Zobrazit minimální záznam

Creation and validation of a questionnaire of gaming typologies
dc.contributor.advisorHejtmánek, Lukáš
dc.creatorRačková, Viktorie
dc.date.accessioned2024-10-14T06:22:34Z
dc.date.available2024-10-14T06:22:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195122
dc.description.abstractThis thesis focuses on creating a player typology questionnaire and its validation based on demographic data and gaming experiences. The questionnaire is based on the established Dotazník hráčů online her, created according to Bartle's typology from 1996, which divides players into 4 types: Socialiser, Killer, Achiever, and Explorer. The typology has not yet been empirically verified, and its structure is therefore hypothetical. The first half of the theoretical part of the thesis summarizes basic information about video games, their history, and gaming statistics, and describes various areas of human life affected by video gaming, including aggressive and prosocial behavior, physical health, and cognitive functions. Methodological shortcomings of studies and the issue of game genres are also mentioned. The second half of the theoretical part is devoted to game typologies, including the principles and examples of the most commonly used models. The empirical part describes methodological procedures, the creation of questionnaires, and the individual phases of data collection. The analysis of the first version of Bartle's 76-item questionnaire on data from 159 participants led to creating a shortened, forty-item questionnaire. This was re-administered to 55 people. Analyses of the second version of...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu dotazníku typologie hráčů her a jeho validaci na základě demografických údajů a herních zkušeností. Dotazník vychází ze zavedeného Dotazníku hráčů online her vytvořeného na základě Bartlovy typologie z roku 1996, která hráče rozděluje na 4 typy: Společník (Socialiser), Bojovník (Killer), Kolektor (Achiever) a Dobrodruh (Explorer). Typologie dosud nebyla empiricky ověřena a její struktura je tedy pouze hypotetická. První polovina teoretické části práce shrnuje základní informace o videohrách, jejich historii a herní statistiky, a popisuje různé oblasti lidského života ovlivněné hraním videoher, včetně agresivního a prosociálního chování, fyzického zdraví a kognitivních funkcí. Také jsou zmíněny metodologické nedostatky studií a problematika herních žánrů. Druhá polovina teoretické části je věnována herním typologiím, včetně principů a příkladů nejpoužívanějších modelů. Empirická část popisuje metodologické postupy, tvorbu dotazníků a jednotlivé fáze sběru dat. Analýza první verze Bartlova dotazníku o 76 položkách na datech od 159 participantů vedla k vytvoření zkráceného, čtyřiceti položkového dotazníku. Ten byl znovu administrován 55 lidem. Analýzy druhé verze dotazníku naznačily, že model nesplňuje požadovaná kritéria a nemá ideální psychometrické...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleTvorba a validace dotazníku herních typologiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-23
dc.description.departmentDepartment of Psychology and Life Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra psychologie a věd o životěcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId270572
dc.title.translatedCreation and validation of a questionnaire of gaming typologiesen_US
dc.contributor.refereeMálková, Gabriela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeoreticko-výzkumná psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical and Research Psychologyen_US
thesis.degree.programTheoretical and Research Psychologyen_US
thesis.degree.programTeoreticko-výzkumná psychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra psychologie a věd o životěcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Psychology and Life Sciencesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoreticko-výzkumná psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical and Research Psychologyen_US
uk.degree-program.csTeoreticko-výzkumná psychologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheoretical and Research Psychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na tvorbu dotazníku typologie hráčů her a jeho validaci na základě demografických údajů a herních zkušeností. Dotazník vychází ze zavedeného Dotazníku hráčů online her vytvořeného na základě Bartlovy typologie z roku 1996, která hráče rozděluje na 4 typy: Společník (Socialiser), Bojovník (Killer), Kolektor (Achiever) a Dobrodruh (Explorer). Typologie dosud nebyla empiricky ověřena a její struktura je tedy pouze hypotetická. První polovina teoretické části práce shrnuje základní informace o videohrách, jejich historii a herní statistiky, a popisuje různé oblasti lidského života ovlivněné hraním videoher, včetně agresivního a prosociálního chování, fyzického zdraví a kognitivních funkcí. Také jsou zmíněny metodologické nedostatky studií a problematika herních žánrů. Druhá polovina teoretické části je věnována herním typologiím, včetně principů a příkladů nejpoužívanějších modelů. Empirická část popisuje metodologické postupy, tvorbu dotazníků a jednotlivé fáze sběru dat. Analýza první verze Bartlova dotazníku o 76 položkách na datech od 159 participantů vedla k vytvoření zkráceného, čtyřiceti položkového dotazníku. Ten byl znovu administrován 55 lidem. Analýzy druhé verze dotazníku naznačily, že model nesplňuje požadovaná kritéria a nemá ideální psychometrické...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on creating a player typology questionnaire and its validation based on demographic data and gaming experiences. The questionnaire is based on the established Dotazník hráčů online her, created according to Bartle's typology from 1996, which divides players into 4 types: Socialiser, Killer, Achiever, and Explorer. The typology has not yet been empirically verified, and its structure is therefore hypothetical. The first half of the theoretical part of the thesis summarizes basic information about video games, their history, and gaming statistics, and describes various areas of human life affected by video gaming, including aggressive and prosocial behavior, physical health, and cognitive functions. Methodological shortcomings of studies and the issue of game genres are also mentioned. The second half of the theoretical part is devoted to game typologies, including the principles and examples of the most commonly used models. The empirical part describes methodological procedures, the creation of questionnaires, and the individual phases of data collection. The analysis of the first version of Bartle's 76-item questionnaire on data from 159 participants led to creating a shortened, forty-item questionnaire. This was re-administered to 55 people. Analyses of the second version of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra psychologie a věd o životěcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV