálních vlivů a Estellin konceptuální rámec digitálních žurnalistických kompetencí k identifikaci kompetenčních indikátorů. Zaměřuje na 20 studentských publikací, které reprezentují všechny regiony Filipín. Pomocí mixed-method přístupu analyzuje Facebookové příspěvky těchto publikací a rozhovory s jejich editory. Zjištění ukazují, že studentští novináři generace Z se aktivně zapojují jako mobilní a "batůžkoví" novináři, kteří se rychle přizpůsobují prostředí digitálních médií. Informují o svých školách a komunitách, čímž prokazují klíčové kompetence. Studie zdůrazňuje potřebu robustních podpůrných systémů, zejména v oblasti práva, kybernetické bezpečnosti a průběžného vzdělávání reflektujícího digitální transformaci. Toto reflexivní vzdělávání a praxe pomáhají studentům...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV