Zobrazit minimální záznam

The Phenomenon of the crisis od Education from the Philosophical perspektive of Hannah Arendt.
dc.contributor.advisorSemrádová, Ilona
dc.creatorBednář, Jaroslav
dc.date.accessioned2024-11-29T14:14:09Z
dc.date.available2024-11-29T14:14:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195255
dc.description.abstractV předložené práci se zabýváme problematikou krize ve výchově z pohledu Hannah Arendtové z pohledu filosoficko-antropologicko-historického a teleologického. V první části představujeme život Hannah Arendtové ve vybraných historických úsecích. Způsob jejího života ovlivnil její uvažování a formování filosofických a politických názorů. V práci si neklademe nárok na vyčerpávající popis všech fenoménů, kterými se zabývala během svého života Arendtová. V druhé části práce předkládáme fenomén rozumění světu z pohledu Hannah Arendtové Ve třetí obsáhlé části popisujeme problematiku plurality, myšlení, soudnosti, banality zla, morálky a kolektivní viny. Ve čtvrté části představujeme fenomén výchovy a vzdělávání, včetně vybraných modelů výchovy. Předkládáme komparativní pohled na výchovu a vzdělání ze strany Pauliny Sosnowské a Radima Palouše. V páté části předkládáme pojetí lásky, které představila Hannah Arendtové ve své disertační práci pod názvem Der Liebesbegriff bei Augustin. V šesté části představujeme, co jsou fenomény: člověk a svět, nitro a druhý. V sedmé obsáhlé části se obecně věnujeme fenoménu krize z různých úhlů pohledu. Pozornost je věnována fenoménu krize, krize autority, vzdělání a výchovy prismatem Hannah Arendtové. Současně předkládáme fenomén krize hodnot a chování v konzumně a...cs_CZ
dc.description.abstractThis written work deals with the meaning of the of crisis in education from the perspective of Hannah Arendt from a philosophical-anthropological-historical and teleological perspective. In the first part we present Hannah Arendt's life in selected historical sections. The way she lived influenced her thinking and the formation of her philosophical and political views. The thesis does not pretend to be an exhaustive description of all the phenomena Arendt dealt with during her lifetime. In the second part of the thesis, we present the phenomenon of understanding the world from the perspective of Hannah Arendt In the third comprehensive part we describe the issues of plurality, thought, judgment, the banality of evil, morality and collective guilt. In the fourth part we introduce the phenomenon of education and education, including selected models of education. We present a comparative view of upbringing and education by Paulina Sosnowska and Radim Palouš. In the fifth part we present the concept of love introduced by Hannah Arendt in her dissertation entitled Der Liebesbegriff bei Augustin. In the sixth part we present what the phenomena are: man and the world, the interior and the other. In the seventh comprehensive part we deal with the phenomenon of crisis in general from different perspectives....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectArendt Hannahen_US
dc.subjectHeidegger Martinen_US
dc.subjectJaspers Karlen_US
dc.subjectAristotle of Stageiraen_US
dc.subjectPalouš Radimen_US
dc.subjectPatočka Janen_US
dc.subjectPlatoen_US
dc.subjectSócratés Kant Immanuelen_US
dc.subjectcrisisen_US
dc.subjecttruthen_US
dc.subjectpluralityen_US
dc.subjectthinkingen_US
dc.subjectbanal evilen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectauthorityen_US
dc.subjectworlden_US
dc.subjectjudgmenten_US
dc.subjectinneren_US
dc.subjectcollective guilten_US
dc.subjectmoralityen_US
dc.subjectArendtová Hannahcs_CZ
dc.subjectMartin Heideggercs_CZ
dc.subjectJaspers Karlcs_CZ
dc.subjectAristotelés ze Stageirycs_CZ
dc.subjectPalouš Radimcs_CZ
dc.subjectPatočka Jancs_CZ
dc.subjectPlatóncs_CZ
dc.subjectSókratéscs_CZ
dc.subjectKant Immanuelcs_CZ
dc.subjectkrizecs_CZ
dc.subjectpravdacs_CZ
dc.subjectpluralitacs_CZ
dc.subjectmyšlenícs_CZ
dc.subjectbanální zlocs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectautoritacs_CZ
dc.subjectsvětcs_CZ
dc.subjectsoudnostcs_CZ
dc.subjectnitrocs_CZ
dc.subjectkolektivní vinacs_CZ
dc.subjectmorálkacs_CZ
dc.titleFenomén krize výchovy z filosofického pohledu Hannah Arendtovécs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-26
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId217759
dc.title.translatedThe Phenomenon of the crisis od Education from the Philosophical perspektive of Hannah Arendt.en_US
dc.contributor.refereeHogenová, Anna
dc.contributor.refereeZicha, Zbyněk
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV předložené práci se zabýváme problematikou krize ve výchově z pohledu Hannah Arendtové z pohledu filosoficko-antropologicko-historického a teleologického. V první části představujeme život Hannah Arendtové ve vybraných historických úsecích. Způsob jejího života ovlivnil její uvažování a formování filosofických a politických názorů. V práci si neklademe nárok na vyčerpávající popis všech fenoménů, kterými se zabývala během svého života Arendtová. V druhé části práce předkládáme fenomén rozumění světu z pohledu Hannah Arendtové Ve třetí obsáhlé části popisujeme problematiku plurality, myšlení, soudnosti, banality zla, morálky a kolektivní viny. Ve čtvrté části představujeme fenomén výchovy a vzdělávání, včetně vybraných modelů výchovy. Předkládáme komparativní pohled na výchovu a vzdělání ze strany Pauliny Sosnowské a Radima Palouše. V páté části předkládáme pojetí lásky, které představila Hannah Arendtové ve své disertační práci pod názvem Der Liebesbegriff bei Augustin. V šesté části představujeme, co jsou fenomény: člověk a svět, nitro a druhý. V sedmé obsáhlé části se obecně věnujeme fenoménu krize z různých úhlů pohledu. Pozornost je věnována fenoménu krize, krize autority, vzdělání a výchovy prismatem Hannah Arendtové. Současně předkládáme fenomén krize hodnot a chování v konzumně a...cs_CZ
uk.abstract.enThis written work deals with the meaning of the of crisis in education from the perspective of Hannah Arendt from a philosophical-anthropological-historical and teleological perspective. In the first part we present Hannah Arendt's life in selected historical sections. The way she lived influenced her thinking and the formation of her philosophical and political views. The thesis does not pretend to be an exhaustive description of all the phenomena Arendt dealt with during her lifetime. In the second part of the thesis, we present the phenomenon of understanding the world from the perspective of Hannah Arendt In the third comprehensive part we describe the issues of plurality, thought, judgment, the banality of evil, morality and collective guilt. In the fourth part we introduce the phenomenon of education and education, including selected models of education. We present a comparative view of upbringing and education by Paulina Sosnowska and Radim Palouš. In the fifth part we present the concept of love introduced by Hannah Arendt in her dissertation entitled Der Liebesbegriff bei Augustin. In the sixth part we present what the phenomena are: man and the world, the interior and the other. In the seventh comprehensive part we deal with the phenomenon of crisis in general from different perspectives....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV