Zobrazit minimální záznam

The role of a teaching assistant in an autism classrom
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorČermáková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-11-29T09:00:49Z
dc.date.available2024-11-29T09:00:49Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195156
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo podrobně analyzovat subjektivní vnímání náročnosti profese asistenta pedagoga v autistické třídě, se zaměřením na psychickou a fyzickou zátěž. Hypotéza práce spočívala v tom, že profese asistenta pedagoga je náročná, ale také smysluplná a naplňující. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny polostrukturované rozhovory se třemi asistenty pedagoga a třemi učitelkami pracujícími v autistických třídách. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy, která identifikovala hlavní témata a vzorce v odpovědích respondentů. Výsledky ukázaly, že profese asistenta pedagoga je považována za vysoce náročnou kvůli vysoké pracovní zátěži, nízké profesní prestiži a nedostatečnému platovému ohodnocení. Nicméně asistenti pedagoga vnímají svou práci jako smysluplnou a naplňující díky možnosti pomáhat dětem s autismem a sledovat jejich pokroky. Klíčovými faktory pro úspěšné zvládnutí profese jsou podpora ze strany školního vedení, kvalitní vzdělávání a otevřená komunikace a spolupráce. Na základě těchto zjištění byla doporučena opatření pro zlepšení pracovních podmínek, včetně pravidelného profesního rozvoje, posílení podpory ze strany školy a zlepšení komunikace mezi asistenty pedagoga a učiteli. Rovněž bylo doporučeno zvýšit společenskou prestiž profese a zajistit spravedlivé...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis aimed to thoroughly analyze the subjective perception of the demands of the profession of a teaching assistant in an autism classroom, focusing on both psychological and physical stress. The study's hypothesis posited that the profession of a teaching assistant is demanding but also meaningful and fulfilling. A qualitative research approach was employed, involving semi-structured interviews with three teaching assistants and three teachers working in autism classrooms. The data were analyzed using thematic analysis, identifying key themes and patterns in the respondents' answers. The results revealed that the profession of a teaching assistant is considered highly demanding due to high workload, low professional prestige, and inadequate salary. However, teaching assistants view their work as meaningful and fulfilling because of the opportunity to help children with autism and observe their progress. Key factors for successfully managing the profession include support from school leadership, quality professional development, and open communication and collaboration. Based on these findings, recommendations were made to improve working conditions, including regular professional development, enhanced support from the school, and improved communication between teaching assistants and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectKeywords: teaching assistanten_US
dc.subjectautismen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectdemanding professionen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectKlíčová slova: asistent pedagogacs_CZ
dc.subjectautismuscs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectnáročnost profesecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.titleRole pedagogického asistenta v autistické tříděcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-24
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId236238
dc.title.translatedThe role of a teaching assistant in an autism classromen_US
dc.contributor.refereeMottlová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo podrobně analyzovat subjektivní vnímání náročnosti profese asistenta pedagoga v autistické třídě, se zaměřením na psychickou a fyzickou zátěž. Hypotéza práce spočívala v tom, že profese asistenta pedagoga je náročná, ale také smysluplná a naplňující. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny polostrukturované rozhovory se třemi asistenty pedagoga a třemi učitelkami pracujícími v autistických třídách. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy, která identifikovala hlavní témata a vzorce v odpovědích respondentů. Výsledky ukázaly, že profese asistenta pedagoga je považována za vysoce náročnou kvůli vysoké pracovní zátěži, nízké profesní prestiži a nedostatečnému platovému ohodnocení. Nicméně asistenti pedagoga vnímají svou práci jako smysluplnou a naplňující díky možnosti pomáhat dětem s autismem a sledovat jejich pokroky. Klíčovými faktory pro úspěšné zvládnutí profese jsou podpora ze strany školního vedení, kvalitní vzdělávání a otevřená komunikace a spolupráce. Na základě těchto zjištění byla doporučena opatření pro zlepšení pracovních podmínek, včetně pravidelného profesního rozvoje, posílení podpory ze strany školy a zlepšení komunikace mezi asistenty pedagoga a učiteli. Rovněž bylo doporučeno zvýšit společenskou prestiž profese a zajistit spravedlivé...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aimed to thoroughly analyze the subjective perception of the demands of the profession of a teaching assistant in an autism classroom, focusing on both psychological and physical stress. The study's hypothesis posited that the profession of a teaching assistant is demanding but also meaningful and fulfilling. A qualitative research approach was employed, involving semi-structured interviews with three teaching assistants and three teachers working in autism classrooms. The data were analyzed using thematic analysis, identifying key themes and patterns in the respondents' answers. The results revealed that the profession of a teaching assistant is considered highly demanding due to high workload, low professional prestige, and inadequate salary. However, teaching assistants view their work as meaningful and fulfilling because of the opportunity to help children with autism and observe their progress. Key factors for successfully managing the profession include support from school leadership, quality professional development, and open communication and collaboration. Based on these findings, recommendations were made to improve working conditions, including regular professional development, enhanced support from the school, and improved communication between teaching assistants and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV