Zobrazit minimální záznam

Consumer Perception of Generated Advertising Texts
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorHoráček, Lukáš
dc.date.accessioned2024-11-29T10:23:09Z
dc.date.available2024-11-29T10:23:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194923
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl analyzovat percepci spotřebitelů směrem k českým generovaným komerčním textům, a to pomocí komparace s texty, o něž se zasazuje lidský copywriter. Jedná se tak o sondu do přesvědčivosti umělé inteligence, respektive generativních nástrojů, v rámci textového obsahu. Práce si rovněž klade za cíl zmapovat současný vliv AI na komunikačně-kreativní průmysl. Za využití fiktivní značky pak zkoumá možné postoje respondentů ohledně psaných i generovaných textací. Výsledky přinášejí zjištění, že text psaný lidským profesionálem je ve většině případů označován jako přesvědčivější. Stejný závěr pak lze aplikovat na otázku kreativity, kdy člověkem produkované komerční textace byly označovány jako více kreativní.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aims to analyze consumer perception towards Czech-generated commercial texts by comparing them with texts created by a human copywriter. It serves as an exploration into the persuasiveness of artificial intelligence, specifically generative tools, in the realm of textual content. The work also aims to map the current impact of AI on the communication-creative industry. Using a fictitious brand, it examines potential respondent attitudes towards both written and generated texts. The results reveal that text written by a human professional is generally considered more persuasive. The same conclusion can be applied to the question of creativity, where human-produced commercial texts are regarded as more creative.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleSpotřebitelská percepce generovaných reklamních textůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263685
dc.title.translatedConsumer Perception of Generated Advertising Textsen_US
dc.contributor.refereeGroman, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl analyzovat percepci spotřebitelů směrem k českým generovaným komerčním textům, a to pomocí komparace s texty, o něž se zasazuje lidský copywriter. Jedná se tak o sondu do přesvědčivosti umělé inteligence, respektive generativních nástrojů, v rámci textového obsahu. Práce si rovněž klade za cíl zmapovat současný vliv AI na komunikačně-kreativní průmysl. Za využití fiktivní značky pak zkoumá možné postoje respondentů ohledně psaných i generovaných textací. Výsledky přinášejí zjištění, že text psaný lidským profesionálem je ve většině případů označován jako přesvědčivější. Stejný závěr pak lze aplikovat na otázku kreativity, kdy člověkem produkované komerční textace byly označovány jako více kreativní.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to analyze consumer perception towards Czech-generated commercial texts by comparing them with texts created by a human copywriter. It serves as an exploration into the persuasiveness of artificial intelligence, specifically generative tools, in the realm of textual content. The work also aims to map the current impact of AI on the communication-creative industry. Using a fictitious brand, it examines potential respondent attitudes towards both written and generated texts. The results reveal that text written by a human professional is generally considered more persuasive. The same conclusion can be applied to the question of creativity, where human-produced commercial texts are regarded as more creative.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV