Zobrazit minimální záznam

Students from the Czech lands at the University of Padua in the early modern period
dc.contributor.advisorHausenblasová, Jaroslava
dc.creatorZapletal, Milan
dc.date.accessioned2024-11-28T16:53:17Z
dc.date.available2024-11-28T16:53:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195076
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na výzkum českých studentů, kteří v období raného novověku (16. - 18. století) odcházeli do Itálie za účelem studia na univerzitě v Padově. Hlavním cílem bylo sestavení seznamu těchto studentů na základě analýzy primárních pramenů, zejména univerzitních matrik. Excerpovaná data byla zpracována s ohledem na sociální a regionální původ studentů, přičemž použitý metodologický přístup kombinuje statistickou analýzu s prosopografickým výzkumem. Práce se skládá ze tří částí. Úvodní část zasazuje téma tzv. kavalírských cest a pobytů českých studentů na evropských univerzitách do širších historických souvislostí a udává rovněž přehled o historii padovské univerzity. Druhá část se zaměřuje na detailní analýzu a interpretaci pramenů. V závěru práce autor odpovídá na klíčové otázky týkající se motivací českých studentů ke studiu na padovské univerzitě, jejich procentuálního zastoupení mezi celkovým počtem přihlášených, změn tohoto poměru v průběhu času a úspěšnosti dosažení akademického titulu. Výsledky výzkumu přispějí k hlubšímu porozumění kulturním vazbám mezi střední Evropou a Itálií v raném novověku a k objasnění úrovně vzdělání v českých zemích. Klíčová slova studenti, univerzita, Itálie, Padova, vzdělání, peregrinace, seznamy studentů, České země, raný novověkcs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis focuses on the research of Czech students who, during the early modern period (16th - 18th century), traveled to Italy to study at the University of Padua. The main goal was to compile a list of these students based on the analysis of primary sources, particularly university registers. The extracted data was processed with regard to the social and regional origins of the students, using a methodological approach that combines statistical analysis with prosopographical research. The thesis is divided into three parts. The introductory part places the topic of the so-called grand tours and the stays of Czech students at European universities into a broader historical context and also provides an overview of the history of the University of Padua. The second part focuses on a detailed analysis and interpretation of the sources. In the conclusion, the author answers key questions regarding the motivations of Czech students to study at the University of Padua, their percentage representation among the total number of enrolled students, changes in this ratio over time, and the success rate of achieving an academic degree. The research results contribute to a deeper understanding of the cultural ties between Central Europe and Italy in the early modern period and clarify the level of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectUniversity|Italy|Padua|Education|Peregrination|Registers of students|Czech lands|Early modern perioden_US
dc.subjectstudenti|univerzita|Itálie|Padova|vzdělání|peregrinace|seznamy studentů|České země|raný novověkcs_CZ
dc.titleStudenti z českých zemí na padovské univerzitě v raném novověkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Czech Historyen_US
dc.description.departmentÚstav českých dějincs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268317
dc.title.translatedStudents from the Czech lands at the University of Padua in the early modern perioden_US
dc.contributor.refereeHojda, Zdeněk
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistoryen_US
thesis.degree.disciplineHistoriecs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českých dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enHistoryen_US
uk.degree-program.csHistoriecs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na výzkum českých studentů, kteří v období raného novověku (16. - 18. století) odcházeli do Itálie za účelem studia na univerzitě v Padově. Hlavním cílem bylo sestavení seznamu těchto studentů na základě analýzy primárních pramenů, zejména univerzitních matrik. Excerpovaná data byla zpracována s ohledem na sociální a regionální původ studentů, přičemž použitý metodologický přístup kombinuje statistickou analýzu s prosopografickým výzkumem. Práce se skládá ze tří částí. Úvodní část zasazuje téma tzv. kavalírských cest a pobytů českých studentů na evropských univerzitách do širších historických souvislostí a udává rovněž přehled o historii padovské univerzity. Druhá část se zaměřuje na detailní analýzu a interpretaci pramenů. V závěru práce autor odpovídá na klíčové otázky týkající se motivací českých studentů ke studiu na padovské univerzitě, jejich procentuálního zastoupení mezi celkovým počtem přihlášených, změn tohoto poměru v průběhu času a úspěšnosti dosažení akademického titulu. Výsledky výzkumu přispějí k hlubšímu porozumění kulturním vazbám mezi střední Evropou a Itálií v raném novověku a k objasnění úrovně vzdělání v českých zemích. Klíčová slova studenti, univerzita, Itálie, Padova, vzdělání, peregrinace, seznamy studentů, České země, raný novověkcs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis focuses on the research of Czech students who, during the early modern period (16th - 18th century), traveled to Italy to study at the University of Padua. The main goal was to compile a list of these students based on the analysis of primary sources, particularly university registers. The extracted data was processed with regard to the social and regional origins of the students, using a methodological approach that combines statistical analysis with prosopographical research. The thesis is divided into three parts. The introductory part places the topic of the so-called grand tours and the stays of Czech students at European universities into a broader historical context and also provides an overview of the history of the University of Padua. The second part focuses on a detailed analysis and interpretation of the sources. In the conclusion, the author answers key questions regarding the motivations of Czech students to study at the University of Padua, their percentage representation among the total number of enrolled students, changes in this ratio over time, and the success rate of achieving an academic degree. The research results contribute to a deeper understanding of the cultural ties between Central Europe and Italy in the early modern period and clarify the level of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českých dějincs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantĎurčanský, Marek
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV