Zobrazit minimální záznam

Listening texts in the textbook of Czech for foreigners on C1 level according to CEFR
dc.contributor.advisorBoccou Kestřánková, Marie
dc.creatorTeryokhina, Alissa
dc.date.accessioned2024-10-17T06:40:43Z
dc.date.available2024-10-17T06:40:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195326
dc.description.abstractIn this bachelor thesis, we focus on the analysis of listening texts at level C1 according to the Common European Framework of Reference for Languages (hereinafter CEFR) and on the evaluation of their adequacy in terms of the C1 descriptors. We ask the following research question to which we seek an answer: are listening texts in a textbook declaring level C1 according to the SERRJ a successful implementation of that level? The work requires the completion of two main objectives: to examine the C1 level according to CEFR, to analyze listening texts from a textbook declaring the said level. The theoretical part is devoted to defining listening comprehension according to CEFR, explaining the basic concepts, distinguishing different types of listening texts, examining the key parameters of the C1 reference level related to listening comprehension and commenting on the selection of these parameters. In the listening comprehension descriptors, we will focus on those areas that are essential for the production/selection of listening texts that are then included in the textbooks leading the learner to the acquisition of C1. The implementation of the selected descriptors is then monitored in the communicates of the specific learning material. By doing so, a basis for the evaluation of the selected...en_US
dc.description.abstractV této bakalářské práci se zaměřujeme na analýzu poslechových textů na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (dále SERRJ) a na zhodnocení jejich adekvátnosti z hlediska deskriptorů C1. V práci si klademe následující výzkumnou otázku, na kterou hledáme odpověď: Jsou poslechové texty v učebnici deklarující úroveň C1 podle SERRJ úspěšnou implementací uvedené úrovně? Práce vyžaduje realizaci dvou základních cílů: prozkoumat úroveň C1 podle SERRJ, analyzovat poslechové texty z učebnice deklarující uvedenou úroveň. Teoretická část se věnuje vymezení poslechu s porozuměním podle SERR, vysvětlení základních pojmů, rozlišení různých typů poslechových textů, zkoumání klíčových parametrů referenční úrovně C1 vztahujících se k poslechu s porozuměním a komentování výběru těchto parametrů. V deskriptorech pro poslech s porozuměním se zaměříme na ty oblasti, které jsou zásadní pro tvorbu/výběr poslechových textů, které jsou následně součástí učebnic vedoucích studenta k nabytí jazykové úrovně C1. Implementaci vybraných deskriptorů následně sledujeme v komunikátech konkrétního učebního materiálu. Tímto způsobem je vytvořena báze pro hodnocení vybraných komunikátů. Kritéria pro posuzování komunikátů představují samostatnou kapitolu práce. Praktická část se zaměřuje na studium učebnice...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzech as a foreign language|listening|methodology|didactics|application of CEFR Companion Volumeen_US
dc.subjectčeština jako cizí jazyk|poslech s porozuměním|metodika|didaktika|aplikace CEFR Companion Volumecs_CZ
dc.titlePoslechové texty v učebnici češtiny pro cizince z hlediska implementace úrovně C1cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentInstitute of Czech and Deaf Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšícíchcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId263591
dc.title.translatedListening texts in the textbook of Czech for foreigners on C1 level according to CEFRen_US
dc.contributor.refereeHudousková, Andrea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBohemistika pro cizincecs_CZ
thesis.degree.disciplineBohemistics for Foreignersen_US
thesis.degree.programBohemistics for Foreignersen_US
thesis.degree.programBohemistika pro cizincecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšícíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech and Deaf Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBohemistika pro cizincecs_CZ
uk.degree-discipline.enBohemistics for Foreignersen_US
uk.degree-program.csBohemistika pro cizincecs_CZ
uk.degree-program.enBohemistics for Foreignersen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této bakalářské práci se zaměřujeme na analýzu poslechových textů na úrovni C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (dále SERRJ) a na zhodnocení jejich adekvátnosti z hlediska deskriptorů C1. V práci si klademe následující výzkumnou otázku, na kterou hledáme odpověď: Jsou poslechové texty v učebnici deklarující úroveň C1 podle SERRJ úspěšnou implementací uvedené úrovně? Práce vyžaduje realizaci dvou základních cílů: prozkoumat úroveň C1 podle SERRJ, analyzovat poslechové texty z učebnice deklarující uvedenou úroveň. Teoretická část se věnuje vymezení poslechu s porozuměním podle SERR, vysvětlení základních pojmů, rozlišení různých typů poslechových textů, zkoumání klíčových parametrů referenční úrovně C1 vztahujících se k poslechu s porozuměním a komentování výběru těchto parametrů. V deskriptorech pro poslech s porozuměním se zaměříme na ty oblasti, které jsou zásadní pro tvorbu/výběr poslechových textů, které jsou následně součástí učebnic vedoucích studenta k nabytí jazykové úrovně C1. Implementaci vybraných deskriptorů následně sledujeme v komunikátech konkrétního učebního materiálu. Tímto způsobem je vytvořena báze pro hodnocení vybraných komunikátů. Kritéria pro posuzování komunikátů představují samostatnou kapitolu práce. Praktická část se zaměřuje na studium učebnice...cs_CZ
uk.abstract.enIn this bachelor thesis, we focus on the analysis of listening texts at level C1 according to the Common European Framework of Reference for Languages (hereinafter CEFR) and on the evaluation of their adequacy in terms of the C1 descriptors. We ask the following research question to which we seek an answer: are listening texts in a textbook declaring level C1 according to the SERRJ a successful implementation of that level? The work requires the completion of two main objectives: to examine the C1 level according to CEFR, to analyze listening texts from a textbook declaring the said level. The theoretical part is devoted to defining listening comprehension according to CEFR, explaining the basic concepts, distinguishing different types of listening texts, examining the key parameters of the C1 reference level related to listening comprehension and commenting on the selection of these parameters. In the listening comprehension descriptors, we will focus on those areas that are essential for the production/selection of listening texts that are then included in the textbooks leading the learner to the acquisition of C1. The implementation of the selected descriptors is then monitored in the communicates of the specific learning material. By doing so, a basis for the evaluation of the selected...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšícíchcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV