Linguistic giftedness at Czech schools providing extended teaching of foreign languages
Jazykové nadání v českých školách s rozšířenou výukou cizích jazyků
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195109Identifiers
Study Information System: 271672
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Müller Dočkalová, Barbora
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Nadaný, talent, jazykové nadání, verbální inteligence, jazykově nadanýKeywords (English)
Gifted, talent, language aptitude, verbal intelligence, linguistically giftedTato práce zkoumá projevy jazykového nadání. První částí práce je zkoumání nadání z pohledu vedení škol s rozšířenou výukou cizích jazyků pomocí online dotazníku. Pro druhou část práce bude použit škálovací dotazník, pomocí kterého bude možné zmapovat pohled učitelů a zjistit, zda jsou schopni identifikovat jazykové nadání. Třetí část práce zkoumá další studium nadaných žáků ve vybraných školách s rozšířenou výukou cizích jazyků. Klíčová slova: nadaný, talent, jazykové nadání, verbální inteligence, jazykově nadaný.
This thesis investigates manifestations of linguistic giftedness. The first part of the work is to study giftedness from the point of view of school management with advanced foreign language teaching using an online questionnaire. For the second part of the thesis, a scaling questionnaire will be used, through which it will be possible to explore the point of view of teachers and find out if they are able to identify linguistic giftedness. Further study of the representation of gifted students in the selected schools with advanced study of foreign languages will form the third part of the study. The key words: gifted, talent, language aptitude, verbal intelligence, linguistically gifted.