Zobrazit minimální záznam

Exploring stress coping strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorTirpák, Jan
dc.date.accessioned2024-11-29T10:24:04Z
dc.date.available2024-11-29T10:24:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195342
dc.description.abstractPředmětem disertační práce se stalo téma strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních relevantních témat související s problematikou profesních charakteristik u vychovatelů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je založena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku. KLÍČOVÁ SLOVA ústavní a ochranná výchova, vychovatel, profesní charakteristiky, stres,cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of the dissertation was stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings. The theoretical part is focused on defining the basic relevant topics related to the issue of professional characteristics of educators in educational institutions for the performance of institutional and protective education. The empirical part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies within a sample of 377 educators working in the system of school institutions for the performance of institutional and protective education. We note the finding of only partial significant differences in relation to the selected occupational characteristics and stress management strategies in our sample. KEYWORDS institutional and protective education, educator, professional characteristics, stress,en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinstitutional and protective educationen_US
dc.subjecteducatoren_US
dc.subjectprofessional characteristicsen_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectústavní a ochranná výchovacs_CZ
dc.subjectvychovatelcs_CZ
dc.subjectprofesní charakteristikycs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.titleZkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-27
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId231387
dc.title.translatedExploring stress coping strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settingsen_US
dc.contributor.refereeŠkoda, Jiří
dc.contributor.refereeKohout, Jiří
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředmětem disertační práce se stalo téma strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních relevantních témat související s problematikou profesních charakteristik u vychovatelů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je založena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku. KLÍČOVÁ SLOVA ústavní a ochranná výchova, vychovatel, profesní charakteristiky, stres,cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of the dissertation was stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings. The theoretical part is focused on defining the basic relevant topics related to the issue of professional characteristics of educators in educational institutions for the performance of institutional and protective education. The empirical part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies within a sample of 377 educators working in the system of school institutions for the performance of institutional and protective education. We note the finding of only partial significant differences in relation to the selected occupational characteristics and stress management strategies in our sample. KEYWORDS institutional and protective education, educator, professional characteristics, stress,en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantŠotolová, Eva
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV