Predikční validita přijímací zkoušky na Katedru sociologie FF UK
Predictive Validity of the Admission Test at the Department of Sociology, Faculty of Arts, Charles University
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195051Identifikátory
SIS: 266083
Kolekce
- Kvalifikační práce [23746]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Podaná, Zuzana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie se specializací Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
3. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
přijímací řízení|validitaKlíčová slova (anglicky)
admission process|validityTato bakalářská práce se zaměřuje na ověření predikční validity přijímacích zkoušek na bakalářské studium oboru sociologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Cílem bylo analyzovat, zda výsledky přijímacích zkoušek mohou spolehlivě předpovědět akademický úspěch studentů. V rámci práce byly zkoumány výsledky přijímacího řízení a jejich vztah k ukazatelům akademického výkonu, jako jsou výsledky státní závěrečné zkoušky a hodnocení bakalářské práce. Výsledky analýzy ukazují, že přijímací zkoušky mají určitý prediktivní potenciál, avšak při rozhodování je třeba zohlednit i další faktory ovlivňující studium. Na základě těchto zjištění jsou navržena doporučení pro vedení katedry a identifikovány oblasti pro další výzkum, které mohou přispět k lepšímu porozumění a optimalizaci přijímacího řízení. Klíčová slova přijímací zkouška, validita, reliabilita, predikční validita, akademický úspěch, bakalářské studium
This bachelor's thesis focuses on verifying the predictive validity of the admission tests for the bachelor's program in sociology at the Faculty of Arts, Charles University. The aim was to analyze whether the results of the admission tests can reliably predict students' academic success. The study examined the results of the admission process and their relationship to indicators of academic performance, such as state final exam results and bachelor's thesis evaluations. The analysis results show that the admission tests have some predictive potential, but other factors affecting study should also be considered in decision-making. Based on these findings, recommendations are made for the department management, and areas for further research are identified, which can contribute to a better understanding and optimization of the admission process. Keywords admission test, validity, reliability, predictive validity, academic success, bachelor's program