Zobrazit minimální záznam

Ideas of Lifelong Learning in the Confucian Philosophy
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorTichá, Kateřina
dc.date.accessioned2024-10-11T07:09:43Z
dc.date.available2024-10-11T07:09:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195106
dc.description.abstractThis bachelor thesis explores the ideas of lifelong learning using the perspective of the original Confucian philosophy. The aim of the thesis is to identify the basic ideas of lifelong learning in the original Confucian philosophy. The thesis first examines Confucius and the philosophy based on his ideas. Then the topic of lifelong learning is covered in terms of its definition, its ideological foundations and the documents of international organisations that focus on it. The issue of differences in approaches to education and learning in Western and Eastern cultures is then addressed. The aim of the empirical investigation is to compare the ideas of lifelong learning in the Eastern approach of the original Confucian philosophy with the declared ideas of the European Union. The investigation is carried out by comparing the four canonical books of Confucianism, which are The Analects, The Great Learning, The Doctrine of the Mean and Mencius, with the fundamental policy document Memorandum on Lifelong Learning of 2000 issued by the European Commission, and also with the more recent document from the Council of the European Union Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning of 2018. Keywords: lifelong learning, lifelong education, Confucius, Confucianism, education policy European Unionen_US
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje myšlenkám celoživotního učení s využitím perspektivy původní konfuciánské filozofie. Cílem práce je identifikovat základní myšlenkové ideje celoživotního učení v původní konfuciánské filozofii. Práce se nejprve věnuje Konfuciovi a filozofické tradici vycházející z jeho myšlenek. Následně je řešeno téma celoživotního učení z hlediska jeho vymezení, ideových základů a dokumentů mezinárodních organizací, které se na něj zaměřují. Dále je řešena otázka rozdílů v přístupech ke vzdělávání a učení v kulturách Západu a Východu. Cílem empirického šetření je porovnat myšlenky celoživotního učení ve Východním přístupu původní filozofie konfucianismu s deklarovanými myšlenkami Evropské unie. Šetření je provedeno komparací čtyř knih konfucianismu, kterými jsou Hovory, Velké učení, Cesta středu a Mencius se zásadním politickým dokumentem Memorandum o celoživotním učení z roku 2000, který vydala Evropské komise, a také s aktuálnějším dokumentem od Rady Evropské unie Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning z roku 2018. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, Konfucius, konfucianismus, vzdělávací politika Evropská uniecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectlifelong learning|lifelong education|Confucius|confucianism|education policy of the European Unionen_US
dc.subjectceloživotní učení|celoživotní vzdělávání|Konfucius|konfucianismus|vzdělávací politika Evropská uniecs_CZ
dc.titleIdeje celoživotního učení ve filozofii konfucianismucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId257113
dc.title.translatedIdeas of Lifelong Learning in the Confucian Philosophyen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje myšlenkám celoživotního učení s využitím perspektivy původní konfuciánské filozofie. Cílem práce je identifikovat základní myšlenkové ideje celoživotního učení v původní konfuciánské filozofii. Práce se nejprve věnuje Konfuciovi a filozofické tradici vycházející z jeho myšlenek. Následně je řešeno téma celoživotního učení z hlediska jeho vymezení, ideových základů a dokumentů mezinárodních organizací, které se na něj zaměřují. Dále je řešena otázka rozdílů v přístupech ke vzdělávání a učení v kulturách Západu a Východu. Cílem empirického šetření je porovnat myšlenky celoživotního učení ve Východním přístupu původní filozofie konfucianismu s deklarovanými myšlenkami Evropské unie. Šetření je provedeno komparací čtyř knih konfucianismu, kterými jsou Hovory, Velké učení, Cesta středu a Mencius se zásadním politickým dokumentem Memorandum o celoživotním učení z roku 2000, který vydala Evropské komise, a také s aktuálnějším dokumentem od Rady Evropské unie Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning z roku 2018. Klíčová slova: celoživotní učení, celoživotní vzdělávání, Konfucius, konfucianismus, vzdělávací politika Evropská uniecs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis explores the ideas of lifelong learning using the perspective of the original Confucian philosophy. The aim of the thesis is to identify the basic ideas of lifelong learning in the original Confucian philosophy. The thesis first examines Confucius and the philosophy based on his ideas. Then the topic of lifelong learning is covered in terms of its definition, its ideological foundations and the documents of international organisations that focus on it. The issue of differences in approaches to education and learning in Western and Eastern cultures is then addressed. The aim of the empirical investigation is to compare the ideas of lifelong learning in the Eastern approach of the original Confucian philosophy with the declared ideas of the European Union. The investigation is carried out by comparing the four canonical books of Confucianism, which are The Analects, The Great Learning, The Doctrine of the Mean and Mencius, with the fundamental policy document Memorandum on Lifelong Learning of 2000 issued by the European Commission, and also with the more recent document from the Council of the European Union Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning of 2018. Keywords: lifelong learning, lifelong education, Confucius, Confucianism, education policy European Unionen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV