Vliv užívání sociálních médií na hodnoty mladistvých
The effects of social media use on the values of teenagers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195052Identifikátory
SIS: 272229
Kolekce
- Kvalifikační práce [23751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládek, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie se specializací Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
3. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
adolescent|hodnoty|hodnotové orientace|identita|ideologie|internet|mládež|online|politika|popularita|rodina|sociabilita|sociální média|teenageři|vztahy|vrstevníciKlíčová slova (anglicky)
Adolescent|values|value orientation|identity|ideology|internet|youth|online|politics|popularity|family|sociability|social media|teenagers|relationships|peersJeden z primárních aspektů našeho života je tvořen sociálními prostředími, ve kterých se pohybujeme. Na základě prostředí, ve kterém se nacházíme, upravujeme své jednání. Moderní technologický pokrok spojený s rozšířením internetu umožnil vznik nového sociálního prostředí, které se rychle stalo součástí globálního světa. Toto prostředí je označeno jako sociální média, která dnes hrají důležitou roli v utváření a udržování vztahů mezi mnohými generacemi. Výrazný vliv má toto digitální prostředí na mladistvé, kteří se již narodili do světa sociálních médií, která mají vliv na to, jaké hodnoty mladiství ve svém životě přejímají. V klasickém uchopení mají na mladistvé nejvýraznější vliv sociální aktéři, jimiž jsou rodina a vrstevníci. V dnešní době sociálních médií však existuje nové sociální prostředí, které vstupuje do života mladistvých a ovlivňuje hodnotové orientace mladistvých. V této práci se zaměřuji na dva cíle. Hlavní cíl práce je vytvoření syntézy poznání o vlivu sociálních médií na hodnotové orientace mladistvých. Sekundárním cílem práce, který funguje jako podpůrný cíl, je porovnání vlivu sociálních médií s vlivem sociálních aktérů. Klíčová slova: Adolescent, hodnotová orientace, hodnoty, identita, ideologie, internet, mládež, online, politika, popularita, rodina, sociabilita, sociální...
One of the primary aspects of our lives is shaped by the social environments in which we move. Based on the environment in which we find ourselves, we adjust our actions. Modern technological progress combined with the expansion of the internet enabled the emergence of a new social environment that quickly became part of the global world. This environment is identified as social media, which today plays an important role in forming and maintaining relationships between many generations. This digital environment has a significant influence on the youth who have already been born into the world of social media, which has an impact on what values the youth adopt in their lives. In the classic view, the most significant influence on adolescents is social actors, which are family and peers. However, in today's age of social media, there is a new social environment that enters the lives of teenagers and influences the value orientations of teenagers. In this work, I focus on two goals. The main goal of the work is to create a synthesis of knowledge about the influence of social media on the value orientations of adolescents. The secondary goal of the work, which functions as a supporting goal, is to compare the influence of social media with the influence of social actors. Keywords: Adolescent, value...