Zobrazit minimální záznam

Boredom and Boredom Coping
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorUrbanová, Denisa
dc.date.accessioned2024-11-28T18:29:21Z
dc.date.available2024-11-28T18:29:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195357
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá problematikou nudy a jejího zvládání v kontextu školy a volného času. Hlavním výzkumným záměrem bylo zachytit co možná nejkomplexnější obraz prožívání nudy a zmapovat dynamiku na pozadí jejího zvládání u žáků středních škol, s využitím smíšeného výzkumného designu propojujícího kvantitativní a kvalitativní výzkumné postupy. Bylo využito dotazníkových metod a uzavřených otázek zachycujících různé aspekty nudy a jejího zvládání, vybrané motivační, volní a postojové osobnostní charakteristiky a otevřených otázek mapujících různé aspekty prožívání nudy v konkrétních, žáky popisovaných situacích. Byl podán obraz prožívání nudy a jejího zvládání, který vzešel z propojení výsledků získaných na různých úrovních analýzy dat, v rámci čtyř dílčích navazujících výzkumných studií realizovaných jako součást širšího výzkumného záměru práce. V rámci práce byl předložen návrh empiricky zakotveného, a zároveň ověřenými diagnostickými metodami validizovaného modelu zvládání nudy, který vychází ze čtyř základních vzorců prožívání a zvládání nudy, v rámci nichž jsou dály propracovávány více i méně adaptivní, kontextově specifické variantní typy zvládacích strategií. Předkládaná studie nabízí v jistém smyslu nový, netradiční pohled na dynamiku prožívání a zvládání nudy, která je uchopována v...cs_CZ
dc.description.abstractThe doctoral thesis concerns boredom and boredom coping problematics in the context of school and free time. The main research aim is to capture the most complex picture of boredom experience and to grasp the background dynamics of boredom coping in secondary school students using the mixed methods research design interconnecting quantitative and qualitative research techniques. Using the scales and closed questions capturing different boredom and boredom coping aspects, selected motivational, volitional and attitudinal personal characteristics and open questions mapping different aspects of boredom experience in particular boredom situations described by students. The portrait of boredom and boredom coping was captured based on interconnecting results emerging from different levels of data analysis within the frame of four particular follow up research studies as a part of a wider research aim of this doctoral thesis. Both empirically grounded and subsequentially validated by proved diagnostic methods the model of boredom coping proposal was presented that is based on four basic patterns of boredom experience and coping, within which more or less adaptive, context specific variant types of coping strategies were further elaborated. The doctoral study presents, in certain point of view, new and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectboredomen_US
dc.subjectboredom copingen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectboredom pronenessen_US
dc.subjectreactive boredomen_US
dc.subjectboredom diagnosticsen_US
dc.subjectboredom coping modelen_US
dc.subjectdynamics of experiencingen_US
dc.subjectdynamics of copingen_US
dc.subjectaffective constellationsen_US
dc.subjectnudacs_CZ
dc.subjectzvládání nudycs_CZ
dc.subjectcopingové strategiecs_CZ
dc.subjectsklon k nuděcs_CZ
dc.subjectreaktivní nudacs_CZ
dc.subjectdiagnostika nudycs_CZ
dc.subjectmodel zvládání nudycs_CZ
dc.subjectdynamika prožívánícs_CZ
dc.subjectdynamika zvládánícs_CZ
dc.subjectafektivní konstelacecs_CZ
dc.titleNuda a její zvládánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-30
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId206388
dc.title.translatedBoredom and Boredom Copingen_US
dc.contributor.refereeHrabal, Vladimír
dc.contributor.refereeBlaho Vitošková, Veronika
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducational and School Psychologyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogická a školní psychologiecs_CZ
thesis.degree.programEducational and School Psychologyen_US
thesis.degree.programPedagogická a školní psychologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická a školní psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEducational and School Psychologyen_US
uk.degree-program.csPedagogická a školní psychologiecs_CZ
uk.degree-program.enEducational and School Psychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csDisertační práce se zabývá problematikou nudy a jejího zvládání v kontextu školy a volného času. Hlavním výzkumným záměrem bylo zachytit co možná nejkomplexnější obraz prožívání nudy a zmapovat dynamiku na pozadí jejího zvládání u žáků středních škol, s využitím smíšeného výzkumného designu propojujícího kvantitativní a kvalitativní výzkumné postupy. Bylo využito dotazníkových metod a uzavřených otázek zachycujících různé aspekty nudy a jejího zvládání, vybrané motivační, volní a postojové osobnostní charakteristiky a otevřených otázek mapujících různé aspekty prožívání nudy v konkrétních, žáky popisovaných situacích. Byl podán obraz prožívání nudy a jejího zvládání, který vzešel z propojení výsledků získaných na různých úrovních analýzy dat, v rámci čtyř dílčích navazujících výzkumných studií realizovaných jako součást širšího výzkumného záměru práce. V rámci práce byl předložen návrh empiricky zakotveného, a zároveň ověřenými diagnostickými metodami validizovaného modelu zvládání nudy, který vychází ze čtyř základních vzorců prožívání a zvládání nudy, v rámci nichž jsou dály propracovávány více i méně adaptivní, kontextově specifické variantní typy zvládacích strategií. Předkládaná studie nabízí v jistém smyslu nový, netradiční pohled na dynamiku prožívání a zvládání nudy, která je uchopována v...cs_CZ
uk.abstract.enThe doctoral thesis concerns boredom and boredom coping problematics in the context of school and free time. The main research aim is to capture the most complex picture of boredom experience and to grasp the background dynamics of boredom coping in secondary school students using the mixed methods research design interconnecting quantitative and qualitative research techniques. Using the scales and closed questions capturing different boredom and boredom coping aspects, selected motivational, volitional and attitudinal personal characteristics and open questions mapping different aspects of boredom experience in particular boredom situations described by students. The portrait of boredom and boredom coping was captured based on interconnecting results emerging from different levels of data analysis within the frame of four particular follow up research studies as a part of a wider research aim of this doctoral thesis. Both empirically grounded and subsequentially validated by proved diagnostic methods the model of boredom coping proposal was presented that is based on four basic patterns of boredom experience and coping, within which more or less adaptive, context specific variant types of coping strategies were further elaborated. The doctoral study presents, in certain point of view, new and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV