Poslechové texty v učebnici češtiny pro cizince z hlediska implementace úrovně C1
Listening texts in the textbook of Czech for foreigners on C1 level according to CEFR
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195326Identifikátory
SIS: 263591
Kolekce
- Kvalifikační práce [23746]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hudousková, Andrea
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Bohemistika pro cizince
Katedra / ústav / klinika
Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšících
Datum obhajoby
11. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
čeština jako cizí jazyk|poslech s porozuměním|metodika|didaktika|aplikace CEFR Companion VolumeKlíčová slova (anglicky)
Czech as a foreign language|listening|methodology|didactics|application of CEFR Companion VolumeV této bakalářské práci se zaměřujeme na analýzu poslechových textů na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (dále SERRJ) a na zhodnocení jejich adekvátnosti z hlediska deskriptorů C1. V práci si klademe následující výzkumnou otázku, na kterou hledáme odpověď: Jsou poslechové texty v učebnici deklarující úroveň C1 podle SERRJ úspěšnou implementací uvedené úrovně? Práce vyžaduje realizaci dvou základních cílů: prozkoumat úroveň C1 podle SERRJ, analyzovat poslechové texty z učebnice deklarující uvedenou úroveň. Teoretická část se věnuje vymezení poslechu s porozuměním podle SERR, vysvětlení základních pojmů, rozlišení různých typů poslechových textů, zkoumání klíčových parametrů referenční úrovně C1 vztahujících se k poslechu s porozuměním a komentování výběru těchto parametrů. V deskriptorech pro poslech s porozuměním se zaměříme na ty oblasti, které jsou zásadní pro tvorbu/výběr poslechových textů, které jsou následně součástí učebnic vedoucích studenta k nabytí jazykové úrovně C1. Implementaci vybraných deskriptorů následně sledujeme v komunikátech konkrétního učebního materiálu. Tímto způsobem je vytvořena báze pro hodnocení vybraných komunikátů. Kritéria pro posuzování komunikátů představují samostatnou kapitolu práce. Praktická část se zaměřuje na studium učebnice...
In this bachelor thesis, we focus on the analysis of listening texts at level C1 according to the Common European Framework of Reference for Languages (hereinafter CEFR) and on the evaluation of their adequacy in terms of the C1 descriptors. We ask the following research question to which we seek an answer: are listening texts in a textbook declaring level C1 according to the SERRJ a successful implementation of that level? The work requires the completion of two main objectives: to examine the C1 level according to CEFR, to analyze listening texts from a textbook declaring the said level. The theoretical part is devoted to defining listening comprehension according to CEFR, explaining the basic concepts, distinguishing different types of listening texts, examining the key parameters of the C1 reference level related to listening comprehension and commenting on the selection of these parameters. In the listening comprehension descriptors, we will focus on those areas that are essential for the production/selection of listening texts that are then included in the textbooks leading the learner to the acquisition of C1. The implementation of the selected descriptors is then monitored in the communicates of the specific learning material. By doing so, a basis for the evaluation of the selected...